AÇIK Focus 4 8 ileri otomatik şanzıman yağı değişir mi ?

KeremYilmaz

Kerem yılmaz
Asfalt Kurutucu
11
25
Marka
Ford
Merhaba 2019 model 1.5 ecoblue 8 ileri otomatik focus sahibiyim . Araç 103 bin km de ve forumlarda gördüğüm kadarıyla şanzıman yağını değiştirmenin yararı olduğunu söylüyorlar . Fakat yetkili servise gittiğimde bunların yağı ömürlük değiştirmeye gerek yok deniyor . Bir yağ nasıl ömürlük olabilir ? Youtube da içi boşaltılan aynı aracın şanzıman yağları daha yoğunlaşmış ve kararmış çıkıyor . Bu nasıl ömürlük dayanabilir ? Ve şu var özel servislere ve şanzımancılara sorduğumda değişmesi gerekir dedi . Sadece 2 yer araçta problem yoksa değişmesine gerek yok dedi. Geri kalan Ankara daki 10 a yakın yer değişmesi gerek dedi . Şuan ikilemde kaldım değiştirmeli miyim değiştirmemeli miyim diye . Ford yetkili servisi manuel boşaltma yapıyor 6 litre kendi gereksinimlerini karşılayan lv yağ koyuyor . Ben liqui moly sitesinde aracımı seçtiğimde gösterilen otomatik şanzıman yağı olan atf 1850 ulv modelini kullanmak istiyorum . Sizce ne yapmalı ? Ankarada bu işi hakkıyla yapan ayrıca makine ile şanzıman yağı değiştiren neresi var ? Yardımlarınızı bekliyorum
 
Araçlarının şanzıman yağını ömürlük olarak belirten üreticiler, araca garanti süresi kadar ömür biçerek bunu belirtiyorlar. (~120k km) Hiçbir yetkili servis de inisiyatif alarak bu tarz sıvılarda kendi değişim takvimlerini oluşturmuyorlar. Şanzıman değişimi, yağdan daha iyi gelir getiriyor herhalde =). Normalde otomatik şanzıman yağı ortalama 60k km'de bir değişmeli. 10-20 bin km kadar aşağısı yukarısı olabilir ama mutlaka yağın değişmesi gerekir.

Siz de km daha kritik seviyeye gelmeden önce mutlaka yağınızı değiştirin. Yağ ile birlikte şanzımandaki filtreleri de mutlaka değiştirmenizi öneririm.
 
Araçlarının şanzıman yağını ömürlük olarak belirten üreticiler, araca garanti süresi kadar ömür biçerek bunu belirtiyorlar. (~120k km) Hiçbir yetkili servis de inisiyatif alarak bu tarz sıvılarda kendi değişim takvimlerini oluşturmuyorlar. Şanzıman değişimi, yağdan daha iyi gelir getiriyor herhalde =). Normalde otomatik şanzıman yağı ortalama 60k km'de bir değişmeli. 10-20 bin km kadar aşağısı yukarısı olabilir ama mutlaka yağın değişmesi gerekir.

Siz de km daha kritik seviyeye gelmeden önce mutlaka yağınızı değiştirin. Yağ ile birlikte şanzımandaki filtreleri de mutlaka değiştirmenizi öneririm.
Normalde 6 ileri olan eski kasanın otomatik şanzımanı 45 binde bir yağ değişimi gerektiriyor ama bunda 2 farklı yetkili servise gittiğim halde yok değişmez dendi ben değiştirmek istiyorum dediğimde gerek yok ama yağı bizden alsan yeterli dediler 6 litre yağa litre başına 1000 lira istediler . Ben liqiu moly yi 500 e alıyorum kendi yerinden . Fakat ankarada makine ile benim verdiğim yağ ile yapan bir yer bulamadım . Birde filtre demişsiniz ama piyasada filtresini de bulamadım . Yetkili servis de filtre değişecek demedi normalde işlerine gelir fazla tutsun diye .
 
Ömürlük yağ 3 veya 5 yıl yani aracın sunulan toplam garanti ömrü boyunca anlamına geliyor. Yani yağ, garanti süresi boyunca ömürlük. O sebeple belli aralıklarla değişmesi gerekiyor.

Tam otomatik şanzımanların genelinde 60-80 bin km aralığında yağın değişmesi gerekiyor. Ford'un kullandığı 8AT için de bu geçerli. Yetkili servisler şanzımanda arıza olmadığı müddetçe yağ değişimine gitmiyorlar.

