KAPALI Focus satılıp Cruze alınır mı? Veya Öneriniz?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan omrcetin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

omrcetin

Ömer Faruk
Asfalt Kurutucu
49
Marka
Ford
Hali hazırda Ford Focus 1.6 TDCI Trend 2010 Manuel kullanıyoruz. (Konu da açmıştım belki görenler olmuştur.) Araç 164.000km’de.
Aracın donanımını falan bilenler biliyordur. Analog klima, hız sabitleyici olmayan düz model. Ablam da süreceği için otomatik araba almak istiyoruz. Şu sıralar araba bakarken gözüme Cruze’lar çarptı. Tercihen sedan, otomatik, benzinli. Km aşırı yüksek değil, yakışıklı araba aşırı pahalı da değil aslında motor performansı da iyi sayılır. Ama Türkiye’de tutmadığını usta ve parçasının bulunmadığını duymuştum. Otomatik Cruze sahibi olan biri olursa cevap verirse yardımcı olursa sevinirim. Ön yargıları kıracak bir otomobil mi? Veya daha iyi muadili varsa sedan otomatik 90-95.000 TL arasında öneriniz varsa ekleyebilirsiniz. (Sedan, otomatik, tercihen benzinli ama dizel de düşünülür, donanım olarak cömert sayılabilecek bir araç almayı düşünüyoruz.) Şimdiden teşekkürler.
 
Usta bulunmaz kısmı külliyen yalan. Opel servislerinin tümü bakar. Parçaları da özellikle internette gayet yaygın. En büyük sıkıntısı yakıt tüketimi. Lpg takıldıktan sonra da ciddi performans düşüşü yaşatıyor ve kısa vadede supaplarla ek masraflara başlıyor. Ben olsam Focus'tan sonra Cruze'a geçmem. Sebebi tamamen kişisel tercihlerim.
Alternatif olarak ilk nesil Auris'lerin piyasasına bir bakabilirsiniz.
 
Eski çalıştığım şirketteki bir arkadaşım sanırım 2011-12 modelini kullanıyordu..
Kağıt üzerinde güçlü sayılabilecek lakin biraz ağır bir araç.. performans olarak iyi değil, ve özellikle otomatik şanzımanlısı sağlam yakıyor ...
Motor atmosferik ve pek yeni teknoloji değil, kasa ağır, şanzıman eski tip olunca normal fazla yakması ...

Sanırım 120k km civarında otomatik şanzımandan sıkıntı yaşadı .. bundan yaklaşık 5 yıl önce 4k TL gibi bir tutara Opel serviside arıza giderildi (beyin ile ilgili bir arızaymış) ...

Ben araç tavsiyesi veremeyeceğim (lakin piyasayı tam kestiremiyorum) ancak Cruze yi önermem ..
 
Bitmeyen geyiklerden biri de Cruze parçası bulunmaz geyiği. Forumlardan 10 yıl öncesi içeriklerin silinmesi lazım aga bu nedir ya. yıl 2020 kardeş, yakında sarı sitede ikinci el böbrek ilanları çıkmaya başlayacak, Cruze parçası nedir ki.

Ben aynı bütçede uzun süre ilk nesil Auris baktım. Aynı km'lerde birkaç parça boyalı vs. bulabilirsiniz. Ama şanzımanı yarı otomatik onu hatırlatayım. Cruze'a göre daha az yakacağı ve daha seri olacağı kesin ama.
 
Parça niye bulunmasın sadece yetkili servisleri parça satışını durduracak (belki onlar da durdurmaz ama durdurma hakkına sahip olacaklar) Ben 27 yaşında ithal arabaya rahatlıkla parça buluyorsam, mk1 golflere bile rahatlıkla parça bulunuyorsa o kadar satan cruze da daha uzun bir süre orijinal, sonrasında da yıllarca yan sanayi parça mutlaka bulacaktır.

Soruya gelirsek ben focus tercih ederim
 
Hocam klişe olacak biraz ama ölü bir araç cruze. Malum Avrupadan tamamen çekildi. 10 yaşını doldurduktan sonra yedek parça işi ciddi sıkıntı olmaya başlayacak. Zira GM Opel firmasını pejoya sattı. Alt yapı tamamen değişti. Parçacı stoklarında kalandan fazla parça bulmak zor. Ayrıca gereksiz pahalıdır parçaları. Bende dizeli vardı ve yakıtı üzüyordu. OItomatik benzinli bir araçta yakıtı hayal edemiyorum. LPG de ise bazı benzinli modellerinde sübap yanması oluyordu. LPG taktıranların yaptıkları ilk iş ise sübapları çelik sübaplarla yenilemek oluyordu. Yani illa otomatik bir araç alacaksanız tercihiniz yine forddan yana olsun bildiğiniz marka.
 
