Ford Fiesta için 195/50/r15 Yaz Lastiği Tavsiyesi

jeocem

Asfalt Kurutucu
33
Arkadaşlar merhaba bu ara malum kışlıklardan yazlıklara geçme zamanı geldi de geçiyor bile. Ankara'da kullanmak üzere Ford Fiesta 1.5 TDCI aracıma yazlık lastik bakıyorum. Elimdeki yazlık lastikler FALKEN ZIEX ZE310 ECORUN 2019-2020 üretimi ve biraz da eskimiş gibiler. Aracı da yeni aldığım için yazlıkları çok az süre kullandım ama baktığım kadarıyla testleri gayet iyi görünüyordu. Fakat 3 kanallı lastikler ! Bu arada kardeşimde aynı ebatta goodyear efficent grip var hiç memnun değil kendisi.

Aklımdan geçen malum şu konuda ( https://otopark.com/forum/threads/ford-fiesta-2014-mk7-5-yuekseklik-ve-yol-tutus-problemi.15048/ ) belirttiğim yol tutuş performansını arttırma anlamında güzel bir yazlık set almak. Aklımdaki ilk model Continental Ultracontact ki bu ebatta ne yazık ki Premium Contact üretmiyorlar ya da Türkiye'ye getirmiyorlar. Ayrıca 4 kanallı olmasını da istiyorum lastiğin.

Sizin tavsiyeleriniz nedir ? Yol tutuş ve performans üst seviyede olmasını istiyorum. Yakıtla ilgili zaten derdimiz yok dizel araç. Ayrıca geç ısınan bir lastik de istemiyorum. İşe gidiş gelişlerde tutuş sorunu olmaması adına. Ayrıca Continental UC'a baktığımda hız endeksi genelde 195/50/r15 82H var. Ben şuana kadar hep 82V kullanmış biri olarak bana bir değişiklik hissettirir mi ? Tavsiyeleriniz nelerdir, genel olarak bu ebatta hangi lastiği önerirsiniz ? Gönlüm Conti'de belirteyim.

lastik.PNG
 
UltraContact sizin için uygun bir lastiktir bence kesinlikle denemeye değer.V'den H ye geçmeniz size hiçbir dezavantaj sağlamaz,sadece lastiğiniz daha yumuşak olur bu da hız töleransının daha düşük olmasından kaynaklanır ancak aracınızın yol tutuşu zaten segmentinde referans teşkil edebilecek kadar iyi olduğu için bunun bir sorun olacağını sanmıyorum hatta avantajınıza dahi olur,zaten H hız endeksi 210 km/h'ye kadar destek veriyor ki sizin aracınız eğer stoksa o hızları görmez .PremiumContact 7 tabii ki daha iyi olurdu ancak 205/55/r16 dan itibaren üretiliyor ne yazık ki,195/55/r16 kullanıcısı olarak ben de aynı dertten müzdarip olduğum için ben de sonraki lastiğimi UltraContact olarak düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: jeocem
UltraContact sizin için uygun bir lastiktir bence kesinlikle denemeye değer.V'den H ye geçmeniz size hiçbir dezavantaj sağlamaz,sadece lastiğiniz daha yumuşak olur bu da hız töleransının daha düşük olmasından kaynaklanır ancak aracınızın yol tutuşu zaten segmentinde referans teşkil edebilecek kadar iyi olduğu için bunun bir sorun olacağını sanmıyorum hatta avantajınıza dahi olur,zaten H hız endeksi 210 km/h'ye kadar destek veriyor ki sizin aracınız eğer stoksa o hızları görmez .PremiumContact 7 tabii ki daha iyi olurdu ancak 205/55/r16 dan itibaren üretiliyor ne yazık ki,195/55/r16 kullanıcısı olarak ben de aynı dertten müzdarip olduğum için ben de sonraki lastiğimi UltraContact olarak düşünüyorum.
Hocam teşekkür ederim. Aracım stok 75 hp. Dediğiniz gibi o hızlara çıkmam mümkün değil ki mümkün olsa da çıkmayı pek düşünmem B sınıfı standart bir dizel araçla. Yalnız şöyle bir durum var yumuşak diyorsunuz, zor da olsa 82V olarak bu lastiği internette gördüm. Acaba V endeksinin peşine düşmeye değer mi ?
 
