KAPALI Ford Ecosport 1.0 Ecoboost Yakıt Tüketimi Düşmüyor

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

simbat

anonim
Profesör
220
46
Bu araca alalı 6 ay oluyor şuanda 9000 km lerde ama İstanbul içi ne yapsam 9.5 un altına indiremedim bu yakıt değerleri duser mi yoksa bu şekilde vergimizi vermeye devam mı ederiz :(
 
Ecosport var bende de 1.0 style paket. İlk iki depo 6.8 son depo 6.9 yaktı. Araç çok yakıyor(bu yukarda bahsettiklerim şehirler arası ya da trafiksiz değerler)
Öncelikle aracımız
1- inanılmaz ağır
2- gücü törpüleyen eski tip şanzuman
3- yüksek rüzgar direncine sahip.
yakıt tüketiminin düşmesini beklememek lazım. Muadillerinde 1.5-2 litre fazla yakıcaktır.
 
Ecosport var bende de 1.0 style paket. İlk iki depo 6.8 son depo 6.9 yaktı. Araç çok yakıyor(bu yukarda bahsettiklerim şehirler arası ya da trafiksiz değerler)
Öncelikle aracımız
1- inanılmaz ağır
2- gücü törpüleyen eski tip şanzuman
3- yüksek rüzgar direncine sahip.
yakıt tüketiminin düşmesini beklememek lazım. Muadillerinde 1.5-2 litre fazla yakıcaktır.
Bilgilendirme için teşekkürler araç zaten ilk gaza dokunduğunda şanzıman etkisini hissediyorsun ama yakıt hariç kötü bir yanını görmedim powershifte göre daha dayanıklı deniliyor
 
Bilgilendirme için teşekkürler araç zaten ilk gaza dokunduğunda şanzıman etkisini hissediyorsun ama yakıt hariç kötü bir yanını görmedim powershifte göre daha dayanıklı deniliyor
Bu fiyata normal b segmenti alamıyoruz o yüzden senede 3-4 bin yakıt fazla yaksa çok umrumda olmuyor. Beni asıl üzen aşırı yüksek servis ücretleri.ona da katlanıyoruz
 
Bu fiyata normal b segmenti alamıyoruz o yüzden senede 3-4 bin yakıt fazla yaksa çok umrumda olmuyor. Beni asıl üzen aşırı yüksek servis ücretleri.ona da katlanıyoruz
Ford'un servis ücretleri maalesef yüksek. Mk3 veya 3,5 dizel focus ile güncel ecoboost motorlu bir aracın bakım maliyetleri hemen hemen aynı yetkilide. Ama yeni nesil bir dizel alırsan misal mk4 focus'un 1.5 ecoblue alırsan o zaman ecoboost'un bakım fiyatına şükrediyorsun. Şekil A'da ki gibi..
44317_8729a1c440b9582404a230814aeeac5e.jpg
 
Evet ilk bakım 1300 TL denildi lüks araçların bakımı ne kadar acaba ,b suv için bu bakım maliyetleri uzucu
Ben 1550 ye yaptırdım sitede 2100 diyor. Arabayı alırken 1000-1200 demişlerdi kavgada etseniz düşmüyorlar. Opetlerde 5 litresi 200 tlye satılan fmt yağın litresine 550 tl yazıyor servis
Ford'un servis ücretleri maalesef yüksek. Mk3 veya 3,5 dizel focus ile güncel ecoboost motorlu bir aracın bakım maliyetleri hemen hemen aynı yetkilide. Ama yeni nesil bir dizel alırsan misal mk4 focus'un 1.5 ecoblue alırsan o zaman ecoboost'un bakım fiyatına şükrediyorsun. Şekil A'da ki gibi..
Ekli dosyayı görüntüle 32039
1.5 ecosportun sadece mazot filtresi 1400 tl şaka gibi
 
Ford'un servis ücretleri maalesef yüksek. Mk3 veya 3,5 dizel focus ile güncel ecoboost motorlu bir aracın bakım maliyetleri hemen hemen aynı yetkilide. Ama yeni nesil bir dizel alırsan misal mk4 focus'un 1.5 ecoblue alırsan o zaman ecoboost'un bakım fiyatına şükrediyorsun. Şekil A'da ki gibi..
Ekli dosyayı görüntüle 32039
Tecavüz...
Bu ne ya... 891TL ye motor yağımı olur..
Yedek parçalarıda böyle mi Ford un ?
 