Çok önemli ayrıntı;

Kullanılacak şanzıman yağı LV değil, ULV olması gerekiyor. Yani ultra düşük vizkozite ( ULV ) olmalı. Ford yetkili servisleri LV yağ kullanıyor ve bu da şanzıman yağı değişse bile vites geçişlerinde daha fazla vuruntu, özellikle çok soğuk havalarda daha fazla sarsıntı olarak geri dönüyor.

Kullanacağız yağ, tıpkı görselini attığım üründeki gibi ULV özellikli olmalı. Yetkili servis yahut başka yer fark etmeden kullanacakları yağın ULV olduğunu teyit etmeniz gerekiyor.

Screenshot_20240118_120537_SamsungInternet.jpg.d1a48a21a8cf197602f3b0f9266ba962.jpg


Görseli örnek amaçlı attım. Yağın özelliklerinin içinde görüldüğü gibi ULV yazmalı. Ford servisleri LV kullanıyor. PSA, BMW ve VW servisleri ise ULV kullanıyor. Ford neden böyle yapıyor bilemiyorum. Ama GM ile ortak üretilen bu şanzımanda Amerika dahil, hatta opel grubunda 9 ileri olarak başka bir versiyon şeklinde kullanılan şanzıman dahil hepsi ULV yağ kullanıyor.

ULV yağ piyasada kolay bulunmuyor. Liqui Moly ya da başka bilinen bir markadan yağ alabilirsiniz ama ULV olması gerekiyor.
 
Merhaba 2019 model 1.5 ecoblue 8 ileri otomatik focus sahibiyim . Araç 103 bin km de ve forumlarda gördüğüm kadarıyla şanzıman yağını değiştirmenin yararı olduğunu söylüyorlar . Fakat yetkili servise gittiğimde bunların yağı ömürlük değiştirmeye gerek yok deniyor . Bir yağ nasıl ömürlük olabilir ? Youtube da içi boşaltılan aynı aracın şanzıman yağları daha yoğunlaşmış ve kararmış çıkıyor . Bu nasıl ömürlük dayanabilir ? Ve şu var özel servislere ve şanzımancılara sorduğumda değişmesi gerekir dedi . Sadece 2 yer araçta problem yoksa değişmesine gerek yok dedi. Geri kalan Ankara daki 10 a yakın yer değişmesi gerek dedi . Şuan ikilemde kaldım değiştirmeli miyim değiştirmemeli miyim diye . Ford yetkili servisi manuel boşaltma yapıyor 6 litre kendi gereksinimlerini karşılayan lv yağ koyuyor . Ben liqui moly sitesinde aracımı seçtiğimde gösterilen otomatik şanzıman yağı olan atf 1850 ulv modelini kullanmak istiyorum . Sizce ne yapmalı ? Ankarada bu işi hakkıyla yapan ayrıca makine ile şanzıman yağı değiştiren neresi var ? Yardımlarınızı bekliyorum
Hocam selamlar.
Aynı konuya dün şahit oldum.
Ben de MK4.5 EAT8 şanzımanlı Focus var. Aracım henüz 10.000KM'de ama sanayide bir ustam aracı gördüğünde "bunlarda şanzıman yağı değiştirmeye çok gerek yok" dedi. Bana da saçma geldi. Yetkili servisin yağ değiştirmeme hususunu biliyorum ama sanayide de duyunca şaşırdım açıkçası.
Vakti geldiği zaman değiştirmeli miyim yoksa değiştirmemeli miyim anlam veremedim.
 
Hocam selamlar.
Aynı konuya dün şahit oldum.
Ben de MK4.5 EAT8 şanzımanlı Focus var. Aracım henüz 10.000KM'de ama sanayide bir ustam aracı gördüğünde "bunlarda şanzıman yağı değiştirmeye çok gerek yok" dedi. Bana da saçma geldi. Yetkili servisin yağ değiştirmeme hususunu biliyorum ama sanayide de duyunca şaşırdım açıkçası.
Vakti geldiği zaman değiştirmeli miyim yoksa değiştirmemeli miyim anlam veremedim.
Sanayideki usta yetkili servis çıkışlıysa ve yetkili serviste duyduklarının üstüne birazcık bir şeyler araştırıp bir satır bilgi koymamışsa, duymanız normaldir. Kafanız karışmasın, değiştirin :)
 

Bu yukarıdaki Ford Motorcraft linkinde Automatic Transmission Fluid Chart yazan yeri tıklayıp pdf indirirseniz kendinizde görürsünüz.

