Bilgilendirme için teşekkürler araç zaten ilk gaza dokunduğunda şanzıman etkisini hissediyorsun ama yakıt hariç kötü bir yanını görmedim powershifte göre daha dayanıklı deniliyorEcosport var bende de 1.0 style paket. İlk iki depo 6.8 son depo 6.9 yaktı. Araç çok yakıyor(bu yukarda bahsettiklerim şehirler arası ya da trafiksiz değerler)
Öncelikle aracımız
1- inanılmaz ağır
2- gücü törpüleyen eski tip şanzuman
3- yüksek rüzgar direncine sahip.
yakıt tüketiminin düşmesini beklememek lazım. Muadillerinde 1.5-2 litre fazla yakıcaktır.
Bu fiyata normal b segmenti alamıyoruz o yüzden senede 3-4 bin yakıt fazla yaksa çok umrumda olmuyor. Beni asıl üzen aşırı yüksek servis ücretleri.ona da katlanıyoruzBilgilendirme için teşekkürler araç zaten ilk gaza dokunduğunda şanzıman etkisini hissediyorsun ama yakıt hariç kötü bir yanını görmedim powershifte göre daha dayanıklı deniliyor
Evet ilk bakım 1300 TL denildi lüks araçların bakımı ne kadar acaba ,b suv için bu bakım maliyetleri uzucuBu fiyata normal b segmenti alamıyoruz o yüzden senede 3-4 bin yakıt fazla yaksa çok umrumda olmuyor. Beni asıl üzen aşırı yüksek servis ücretleri.ona da katlanıyoruz
Ford'un servis ücretleri maalesef yüksek. Mk3 veya 3,5 dizel focus ile güncel ecoboost motorlu bir aracın bakım maliyetleri hemen hemen aynı yetkilide. Ama yeni nesil bir dizel alırsan misal mk4 focus'un 1.5 ecoblue alırsan o zaman ecoboost'un bakım fiyatına şükrediyorsun. Şekil A'da ki gibi..Bu fiyata normal b segmenti alamıyoruz o yüzden senede 3-4 bin yakıt fazla yaksa çok umrumda olmuyor. Beni asıl üzen aşırı yüksek servis ücretleri.ona da katlanıyoruz
Ben 1550 ye yaptırdım sitede 2100 diyor. Arabayı alırken 1000-1200 demişlerdi kavgada etseniz düşmüyorlar. Opetlerde 5 litresi 200 tlye satılan fmt yağın litresine 550 tl yazıyor servisEvet ilk bakım 1300 TL denildi lüks araçların bakımı ne kadar acaba ,b suv için bu bakım maliyetleri uzucu
1.5 ecosportun sadece mazot filtresi 1400 tl şaka gibiFord'un servis ücretleri maalesef yüksek. Mk3 veya 3,5 dizel focus ile güncel ecoboost motorlu bir aracın bakım maliyetleri hemen hemen aynı yetkilide. Ama yeni nesil bir dizel alırsan misal mk4 focus'un 1.5 ecoblue alırsan o zaman ecoboost'un bakım fiyatına şükrediyorsun. Şekil A'da ki gibi..
Ekli dosyayı görüntüle 32039
Tecavüz...Ford'un servis ücretleri maalesef yüksek. Mk3 veya 3,5 dizel focus ile güncel ecoboost motorlu bir aracın bakım maliyetleri hemen hemen aynı yetkilide. Ama yeni nesil bir dizel alırsan misal mk4 focus'un 1.5 ecoblue alırsan o zaman ecoboost'un bakım fiyatına şükrediyorsun. Şekil A'da ki gibi..
Ekli dosyayı görüntüle 32039
Ticaret ve koç Grubu hangisi ucuz ise onu koymaları pek yadirganamaz ama daha bilinir ve iyi markalar varken insan garipsiyorBen 1550 ye yaptırdım sitede 2100 diyor. Arabayı alırken 1000-1200 demişlerdi kavgada etseniz düşmüyorlar. Opetlerde 5 litresi 200 tlye satılan fmt yağın litresine 550 tl yazıyor servis
1.5 ecosportun sadece mazot filtresi 1400 tl şaka gibi
Yedek parça konusu aslen yetkiliyle arandaki pazarlığa ve düzenli müşterisi olup olmamana bakıyor. Ama onda da fiyatlar tabi özel servis fiyatlarına düşmüyor asla. Sadece aşırı kazıktan, kazığa iniyor o kadar. Yaklaşık 3 sene içinde Ford'un yetkili servis işlemleri ciddi zam gördü öyle böyle değil yani. Atmosferik motorlu mk3,5 Focus'a 1.6 dizel bakım parası aldıklarını bilirim.Tecavüz...
Bu ne ya... 891TL ye motor yağımı olur..
Yedek parçalarıda böyle mi Ford un ?
Ford'un servis ücretleri maalesef yüksek. Mk3 veya 3,5 dizel focus ile güncel ecoboost motorlu bir aracın bakım maliyetleri hemen hemen aynı yetkilide. Ama yeni nesil bir dizel alırsan misal mk4 focus'un 1.5 ecoblue alırsan o zaman ecoboost'un bakım fiyatına şükrediyorsun. Şekil A'da ki gibi..