Ben 1550 ye yaptırdım sitede 2100 diyor. Arabayı alırken 1000-1200 demişlerdi kavgada etseniz düşmüyorlar. Opetlerde 5 litresi 200 tlye satılan fmt yağın litresine 550 tl yazıyor servis

1.5 ecosportun sadece mazot filtresi 1400 tl şaka gibi
Ticaret ve koç Grubu hangisi ucuz ise onu koymaları pek yadirganamaz ama daha bilinir ve iyi markalar varken insan garipsiyor
 
Tecavüz...
Bu ne ya... 891TL ye motor yağımı olur..
Yedek parçalarıda böyle mi Ford un ?
Yedek parça konusu aslen yetkiliyle arandaki pazarlığa ve düzenli müşterisi olup olmamana bakıyor. Ama onda da fiyatlar tabi özel servis fiyatlarına düşmüyor asla. Sadece aşırı kazıktan, kazığa iniyor o kadar. Yaklaşık 3 sene içinde Ford'un yetkili servis işlemleri ciddi zam gördü öyle böyle değil yani. Atmosferik motorlu mk3,5 Focus'a 1.6 dizel bakım parası aldıklarını bilirim.
 
Ford'un servis ücretleri maalesef yüksek. Mk3 veya 3,5 dizel focus ile güncel ecoboost motorlu bir aracın bakım maliyetleri hemen hemen aynı yetkilide. Ama yeni nesil bir dizel alırsan misal mk4 focus'un 1.5 ecoblue alırsan o zaman ecoboost'un bakım fiyatına şükrediyorsun. Şekil A'da ki gibi..

lt fiyatı üzerinden hesapladım da, vw'de 5.30 yağa 142 lira yazmış arkadaşın yakın zamanda yaptığı bakıma. 0w20 ecoobost yağı piyasada da pahalı, o sebeple arada fark yok. opel'de de arkadaş 1.4 T manuel bakımı yaptırdı ilk bakımdan 1900 küsür aldılar.

yedek parçada yetkili fiyatları çok yükseldi ama ford'da, eğer yaş indirimi vs yoksa, garanti süreci korkusuyla da nasıl olsa vazgeçemezler diye iyice öpüyorlar.
 
Yedek parça konusu aslen yetkiliyle arandaki pazarlığa ve düzenli müşterisi olup olmamana bakıyor. Ama onda da fiyatlar tabi özel servis fiyatlarına düşmüyor asla. Sadece aşırı kazıktan, kazığa iniyor o kadar. Yaklaşık 3 sene içinde Ford'un yetkili servis işlemleri ciddi zam gördü öyle böyle değil yani. Atmosferik motorlu mk3,5 Focus'a 1.6 dizel bakım parası aldıklarını bilirim.

Oy oy oy.. çok yazık ..
Bu tip konuların ilişkiyle gitmesini hiç sevmem, o kazığıda bilerek yemek istemem ama işte fabrika garantisi vs derken insanlar en az 2 yıl kitleniyor yetkiliye..
Daha önce Türkiyede ki Ford servislerinde de çok memnun olunmadığını okumuştum Forumda. Benzer durum İngilterede de varmış. Servislerden orada da memnun değilmiş insanlar. Geçen gün yaşadığım yerin yakınındaki Ford servisinin Google üzerindeki yorumlarını okudum, oradan da memnun değil insanlar...