Oradaki tabloya göre 8AT Focus'larda 8F35 kodlu şanzıman kullanılıyor. Üstteki linkten Ford motorcraft çizelgesinde 2019 itibariyle ULV yağ kullanılması gerektiği de zaten açıkça yazıyor. Hatta 8F40 ve 57 kodlu daha yüksek tork dayanımlı şanzımanlar da yine aynı özellikteki yağı kullanmak zorunda.

Bu yağ sizin araçların şanzıman spesifikasyonlarını karşılıyor. Ford WSS-M2C949-A ULV
Bunu internetten temin edip araçlarınızda kullanabilirsiniz.

 
Son düzenleme:
Ömürlük yağ 3 veya 5 yıl yani aracın sunulan toplam garanti ömrü boyunca anlamına geliyor. Yani yağ, garanti süresi boyunca ömürlük. O sebeple belli aralıklarla değişmesi gerekiyor.

Tam otomatik şanzımanların genelinde 60-80 bin km aralığında yağın değişmesi gerekiyor. Ford'un kullandığı 8AT için de bu geçerli. Yetkili servisler şanzımanda arıza olmadığı müddetçe yağ değişimine gitmiyorlar.

Çok önemli ayrıntı;

Kullanılacak şanzıman yağı LV değil, ULV olması gerekiyor. Yani ultra düşük vizkozite ( ULV ) olmalı. Ford yetkili servisleri LV yağ kullanıyor ve bu da şanzıman yağı değişse bile vites geçişlerinde daha fazla vuruntu, özellikle çok soğuk havalarda daha fazla sarsıntı olarak geri dönüyor.

Kullanacağız yağ, tıpkı görselini attığım üründeki gibi ULV özellikli olmalı. Yetkili servis yahut başka yer fark etmeden kullanacakları yağın ULV olduğunu teyit etmeniz gerekiyor.

Ekli dosyayı görüntüle 49452

Görseli örnek amaçlı attım. Yağın özelliklerinin içinde görüldüğü gibi ULV yazmalı. Ford servisleri LV kullanıyor. PSA, BMW ve VW servisleri ise ULV kullanıyor. Ford neden böyle yapıyor bilemiyorum. Ama GM ile ortak üretilen bu şanzımanda Amerika dahil, hatta opel grubunda 9 ileri olarak başka bir versiyon şeklinde kullanılan şanzıman dahil hepsi ULV yağ kullanıyor.

ULV yağ piyasada kolay bulunmuyor. Liqui Moly ya da başka bilinen bir markadan yağ alabilirsiniz ama ULV olması gerekiyor.
Merhaba başta da belirttiğim gibi liqiu moly toptec 1850 yağ kullanmak istiyorum . Tüm ford gereksinimlerini karşılıyor ve ulv tabii ki . Ford forumlarında değiştirenler araçta fark olduğunu çok söylediler . Dediğim gibi sanayide 2 yer değişince vuruntu yapıyor dediği için korktuk . Ayrıca babam da serviste değiştirmek istiyor bir şey olursa garantide olsun diye fakat onların ulv kullanmadığını bizim yağ getirmemizde de kullanmayacaklarını belirtmesi üzerine makine ile iç temizlik yapıp yağ dolumu yapacak Ankarada bir yer aramaktayım fakat bulamıyorum . Cidden bu konuda bir öneriye ihtiyacım var . 2cr nin servisi var fakat makine ile yapıldığında motulden başka koyamayacağını manuel dolumda bizim yağı kullanacağını belirtti bende liqiu moly yağı doğal olarak motulden daha iyi görüyorum . Değişmişken tam olsun istiyorum.
Sanayideki usta yetkili servis çıkışlıysa ve yetkili serviste duyduklarının üstüne birazcık bir şeyler araştırıp bir satır bilgi koymamışsa, duymanız normaldir. Kafanız karışmasın, değiştirin :)
Hocam toplamda 2 yıla yakın ford yetkili servisinde staj yaptım ve servis danışmanlarına gelen bilgilendirme eğitim ve sınavlarına online olarak girdim . Ford tr tarafından bu yağlar değiştiğini gösteren bir bakım periyodu yok . Mesela 3.5 kasaların 1.5 dizel powershiftlerinde 45 binde bir değişir . Hatta servis yeni kasanın 45 binde değişmemesiyle servis maliyeti az olarak nitelendiriyordu .
 