Hocam klişe olacak biraz ama ölü bir araç cruze. Malum Avrupadan tamamen çekildi. 10 yaşını doldurduktan sonra yedek parça işi ciddi sıkıntı olmaya başlayacak. Zira GM Opel firmasını pejoya sattı. Alt yapı tamamen değişti. Parçacı stoklarında kalandan fazla parça bulmak zor. Ayrıca gereksiz pahalıdır parçaları. Bende dizeli vardı ve yakıtı üzüyordu. OItomatik benzinli bir araçta yakıtı hayal edemiyorum. LPG de ise bazı benzinli modellerinde sübap yanması oluyordu. LPG taktıranların yaptıkları ilk iş ise sübapları çelik sübaplarla yenilemek oluyordu. Yani illa otomatik bir araç alacaksanız tercihiniz yine forddan yana olsun bildiğiniz marka.
" Ölü araç " kavramını tuttum hocam , Focus ; Ford deyince akla ilk gelen model . Ford'u ford yapan model .

Ben de olsam Cruze gibi ölü bir araca , özellikle Focus'tan , geçmezdim .
 
Bence forum olarak Cruze'a ön yargılı yaklaşıyoruz. Cruze olabilir mi dedi arkadaş ve kimse beklentiler ne diye sormadı. Oysa başka araç tercihlerinde ilk bu sorulurdu şaşırdım. Bu yüzden önce araçtan beklentileriniz nedir bunları soracağım ?
Otomatik ve 113hp'lik 2009-2010 modellerde Cruze alırsanız performans olarak düşük hızlarda hantal gelecektir, ancak 2011 ve üstü 124hp olanları bir tık daha düşük devirlerde canlı olduğundan o hantallığı aldığını hissedebiliyorsunuz. Ancak yine de ikisi de çok aşırı hantal değil özellikle hızını aldıktan sonra 100-180 km/h hızlarda hiç beni üzmedi. Dizel Focus'dan sonra düşük tork hissi vereceği kesin sadece sizi bu konuda uyarabilirim. 113hp'lik manuel Cruze'u 3 sene 65bin km boyunca, 124hp'lik otomatik Cruze'u da 1 sene 25bin km boyunca kendi araçlarım olarak kullandım.
Uzun yolu, konforu, güvenliği benzer ve muadil araçlara göre oldukça üstündür. 8 saat hiç durmadan Focus ile git deseler düşünürüm ancak şimdi Cruze'um olsa kesin giderdim. Oturma pozisyonu ve uzun yolda akıcı seyir etmesi her zaman kolaylaştırıcı olmuştur. Yakıt olarak manuel 113hp'lik aracım 100-120 km/h sabit hızlarla 8-8,5 litre lpg, şehir içi 12-13 litre lpg yakıyordu. Otomatik ve 124hp'lik aracım da uzun yol 7,5-8 litre lpg, şehir içi 13-13,5 litre lpg yakıyordu. Tabi bu değerlere biraz da ilk çalıştırmadaki benzin sarfiyatını eklemeniz gerekir.
LPG olsun olmasın Çelik Subap ve yağ soğutucu arızaları kronik sorunlarından. 100-150 bin km aralarında da otomatik şanzıman beyin arızası sık görülüyor. Diğer araçlardan ayırabilecek başka kronik arızaya rastlamadım. En masraflı olanlar bunlar olup 10-12 bin tl arasında hepsi çözülebiliyor. Her türlü parçası da mevcut, en ufak elektriksel soketinden kaporta parçalarına kadar hiç aramadım direk gidip Opel parçacılarından anında satın aldım.
 
Ağır, hantal, atmosferik motoru ile epey hantal bir model. Yakıtı da o kadar eşekliğe göre aşırı fazla, çok verimsiz buluyorum bu arabayı. Ayrıca benim de gözümde "ölü" bir model. Chevrolet grubundan Aveo'yu çok kimse bilmez, sevmez ama aşırı mantıklı bir araçtır LTZ paketleri.
 