Ford bu konuda global olarak biraz sabıkalı gibi...
 
lt fiyatı üzerinden hesapladım da, vw'de 5.30 yağa 142 lira yazmış arkadaşın yakın zamanda yaptığı bakıma. 0w20 ecoobost yağı piyasada da pahalı, o sebeple arada fark yok. opel'de de arkadaş 1.4 T manuel bakımı yaptırdı ilk bakımdan 1900 küsür aldılar.

yedek parçada yetkili fiyatları çok yükseldi ama ford'da, eğer yaş indirimi vs yoksa, garanti süreci korkusuyla da nasıl olsa vazgeçemezler diye iyice öpüyorlar.
Oy oy oy.. çok yazık ..
Bu tip konuların ilişkiyle gitmesini hiç sevmem, o kazığıda bilerek yemek istemem ama işte fabrika garantisi vs derken insanlar en az 2 yıl kitleniyor yetkiliye..
Daha önce Türkiyede ki Ford servislerinde de çok memnun olunmadığını okumuştum Forumda. Benzer durum İngilterede de varmış. Servislerden orada da memnun değilmiş insanlar. Geçen gün yaşadığım yerin yakınındaki Ford servisinin Google üzerindeki yorumlarını okudum, oradan da memnun değil insanlar...

Ford bu konuda global olarak biraz sabıkalı gibi...
Aslında motor yağı çoğu markada pahalıdan satılıyor. Keza Ford'da öyle. Belki bir kaç marka daha uyguna veriyordur ama Ford'un diğer parçaları da maalesef pahalı. 666 liraya mazot filtresi nedir yani. Geçen 2010 1.4 atmosferik Fiesta'nın suyu bitmiş araçta. Motor yatak sarmamış, rektifiye de istemedi ama parça değişimleri v.s derken 10 bin lira fatura çıkardılar. Sürekli müşteriyiz, ağla, sızla, araba sizde kalsın o zaman almıyorum v.s derken 4 bin liraya indiler. Sen düşün artık 10 binden 4 bine nasıl iniliyorsa :D

Araba fiyatları arttıkça bakım ve yedek parçadan ciddi geçirmeye başladılar hocam. Bir Honda kadar can sıkıcı olmasa da Ford'un yetkili servisleri de uğraştırır. Garantiden parça değişimi konusunda çok diretmezler mesela ama en fazla 1 kere değiştirirler aynı parçayı. O da kullanıcı hatasına sokamadıkları parçaları ancak. Sıfır araç bakımlarında tutarlarsa görüldüğü gibi öperler. Yaş indirimi falan olursa biraz daha insancıl oluyorlar. Arızaları bulup çözme konusunda da fena değillerdir. Ama dediğim gibi fiyatlar konusunda iç açıcı oldukları söylenemez.
 
Son düzenleme:
Fordda parça fiyatları yüksek çıkmış, yağ yetkili servis normali. Zamanında connect için periyodik bakım filtrelerine (sadece filtre seti mazot dahil değil) 900 lira fiyat aldım ki bunun rahat 3 yılı var. Ben 1.6 tdi için bakım fiyatı aldığımda 1500 lira dediler. (bir bir buçuk ay oluyor)
 
Ben de bir bakım fiyatı günceli çekeyim, yarın Fiesta'yı ilk bakım için götüreceğim, telefonda yaklaşık 2000 TL gibi bir fiyat çıkar bunun üzerinden %10 iskonto olur dendi. Yukarıda @Cenk 'in paylaştığı faturadan yakıt filtresini çıkarınca benim aldığım iskontolu fiyata geliyor aşağı yukarı.
Ecosport'a 1300 lira yine iyi çıkmış, muhtemelen yağ kapasitesi güncel 1.5'ler gibi 6.2 litre değil.
 