Yedek parça konusu aslen yetkiliyle arandaki pazarlığa ve düzenli müşterisi olup olmamana bakıyor. Ama onda da fiyatlar tabi özel servis fiyatlarına düşmüyor asla. Sadece aşırı kazıktan, kazığa iniyor o kadar. Yaklaşık 3 sene içinde Ford'un yetkili servis işlemleri ciddi zam gördü öyle böyle değil yani. Atmosferik motorlu mk3,5 Focus'a 1.6 dizel bakım parası aldıklarını bilirim.
lt fiyatı üzerinden hesapladım da, vw'de 5.30 yağa 142 lira yazmış arkadaşın yakın zamanda yaptığı bakıma. 0w20 ecoobost yağı piyasada da pahalı, o sebeple arada fark yok. opel'de de arkadaş 1.4 T manuel bakımı yaptırdı ilk bakımdan 1900 küsür aldılar.
yedek parçada yetkili fiyatları çok yükseldi ama ford'da, eğer yaş indirimi vs yoksa, garanti süreci korkusuyla da nasıl olsa vazgeçemezler diye iyice öpüyorlar.
Aslında motor yağı çoğu markada pahalıdan satılıyor. Keza Ford'da öyle. Belki bir kaç marka daha uyguna veriyordur ama Ford'un diğer parçaları da maalesef pahalı. 666 liraya mazot filtresi nedir yani. Geçen 2010 1.4 atmosferik Fiesta'nın suyu bitmiş araçta. Motor yatak sarmamış, rektifiye de istemedi ama parça değişimleri v.s derken 10 bin lira fatura çıkardılar. Sürekli müşteriyiz, ağla, sızla, araba sizde kalsın o zaman almıyorum v.s derken 4 bin liraya indiler. Sen düşün artık 10 binden 4 bine nasıl iniliyorsaOy oy oy.. çok yazık ..
Bu tip konuların ilişkiyle gitmesini hiç sevmem, o kazığıda bilerek yemek istemem ama işte fabrika garantisi vs derken insanlar en az 2 yıl kitleniyor yetkiliye..
Daha önce Türkiyede ki Ford servislerinde de çok memnun olunmadığını okumuştum Forumda. Benzer durum İngilterede de varmış. Servislerden orada da memnun değilmiş insanlar. Geçen gün yaşadığım yerin yakınındaki Ford servisinin Google üzerindeki yorumlarını okudum, oradan da memnun değil insanlar...
Ford bu konuda global olarak biraz sabıkalı gibi...
Bence Fiesta ST için gayet iyi bir fiyat. Neticede performans modelleri marka içinde ayrı bir konumda olduğu için fiyatta abartı yapmaları olası.Ben de bir bakım fiyatı günceli çekeyim, yarın Fiesta'yı ilk bakım için götüreceğim, telefonda yaklaşık 2000 TL gibi bir fiyat çıkar bunun üzerinden %10 iskonto olur dendi. Yukarıda @Cenk 'in paylaştığı faturadan yakıt filtresini çıkarınca benim aldığım iskontolu fiyata geliyor aşağı yukarı.
Ecosport'a 1300 lira yine iyi çıkmış, muhtemelen yağ kapasitesi güncel 1.5'ler gibi 6.2 litre değil.
O açıdan bakınca dediğiniz doğru, ama bir yandan da standart bir 1.5 Ecoboost'tan hiç bir fark yok parçalarda, öyle olunca neden diye düşünüyor insan Polo GTI periyodik bakımları standart bir TSI ile çok farklı değil mesela VW'de. Benim çoğu zaman yetkili tercih etme sebebim en azından karşımda bir muhattap bulabilecek olmam, bir de bu araba özelinde aynı motor-şanzıman kombinasyonunda başka araba olmadığı için sorun çıkarıp çıkarmayacağını bilmiyor olmam.Bence Fiesta ST için gayet iyi bir fiyat. Neticede performans modelleri marka içinde ayrı bir konumda olduğu için fiyatta abartı yapmaları olası.
Haklısınız. Ama maalesef Ford'da maliyet işleri motor teknolojisinden ziyade aracın segmentine ve marka içinde bulunduğu konuma göre belirleniyor diyebiliriz. Mesela 1.5 ecoboost 160 hp Mondeo'nun da bakımı üç aşağı beş yukarı sizinki kadar. Belki bir kaç yüz lira daha uygundur. Baktığında temelde o da aynı motor ama işte Mondeo D segment olduğundan, Fiesta ST marka içinde farklı bir konumda olduğundan buna göre fiyat alıyorlar. Motorların aynı altyapıya sahip olmasına rağmen, en azından sarf malzemelerinin benzer olmasına rağmen sırf segment farkından fiyat belirlemeleri saçma geliyor bana. Neyse siz bir gidin de servis araba görsün. Bıkmıştır dizel makinelerdenO açıdan bakınca dediğiniz doğru, ama bir yandan da standart bir 1.5 Ecoboost'tan hiç bir fark yok parçalarda, öyle olunca neden diye düşünüyor insan Polo GTI periyodik bakımları standart bir TSI ile çok farklı değil mesela VW'de. Benim çoğu zaman yetkili tercih etme sebebim en azından karşımda bir muhattap bulabilecek olmam, bir de bu araba özelinde aynı motor-şanzıman kombinasyonunda başka araba olmadığı için sorun çıkarıp çıkarmayacağını bilmiyor olmam.
Yarın bakımdan sonra faturayla birlikte tekrar bir güncellerim burayı