KAPALI Ford Escort Düşük viteste Kasma-İleri atma sorunu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

98orkun42

Düz Yol Gazcısı
10
Herkese iyi akşamlar.
97 model 1.6 CLX ford escort'um var.Araç benzinli hiçbir şekilde LPG falan takılmadı.Özellikle 1. ve 2. viteste hareket halindeyken gazdan ayağınızı çektiğinizde araç kendini sarsıyor,yani hafif bi kendini atıyor fakat herhangi bir stop etme durumu veya başka bir şey yok,debriyaja bastığımda ise böyle bir problem yok.Yani araç giderken debriyaja basıp ayağınızı gazdan çekerseniz herhangi bir sarsma sorunu olmuyor fakat debriyaja basmadan ayağınızı çekerseniz bu problem oluyor.3. viteste bunu çok çok az yapıyor,4 ve 5'te ise böyle bir problem yok.

Sorun neden kaynaklanabilir ? birkaç ustaya götürdüm fakat anlamadılar.Gaz kelebeği temizliği falan yapıldı,enjeksiyon temizliği makine ile yapıldı fakat düzelmedi.Yardımlarınızı bekliyorum.
 
1. viteste her araba bunu yapar. Bazı güçlü arabalar 2.viteste de yapar. Olmaması gereken bir seviyede metalin vurma sesiyle filan oluyorsa motor kulaklarını kontrol ettirin.
 
bende 2de pek yapmasa da 1de aşırı sert sarsıntılar oluyor, motor kulağı (duruma göre şanzıman kulağı da eklenebilir) değişimi demişlerdi
 
Gaz kelebeği ve ateşleme sistemleri(buji-buji kabloları vs) aklıma geldi.

hocam Bosch yetkili servisine götürdük onlar da bujiden olabilir dedi.Araçta focus bujileri takılı bunları değiştirelim dediler,escort bujisi taktırdık.Fakat buji kablolarına baktırmadım bu aklımda.Gaz kelebeği de dediğim gibi temizlendi fakat değişmedi,son çare onu da değiştireceğiz.

1. viteste her araba bunu yapar. Bazı güçlü arabalar 2.viteste de yapar. Olmaması gereken bir seviyede metalin vurma sesiyle filan oluyorsa motor kulaklarını kontrol ettirin.
olması gerekenden fazla oluyor eskiden böyle bir problem yoktu.Demek istediğim normal bir sarsma değil,araç ileri geri baya bi sarsılıyor.metal vurma sesi yok ama sarsıyor yani.

bende 2de pek yapmasa da 1de aşırı sert sarsıntılar oluyor, motor kulağı (duruma göre şanzıman kulağı da eklenebilir) değişimi demişlerdi

motor kulağına baktıracağım teşekkür ederim.
 
Herkese iyi akşamlar.
97 model 1.6 CLX ford escort'um var.Araç benzinli hiçbir şekilde LPG falan takılmadı.Özellikle 1. ve 2. viteste hareket halindeyken gazdan ayağınızı çektiğinizde araç kendini sarsıyor,yani hafif bi kendini atıyor fakat herhangi bir stop etme durumu veya başka bir şey yok,debriyaja bastığımda ise böyle bir problem yok.Yani araç giderken debriyaja basıp ayağınızı gazdan çekerseniz herhangi bir sarsma sorunu olmuyor fakat debriyaja basmadan ayağınızı çekerseniz bu problem oluyor.3. viteste bunu çok çok az yapıyor,4 ve 5'te ise böyle bir problem yok.

Sorun neden kaynaklanabilir ? birkaç ustaya götürdüm fakat anlamadılar.Gaz kelebeği temizliği falan yapıldı,enjeksiyon temizliği makine ile yapıldı fakat düzelmedi.Yardımlarınızı bekliyorum.

Sorunu öncelikli Şanzıman Takozunda/Takozlarında arayın derim. Yerli ürünlerde genelde 100 lira civarı bir maliyeti olur(Uzun omurlulugu tartisilir.). Ilgili araçta tam lokasyonuna hakim değilim ama genelde sökülüp kontrol edilmesi pek sorun olacak bir parça değildir. Ustalar ya yok ne alaka falan desede ısrar edin o parçayı kontrol ettirin. Geçmiş olsun.
 
yan sanayi takozlar birazda ömürleri bitmeye yakın motor bölümü ısındığında dahada yumuşayıp bu probleme sebep olabiliyorlar.. ben yaklaşık aynı sorunla uğraşıyorum..1 ve 2. viteslerde motor bölümünde sarsıntı mevcut.. bir sonraki bakımda takozların artık orjinalini bulamadığımız için yan sanayi ürünlerin içlerini siyah dayson la doldurup kullanıcaz..

bendeki şikayetim, araç 5-10 gibi düşük hızda giderken gazdan ayağımı aniden çekersem motorda sarsıntı, yine bu hızda aynı viteslerde boşda giderken debriyajdan ayağımı çekersem kavradığı anda hafif sarsıntı.. 3-4-5 de birşey yok.

diğer olası sebepler şanzıman bilyası sorunları, prizdirek bilyası, diferansiyel boşluğu, düşük ihtimal ama aks boşluklarıda ihtimaller dahilinde.
 
Sorunu öncelikli Şanzıman Takozunda/Takozlarında arayın derim. Yerli ürünlerde genelde 100 lira civarı bir maliyeti olur(Uzun omurlulugu tartisilir.). Ilgili araçta tam lokasyonuna hakim değilim ama genelde sökülüp kontrol edilmesi pek sorun olacak bir parça değildir. Ustalar ya yok ne alaka falan desede ısrar edin o parçayı kontrol ettirin. Geçmiş olsun.
tamamdır çok teşekkür ederim yardımınız için
yan sanayi takozlar birazda ömürleri bitmeye yakın motor bölümü ısındığında dahada yumuşayıp bu probleme sebep olabiliyorlar.. ben yaklaşık aynı sorunla uğraşıyorum..1 ve 2. viteslerde motor bölümünde sarsıntı mevcut.. bir sonraki bakımda takozların artık orjinalini bulamadığımız için yan sanayi ürünlerin içlerini siyah dayson la doldurup kullanıcaz..

bendeki şikayetim, araç 5-10 gibi düşük hızda giderken gazdan ayağımı aniden çekersem motorda sarsıntı, yine bu hızda aynı viteslerde boşda giderken debriyajdan ayağımı çekersem kavradığı anda hafif sarsıntı.. 3-4-5 de birşey yok.

diğer olası sebepler şanzıman bilyası sorunları, prizdirek bilyası, diferansiyel boşluğu, düşük ihtimal ama aks boşluklarıda ihtimaller dahilinde.
deneye deneye gideceğiz artık ama dediğiniz gibi ilk olarak takozları değiştireceğim.Teşekkür ederim cevabınız için
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...