Hocam teşekkür ederim. Aracım stok 75 hp. Dediğiniz gibi o hızlara çıkmam mümkün değil ki mümkün olsa da çıkmayı pek düşünmem B sınıfı standart bir dizel araçla. Yalnız şöyle bir durum var yumuşak diyorsunuz, zor da olsa 82V olarak bu lastiği internette gördüm. Acaba V endeksinin peşine düşmeye değer mi ?
Değmez hocam V olan lastik H olana göre daha geç ısınacaktır , daha ağırdır ve daha konforsuzdur aslında.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve jeocem
Hocam teşekkür ederim. Aracım stok 75 hp. Dediğiniz gibi o hızlara çıkmam mümkün değil ki mümkün olsa da çıkmayı pek düşünmem B sınıfı standart bir dizel araçla. Yalnız şöyle bir durum var yumuşak diyorsunuz, zor da olsa 82V olarak bu lastiği internette gördüm. Acaba V endeksinin peşine düşmeye değer mi ?

Kesinlikle değmez hatta T olsa bile alabilirsiniz,lastik hız endeksi genellikle aracın motor performansı arttıkça daha önemli hale geliyor ancak sizin aracınız için hiç gereği yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve jeocem
Teşekkürler o zaman Continental Ultracontact alıyoruz. Başka bir tavsiyesi olan arkadaş var ise yazsın tartışalım lütfen. Teşekkür ediyorum yardımcı olan arkadaşlara da 🙏🏼
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Teşekkürler o zaman Continental Ultracontact alıyoruz. Başka bir tavsiyesi olan arkadaş var ise yazsın tartışalım lütfen. Teşekkür ediyorum yardımcı olan arkadaşlara da 🙏🏼
T005 diye giresim geldi konuya ama UC merak ettiğim bir lastik hayırlı olsun şimdiden :D
 
Arkadaşlar herkese merhabalar bugün 195/50/r15 82H Continental Ultracontact lastiklerden 4 tane aldım. Üretim tarihi 12/23. Sonrasında rot ayarına girdim. Alt takımda herhangi bir sorun, değişmesi gereken parça olmadığı söylendi. Bundan sonrasını bakalım gözleyip bakacağım. Yalnız bir klasik olarak lastikçi arkadaşlar abi dördüne de 34 bastık Ankara'da yollar kötü, lastiklere zarar verirsin orjinal basınçlarla diyip durdular. Ben bile bile de olsa yine soruyorum. Fabrikanın tavsiyesi yüksüz olarak önler 33 psi arkadalar 26 psi. Önler tamam da arkaların 26 olması çok düşük değil mi ben şu ana kadar hep 33/28 bastım. Tavsiyeniz nedir basınç konusunda. 26 bana da çok düşük geliyor. 26 psi ile arka lastiklerin omuzlara binmesinden korkuyorum.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar herkese merhabalar bugün 195/50/r15 82H Continental Ultracontact lastiklerden 4 tane aldım. Üretim tarihi 12/23. Sonrasında rot ayarına girdim. Alt takımda herhangi bir sorun, değişmesi gereken parça olmadığı söylendi. Bundan sonrasını bakalım gözleyip bakacağım. Yalnız bir klasik olarak lastikçi arkadaşlar abi dördüne de 34 bastık Ankara'da yollar kötü, lastiklere zarar verirsin orjinal basınçlarla diyip durdular. Ben bile bile de olsa yine soruyorum. Fabrikanın tavsiyesi yüksüz olarak önler 33 psi arkadalar 26 psi. Önler tamam da arkaların 26 olması çok düşük değil mi ben şu ana kadar hep 33/28 bastım. Tavsiyeniz nedir basınç konusunda. 26 bana da çok düşük geliyor. 26 psi ile arka lastiklerin omuzlara binmesinden korkuyorum.
ben 32-28 kullanıyorum. Benim kitapçıktada yazan 31-26 fakat arkadaki o 2 psi basınç farkı bile sertlik olarak geri dönüyor. Tavsiyem arkaları 26 yapın, uzunyolda basıncı yükseltirsiniz. Bir de Ankara ş.içi tüketiminiz nedir? Bende makyajsız 1.4 euro5 var ona göre kıyas yapmak istiyorum :)
 
Eğer aracınızın bagajında sürekli yük yoksa ve arkaya 2 veya daha fazla kişi oturmuyorsa 26'da kalmanız daha iyi olacaktır. Ancak tersi senaryo için 28 de ya da uzun yola yüklü çıkarken 30'a çıkarmanız gerekecektir.
 