Ben de bir bakım fiyatı günceli çekeyim, yarın Fiesta'yı ilk bakım için götüreceğim, telefonda yaklaşık 2000 TL gibi bir fiyat çıkar bunun üzerinden %10 iskonto olur dendi. Yukarıda @Cenk 'in paylaştığı faturadan yakıt filtresini çıkarınca benim aldığım iskontolu fiyata geliyor aşağı yukarı.
Ecosport'a 1300 lira yine iyi çıkmış, muhtemelen yağ kapasitesi güncel 1.5'ler gibi 6.2 litre değil.
Bence Fiesta ST için gayet iyi bir fiyat. Neticede performans modelleri marka içinde ayrı bir konumda olduğu için fiyatta abartı yapmaları olası.
 
Bence Fiesta ST için gayet iyi bir fiyat. Neticede performans modelleri marka içinde ayrı bir konumda olduğu için fiyatta abartı yapmaları olası.
O açıdan bakınca dediğiniz doğru, ama bir yandan da standart bir 1.5 Ecoboost'tan hiç bir fark yok parçalarda, öyle olunca neden diye düşünüyor insan :D Polo GTI periyodik bakımları standart bir TSI ile çok farklı değil mesela VW'de. Benim çoğu zaman yetkili tercih etme sebebim en azından karşımda bir muhattap bulabilecek olmam, bir de bu araba özelinde aynı motor-şanzıman kombinasyonunda başka araba olmadığı için sorun çıkarıp çıkarmayacağını bilmiyor olmam.

Yarın bakımdan sonra faturayla birlikte tekrar bir güncellerim burayı :)
 
O açıdan bakınca dediğiniz doğru, ama bir yandan da standart bir 1.5 Ecoboost'tan hiç bir fark yok parçalarda, öyle olunca neden diye düşünüyor insan :D Polo GTI periyodik bakımları standart bir TSI ile çok farklı değil mesela VW'de. Benim çoğu zaman yetkili tercih etme sebebim en azından karşımda bir muhattap bulabilecek olmam, bir de bu araba özelinde aynı motor-şanzıman kombinasyonunda başka araba olmadığı için sorun çıkarıp çıkarmayacağını bilmiyor olmam.

Yarın bakımdan sonra faturayla birlikte tekrar bir güncellerim burayı :)
Haklısınız. Ama maalesef Ford'da maliyet işleri motor teknolojisinden ziyade aracın segmentine ve marka içinde bulunduğu konuma göre belirleniyor diyebiliriz. Mesela 1.5 ecoboost 160 hp Mondeo'nun da bakımı üç aşağı beş yukarı sizinki kadar. Belki bir kaç yüz lira daha uygundur. Baktığında temelde o da aynı motor ama işte Mondeo D segment olduğundan, Fiesta ST marka içinde farklı bir konumda olduğundan buna göre fiyat alıyorlar. Motorların aynı altyapıya sahip olmasına rağmen, en azından sarf malzemelerinin benzer olmasına rağmen sırf segment farkından fiyat belirlemeleri saçma geliyor bana. Neyse siz bir gidin de servis araba görsün. Bıkmıştır dizel makinelerden :D

Standart bakım haricinde ekstradan balata masrafınız falan çıkmazsa belirttiğiniz fiyattan çıkarsınız :)
 
Son düzenleme:
Mondeo kullanıcısı olarak yetkili servisinden gram memnuniyetimiz yok. Fiyatlar aşırı pahalı üstüne bir de 5 senedir yetkili servis harici dokunulmamış araca iyi niyettir veya adı ne olursa bir indirim yapmıyorlar. Ford’un yetkili servis deneyimi asla bir vw değil. Vw transporter kullandığımız İçin vw ile kıyaslayabiliyorum.
 
Servis sonrası günceli olsun, yukarıdaki Ecoblue'yla aynı yağ miktarıyla (6.2 litre) aşağı yukarı aynı fiyata gelmiş oldu bakımımız.
Hava filtresi hariç, indirimle birlikte 1700 TL ödedim. Şahsuvaroğlu'na gittim, diğer servislerden fiyat almadım ama çok fark olacağını sanmıyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...