Ekli dosyalar

  • IMG_6800.png
    IMG_6800.png
    1.4 MB · Görüntüleme: 0
Merhaba başta da belirttiğim gibi liqiu moly toptec 1850 yağ kullanmak istiyorum . Tüm ford gereksinimlerini karşılıyor ve ulv tabii ki . Ford forumlarında değiştirenler araçta fark olduğunu çok söylediler . Dediğim gibi sanayide 2 yer değişince vuruntu yapıyor dediği için korktuk . Ayrıca babam da serviste değiştirmek istiyor bir şey olursa garantide olsun diye fakat onların ulv kullanmadığını bizim yağ getirmemizde de kullanmayacaklarını belirtmesi üzerine makine ile iç temizlik yapıp yağ dolumu yapacak Ankarada bir yer aramaktayım fakat bulamıyorum . Cidden bu konuda bir öneriye ihtiyacım var . 2cr nin servisi var fakat makine ile yapıldığında motulden başka koyamayacağını manuel dolumda bizim yağı kullanacağını belirtti bende liqiu moly yağı doğal olarak motulden daha iyi görüyorum . Değişmişken tam olsun istiyorum.
Yetkili servisten servise fark olabiliyor. Örneğin ben opel kullanıyorum. Düzce'deki yetkili servis şanzıman yağı değişimi yapmıyor. Ama Zonguldak'taki yetkili servis diyor ki bize şanzıman yağı değişimi ile ilgili bir bilgi merkezden gelmiyor. Ama biz müşterilerimize şu şu km'lerde değişimi tavsiye ediyoruz ve değişim yapıyoruz diyor. Yani bazı servisler bu insiyatifi alabiliyor. Büyük Ford servislerini de arayıp sorabilirsiniz.

Yağ konusunda markanın çok önemi yok. Bilindik markaların yağları kullanılabilir önemli olan speclerin karşılanması. Motul yerine Liqui koydum araba daha iyi hale geldi gibi bir fark göremezsiniz. Eğer ULV özelliğinde ve Ford WSS-M2C949-A ULV speclerini karşılıyorsa motul, liqui vs hangisi olursa olsun kullanılabilir. Eğer hiçbir çare bulamazsanız 2cr'de motul ile değişim yapabilirsiniz.

Şanzımanın yağ değişimi sonrası vuruntu yapmasının bazı sebepleri var. Birincisi 100 bin km ve üstünde daha önce aracın hiç yağı değişmemişse ve ilk kez değişim yapılacaksa bu vuruntuya sebep olabiliyor. Yahut ULV gibi özellikleri karşılamayan yağ koyulduğunda yahut makine yerine manuel dolumda yarım yamalak iş yapıldığında bunlar görülebiliyor. Km olarak sınırda sayılırsınız o yüzden makineyle, bilinen ve Ford için gerekli özellikler sağlayan bir yağ ile değişim yaparsanız sorun olmaz diye düşünüyorum.

Yer konusunda ise size focusclubtr forumunda belki yardımcı olabilirler.
 
Hocam toplamda 2 yıla yakın ford yetkili servisinde staj yaptım ve servis danışmanlarına gelen bilgilendirme eğitim ve sınavlarına online olarak girdim . Ford tr tarafından bu yağlar değiştiğini gösteren bir bakım periyodu yok . Mesela 3.5 kasaların 1.5 dizel powershiftlerinde 45 binde bir değişir . Hatta servis yeni kasanın 45 binde değişmemesiyle servis maliyeti az olarak nitelendiriyordu .
Tamam işte, Ford TR tarafından verilen bakım periyotları ve içerikler bu kadar. İyi ustalar ilk fırsatta servisten ayrılıp kendi işlerini kurduklarında bu hataları kendi araştırmalarıyla düzeltiyorlar.
Bu arada ülkede bu gerizekalılığı sadece Ford yapmıyor. Başka markalarda daha bile rezil bakım bültenleri, bakım eğitimleri gördüm. Diyeceğim o ki, yetkili servislerin söylediklerini mutlak doğru olarak alırsanız aracınızın garantisi bittiğinde işi de bitmiş olabilir.