KAPALI Ford Connect vites geçişi ses sorunu ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

engnakyz

Asfalt Kurutucu
2
Merhaba,

İlk olarak Otopark.com takipçisi olarak forumun açılmış olmasına sevindim. Umarım forum gerçekten güzel yerlere gelir.

Sorunum ise şu ki; 2004 model Ford Connect K210s 1.8 TDCİ aracım vites geçişleri esnasında tak diye bir ses yapıyor. sanki debriyajdan ayağımı çok hızlı bir şekilde kaldırmışım gibi hissediyorum ama ne yaparsam yapayım bu ses kulağıma çok sık geliyor. 2011 model Ford Connect'i olan arkadaşımda da aynı sesi sıklıkla duydum. Sizce bu normal midir yoksa bir sıkıntının habercisi midir ? bu arada aracım henüz 50.000 kmde.

herkese iyi forumlar dilerim.
 
Merhaba @engnakyz yalnız değilsin hocam.

Bende TRANSİT modelinde bir çok kez karşılaştım, Senkromeç aşınmasından kaynaklanıyordu. Muhtemelen sizinde başınıza bu tarz bir problem gelmiş olabilir. 50K Km de bu problemle karşılaşmamanız gerekirdi, fakat kullanımdan kullanıma fark olabilir, yada sorun başkadır.

Servise gitmeniz çok önemli, küçümsememek gerekli.
 
Merhaba,
Öncelikle iyi forumlar.
Kullandığım neredeyse bütün Ford Connect araçlarda vites geçişlerinde ufakta olsa bir tak sesi duydum. Özellikle ses vites değiştirme esnasında dışarıdan daha çok belli oluyor. Yinede servise kontrol ettirmenizde fayda var.
Her ne kadar "manuel şanzıman" yağı değişmez dense de içiniz rahat etmesi açısından, servis kitapçığınızdaki önerilen yağ ile değiştirebilirsiniz.
 
Merhaba hocam,
Eğer vites geçişlerinde zorluk varsa debiraj setinde veya şanzıman yağında değişime gidilmesi gerekli (önce kontroller yapılmalı). Fakat sizin bahsettiğiniz ses vites geçişini yaptıktan sonra ayağınızı debriyajdan çekerken geliyorsa akslar boşluk yapmış olabilir, connectleri tam bilmiyorum ama kronik volant sesi de olabilir çünkü bir çok araçta kronik volant sesi var.
Bunlardan hiç biri değil diyorsanız o zaman bazı araçların vites geçişlerinde ses daha çok duyulur özellikle yüksek refüjlerin yanında giderken ya da sokak aralarında bu ses daha çok duyulur
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Merhaba hocam,
Eğer vites geçişlerinde zorluk varsa debiraj setinde veya şanzıman yağında değişime gidilmesi gerekli (önce kontroller yapılmalı). Fakat sizin bahsettiğiniz ses vites geçişini yaptıktan sonra ayağınızı debriyajdan çekerken geliyorsa akslar boşluk yapmış olabilir, connectleri tam bilmiyorum ama kronik volant sesi de olabilir çünkü bir çok araçta kronik volant sesi var.
Bunlardan hiç biri değil diyorsanız o zaman bazı araçların vites geçişlerinde ses daha çok duyulur özellikle yüksek refüjlerin yanında giderken ya da sokak aralarında bu ses daha çok duyulur
aks volan sesi ihtimallerine tamamen katılıyorum. kavrama sırasında ön takımdan sesler gelebilir ve şanzıman zannedilebilir. aksların dışında direksiyon kutusu veya diferansiyel de böyle seslerin kaynağı olabilir. serviste keşif ve kontroller mutlaka yapılmalı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
En kısa sürede kontrol ettirmekte fayda var. Aks volan sesi mantıklı geliyor. Ayrıca sanayide yaptırıcaksanız hazır şanzıman inmişken baskı balata değiştirin. Ayriyetten kendi parçanızı götürmenizi tavsiye ederim bazı çakal ustalar(tabi usta denilebilirse) baskı balatayı değiştirip ortadaki bilyayı değiştirmiyor. Mutlaka kontrol ettirmekte fayda var
 
Merhabalar, 2004 Ford Connect aracımı aldığımdan beri aynı sesi yaşadım, artık kabullenmeye başlamıştım. Aracımı 4 sene bu şekilde kullandım ve sonra geçen hafta havanın biraz soğuması ile sabah çalışmayan aracımın aküsünü değiştirdim. Aracımda şarj voltajını gösteren bir termometreli saat de mevcut. Bu sorunlu akü ile kullanırken şarj voltajını hep 14.7-14.8 volt olarak gösterirdi. 4 yılın sonunda debriyajdan ayağımı çekince gelen şlak sesi iyice çoğalmıştı. Yağ bakımını yaptırdığım mekanik ustası durumun kötü olduğunu connectlerde bu sorunun çok yaygın olduğunu belirterek yine de şanzıman yağını kontrol etti ve eksiklik bulamadı. Şanzımanın sökülüp bakılması gerektiğini ya da bu şekil kullanmaya devam etmemi söyledi. Gelelim çözüme... Yaklaşık 7 yıllık olan BOSCH marka 75 Amper aküyü söktüm ve yerine yerli malı DOPPİNG adlı 75 amper aküyü taktım ve ne oldu dersiniz? Tabi marş basmama sorunu kalmadı ama en önemlisi o gelen şlak sesi yoktu artık. Allah allah nasıl olur deyip bu sefer özellikle ayağımı hızlı çekiyorum ama istesem de o eski şlak sesini yaptıramıyorum. Hatta 1 den 3 e takıp hızlıca ayağımı çekiyorum yine yok normal kavrama yapıyor. Ustaya bu deneyimimi anlattım aynen dedi ki hiçbir alakası yok. Aküyü takarken birisi şanzımana bakmıştır falan dedi:) Sonra biraz mantık yürütüp düzelmenin nedenini bulduğumu sanıyorum sizlerle paylaşayım, tabi ki yorumlarınızı da beklerim. Bu arada aküyü değiştirdikten sonra şarj voltajını gösteren voltmetrem 14.2 ile 14.4 volt arasında gösteriyordu. Şimdi akü bozuk olduğu için vites değiştirme esnasında akımı düşük olan akü motor boşa çıkınca şarj dinamosuna aşırı değilse de birazcık yükleniyor ve şarj dinamosu da gücünü motordan aldığı için o vites değiştirme sırasında motor gücü düşüyor, vites değiştirilip ayağınızı debriyajdan çektiğinizde o an için altınızda güçsüz bir motor var. Ve harekete geçerken şlak sesi ile bunu gösteriyor(Sanki aracı 2. vitesle iterek vurdurmak benzeri), kinetik enerjisi olduğu için stop etmeyip toparlıyor. Aküyü şarj etmek için gereken akım normal olarak çekildiği için şarj voltajı da normal değerlerde seyrediyor ve o sesten ESER yok. Denemesi eğer başka bir akünüz varsa bedava. Umarım herkese faydalı olur, bu deneyim internette hiçbir yerde yok belirteyim.
Sırf bu sorunu yaşayan connect sürücülerine faydalı olabilmek için bu siteye üye olup deneyimimi paylaşmak istedim, bilginize...
 
Son düzenleme:
Bizim arabada da 1. viteste kalkarken role sesi gibi bir ses geliyor ne olabilir acaba yazılanlarla aynı sorun değil ancak yine bir tak sesi geliyor. Connect 2008 model 1.8 110hp fikri olan var mıdır acaba?
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...