Bence forum olarak Cruze'a ön yargılı yaklaşıyoruz. Cruze olabilir mi dedi arkadaş ve kimse beklentiler ne diye sormadı. Oysa başka araç tercihlerinde ilk bu sorulurdu şaşırdım. Bu yüzden önce araçtan beklentileriniz nedir bunları soracağım ?
Otomatik ve 113hp'lik 2009-2010 modellerde Cruze alırsanız performans olarak düşük hızlarda hantal gelecektir, ancak 2011 ve üstü 124hp olanları bir tık daha düşük devirlerde canlı olduğundan o hantallığı aldığını hissedebiliyorsunuz. Ancak yine de ikisi de çok aşırı hantal değil özellikle hızını aldıktan sonra 100-180 km/h hızlarda hiç beni üzmedi. Dizel Focus'dan sonra düşük tork hissi vereceği kesin sadece sizi bu konuda uyarabilirim. 113hp'lik manuel Cruze'u 3 sene 65bin km boyunca, 124hp'lik otomatik Cruze'u da 1 sene 25bin km boyunca kendi araçlarım olarak kullandım.
Uzun yolu, konforu, güvenliği benzer ve muadil araçlara göre oldukça üstündür. 8 saat hiç durmadan Focus ile git deseler düşünürüm ancak şimdi Cruze'um olsa kesin giderdim. Oturma pozisyonu ve uzun yolda akıcı seyir etmesi her zaman kolaylaştırıcı olmuştur. Yakıt olarak manuel 113hp'lik aracım 100-120 km/h sabit hızlarla 8-8,5 litre lpg, şehir içi 12-13 litre lpg yakıyordu. Otomatik ve 124hp'lik aracım da uzun yol 7,5-8 litre lpg, şehir içi 13-13,5 litre lpg yakıyordu. Tabi bu değerlere biraz da ilk çalıştırmadaki benzin sarfiyatını eklemeniz gerekir.
LPG olsun olmasın Çelik Subap ve yağ soğutucu arızaları kronik sorunlarından. 100-150 bin km aralarında da otomatik şanzıman beyin arızası sık görülüyor. Diğer araçlardan ayırabilecek başka kronik arızaya rastlamadım. En masraflı olanlar bunlar olup 10-12 bin tl arasında hepsi çözülebiliyor. Her türlü parçası da mevcut, en ufak elektriksel soketinden kaporta parçalarına kadar hiç aramadım direk gidip Opel parçacılarından anında satın aldım.
Hocam beklenti sormadım zira focustan üstün bir yanı yok bende cruze sahibi idim. Dıştan cüsseli kasasına rağmen aynı büyüklükte değil içi. Özellikle 450 lt civarı olan bagajı o cüsseye göre bence ufak. Focus ile kıyaslayınca ki focusta aktif olarak kullandım her türlüsünü cruze hiçbir anlamda maalesef focus a rakip olabilecek kıvamda gelmemişti bana. Zira zaten konuyu açan arkadaşımızda cruze olabilirmi diye sormuş, neden olamayacağını söyledim bende :)
O segmentte bir renocu olarak ben megane mı focus mu diye sorsalar focus derim. Otomatik bir model tercih edilecekse de yineliyorum ben olsam focustan şaşmazdım. Beklenti bir bayan kullanıcının otomatik vites istemesi. Uzak doğu menşeili araçlarda olabilir aslında. Ama Focus tan memnun olmaları sebebiyle bence focus.
 
Hocam klişe olacak biraz ama ölü bir araç cruze. Malum Avrupadan tamamen çekildi. 10 yaşını doldurduktan sonra yedek parça işi ciddi sıkıntı olmaya başlayacak. Zira GM Opel firmasını pejoya sattı. Alt yapı tamamen değişti. Parçacı stoklarında kalandan fazla parça bulmak zor. Ayrıca gereksiz pahalıdır parçaları. Bende dizeli vardı ve yakıtı üzüyordu. OItomatik benzinli bir araçta yakıtı hayal edemiyorum. LPG de ise bazı benzinli modellerinde sübap yanması oluyordu. LPG taktıranların yaptıkları ilk iş ise sübapları çelik sübaplarla yenilemek oluyordu. Yani illa otomatik bir araç alacaksanız tercihiniz yine forddan yana olsun bildiğiniz marka.

parça fiyatları altyapı stok vs yanlış düşünüyorsunuz hocam, opel astra j parçası üretildiği sürece sıkıntı yok. Ayrıca yedek parça üretimi ithalatı falan devam ediyor.

Ha subap lpg otomatik vs onlarda haklısınız. ben olsam yine focus derim. opel astra j ile focusu kıyaslarsam da focus derim zaten :D
 
Daha nokta atışı öneri verebilecek arkadaşlar muhakkak olacaktır ama otomatik araç olarak yine Focus düşünülüyorsa 1.5 tdci ps ve 1.0 ecoboost 6 ileri tam otomatik versiyonları haricinde hiç bir otomatik Focus'a bulaşılmaz. Hele atmosferik motorlardaki kuru kavrama powershift'ten koşarak uzaklaşın.
 
Ucuz olmasının bazı sebepleri var. Sıkıntı yaşadığınız bir opeliniz ve ustanız olsa alın binin derdim ama focustan sonra genel olarak pişman edebilir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...