Arkadaşlar herkese merhabalar bugün 195/50/r15 82H Continental Ultracontact lastiklerden 4 tane aldım. Üretim tarihi 12/23. Sonrasında rot ayarına girdim. Alt takımda herhangi bir sorun, değişmesi gereken parça olmadığı söylendi. Bundan sonrasını bakalım gözleyip bakacağım. Yalnız bir klasik olarak lastikçi arkadaşlar abi dördüne de 34 bastık Ankara'da yollar kötü, lastiklere zarar verirsin orjinal basınçlarla diyip durdular. Ben bile bile de olsa yine soruyorum. Fabrikanın tavsiyesi yüksüz olarak önler 33 psi arkadalar 26 psi. Önler tamam da arkaların 26 olması çok düşük değil mi ben şu ana kadar hep 33/28 bastım. Tavsiyeniz nedir basınç konusunda. 26 bana da çok düşük geliyor. 26 psi ile arka lastiklerin omuzlara binmesinden korkuyorum.
Öncelikle efendi giderseniz hiçbir şey olmaz. Ankara'nın kötü de, Marmara ve Ege bölgelerinin çok mu iyi... Yıllarca kullandık, bir kere bile baloncuk çıkarttırmadık o ebatlarla orijinal hava basınçlarıyla.
Arka 26 normal, çünkü yaklaşık olarak %62-38 civarı bir ağırlık dağılımı var Fiesta'nın. Yani arkası çok daha hafif. Arkada sıklıkla en az bir yolcum olur veya bagajımın yarısı dolu olur veya bagajda subwoofer var filan diyorsanız o zaman 28'e yükseltebilirsiniz. Hatırladığım kadarıyla da arkalar için max hava 40 olması lazım. Teorik olarak tam yükte oraya kadar çıkabilirsiniz :D
Örnek verecek olursam benim arabada da arka 26, ben sürekli bir şeyler taşıdığım için 30'da bırakıyorum. =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: jeocem
ben 32-28 kullanıyorum. Benim kitapçıktada yazan 31-26 fakat arkadaki o 2 psi basınç farkı bile sertlik olarak geri dönüyor. Tavsiyem arkaları 26 yapın, uzunyolda basıncı yükseltirsiniz. Bir de Ankara ş.içi tüketiminiz nedir? Bende makyajsız 1.4 euro5 var ona göre kıyas yapmak istiyorum :)
Hocam şuan trafikte sabah akşam dur kalk ama açıklık bulduğumda da rahat gidiyorum o yüzden de 5.5 lt bandında geziyorum, kardeşimde sizin motorun aynısı var 2012 1.4 tdci onun tüketimi de sadece bir tık fazla 5,8-6,0 bandındaydı diye biliyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mrtkap
Öncelikle efendi giderseniz hiçbir şey olmaz. Ankara'nın kötü de, Marmara ve Ege bölgelerinin çok mu iyi... Yıllarca kullandık, bir kere bile baloncuk çıkarttırmadık o ebatlarla orijinal hava basınçlarıyla.
Arka 26 normal, çünkü yaklaşık olarak %62-38 civarı bir ağırlık dağılımı var Fiesta'nın. Yani arkası çok daha hafif. Arkada sıklıkla en az bir yolcum olur veya bagajımın yarısı dolu olur veya bagajda subwoofer var filan diyorsanız o zaman 28'e yükseltebilirsiniz. Hatırladığım kadarıyla da arkalar için max hava 40 olması lazım. Teorik olarak tam yükte oraya kadar çıkabilirsiniz :D
Örnek verecek olursam benim arabada da arka 26, ben sürekli bir şeyler taşıdığım için 30'da bırakıyorum. =)
Aracı nasıl kullandığım pek belli olmuyor :) Ayrıca arabayı genelde yüksüz bagaj boş ve tek kişi kullanıyorum.
 
Hocam şuan trafikte sabah akşam dur kalk ama açıklık bulduğumda da rahat gidiyorum o yüzden de 5.5 lt bandında geziyorum, kardeşimde sizin motorun aynısı var 2012 1.4 tdci onun tüketimi de sadece bir tık fazla 5,8-6,0 bandındaydı diye biliyorum.
Benzer değerler :) İst ş.içi bol trafikli ortalama gazlamalı senaryo 5.8 benim tüketim