Powershift konusunda çift kavrama üzerine diğer arkadaşlar ne diyorsa ekstra bir şey söylemem. Ama B-Max hakkındaki fikirlerimi paylaşayım:
Sık sık işimiz düşüp Ford bayiine gittiğimiz için Ford araçlarını detaylıca inceleme fırsatım oldu. Yıllardır Ford kullandığımız için modellere ayrıca aşinalığım var ve satış temsilcilerini ikna edecek kadar detaylarına iniyorum
Zamanında ablamlar B-Max yerine Opel Meriva tercih etmişlerdi. Sonra o araba büyük pişmanlıklar yaşattı bize o ayrı
B-Max'i ilk çıktığı zaman incelediğimde bile beğenmedim. İlk gözüme çarpan noktası arka koltuk minderleri olmuştu. Bizim 2010 Fiesta'yı ilk aldığımızda bu arka koltuk minderlerini hiç beğenmemiştim. 2003 modelini kullanırdık, onun da inceydi, ama Fiesta'nın daha da inceydi, B-Max de aynı kalınlıkta minder kullanıyordu. Ne olacak minder kalınlığından derseniz, 2 saat yolculuk ederseniz direk olarak koltuk altındaki menteşelere oturuyormuş gibi hissediyorsunuz. Rahatsızlıktan öte can yakar bir hal alıyor. Daha sonra Tourneo Courier çıktı ve showroom'da ikisini detaylarda kıyasladığımda kesinlikle Courier'in daha kaliteli olduğunu fark ettim. Kendi gözüme güvenmedim, babama filan da baktırdım, benimle aynı fikirdeydi. Courier'i tam yükle uzun süre kullanma şansım da oldu. Sürüş olarak kesinlikle zayıflığı yok. Otm. şanzıman kullanılıyor mu bilmiyorum ama bence B-Max'ten kalite olarak çok önde bir araç. B-Max, sadece arka koltuklar değil, iç mekanda şu anda hatırladığım bazı detaylarda da kalite olarak vasat kalıyordu. Ayrıca pek geniş bir araba değil. Özetle iniş biniş rahatlığı dışında hiçbir avantajı yok. Eğer bütçenizi yükseltebiliyorsanız yeni Tourneo Connect'e çıkmayı deneyin. Onda Powershift şanzıman var.
Ama mutlaka MPV araç bakacaksanız direk Fransız markalarına bakın derim. Bu işin piri onlar