Ford Fiesta Kıyaslama Mk7 vs Mk7.5 vs Mk8 İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu kıyaslamayı daha önce test ettiğim Mk7,Mk7.5 ve Mk8 modelleri ile yapacağım. Tabii aradaki motor-donanım ve arabanın lastik,bakım gibi kondisyonlarını düşünerek yapacağım. Mk7 ile Mk7.5 aslında arasındaki fark makyaj olması bu yüzden farklılıklar ufak olsa da yine de değişiklikler var.

Bu 3 aracın detaylı test yazılarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
Mk7: http://garajtv.com/umut-ford-fiesta-trend-1-4-otomatik/
Mk7.5: http://garajtv.com/2-ileri-1-geri-ford-fiesta-1-6-powershift/
Mk8: http://garajtv.com/timsahford-fiesta-1-0-ecoboost/

İç Mekan: MK8>MK7.5>MK7
İlk Mk8 kasadan başlayalım.

Ortaya çok kaliteli bir ekran koymuşlar. Bu da ortadaki tuş kargaşasını bitirmiş. Ayrıca vitesin önüne çok güzel bir göz açılmış ve arka kapılarda eksik olan gözlerde eklenmiş ayrıca bagajda 16 litre artmış. Yani eski nesillere göre kullanışlılık biraz daha artmış. İşçilik ve malzeme kalitesi olarak pek bir iyileşme olduğunu söyleyemeyeceğim ama kullanışlılık arttığı için 1. sıraya Mk8 koyuyorum.

Mk7.5 ve Mk7 kasalarına gelirsek.

Aslında öyle çok ciddi farkları yok. Olan farklar sadece kozmetik detaylar. Mesela mk7.5 da el freni kaplaması olsun,vitesin şekli,direksiyonun kaplaması daha iyiydi. Bundan dolayı mk7.5 içini daha önde buluyorum.

ford-fiesta-2017-web-0453.jpg


Konfor: Mk8>Mk7.5=Mk7
Konfor olarak değerlendirince yeni kasa eskilerine göre yumuşamış olduğunu direk hissediyorsunuz. Ayrıca son kasada yalıtım da artmış. Koltuk olarak hepsinde sürüş pozisyonuma çok rahat ulaştım ayrıca yanal destekleri de fena değildi.

2017-yeni-kasa-ford-fiesta-17.jpg


Motor: 1.6 Atmosferik vs 1.0 Ecoboost
Bu kıyaslamaya mk7 de kullandığım 1.4 atmosferik motoru dahil etmeyeceğim çünkü güç olarak ciddi dezavantajı var.

İlk teknik verilere bakalım.

1.6 atmosferik motor 105 bg @6300 d/d -150 Nm @ 4200-4500 d/d

1.0 ecoboost motor 100 hp @ 4500-6500 d/d-170 Nm @ 1500-4000 d/d güç üretiyor.

İki motorunda kendi çapında avantajları var.

1.0 ecoboost avantajı daha torklu olduğu ve gücünü genel olarak daha alt devirde verdiği için ara hızlanmalarda his olarak daha seri hissettiriyor ayrıca gücünü alt devirlerde verdiği için hızlanmak istediğinizde arabayı pek devir çevirmeye ihtiyacı olmuyor bu sayede hem içeri daha az ses geliyor hem de genelde daha düşük devirde tuttuğu için daha az yakabiliyorsunuz. Aynı zamanda ülkemizdeki mtv avantajını da unutmamak gerekiyor.

1.6 atmosferik gelirsek bana sorarsanız Fiesta alacaksam bu motoru tercih ederim. Çünkü sesi daha güzel,daha çok devir çevirebiliyorsunuz. Bu sizi gazlarken daha çok heyecanlandırıyor ayrıca hacim ve 5 bg lik fark sayesinde motor üst hızlarda daha istekli hızlanıyor ki bu zaten son hıza da yansımış. 1.6 184 km vs 1.0 180 km



Şanzıman: 6 ileri Tork Konvertörü vs Powershift
Bu konuda da karşılıklı avantajları var tabii ve bunlar aslında klasik kuru tip çift kavrama vs tork konvertörü karşılaştırması. Bu karşılaştırmayı kısaca bahsedersek:

Çift kavrama avantajları: Hız (0-100 verileri kendini açığa veriyor zaten),Az yakıt

Tork konvertörü avantajı: Konfor,sorunsuzluk,ilk gaz tepkisi



Yol Tutuş: Mk7.5>Mk7>Mk8
Şimdi Mk7.5 ile Mk7 karşılaştırınca Mk7 de esp sistemi yok (benim kullandığım donanımda yoktu üst paketlerde veya opsiyon olarak olabilir) böyle olunca birazcık bu sisteme güvenerek virajlara daha hızlı girebiliyorsunuz. Tabii ben bileğime güveniyorum diyorsanız aralarında hiç fark yok. Mk8 gelirsek tutuş limitleri kesinlikle kötü değil ama yukarıda bahsettiğim süspansiyon yumuşaması ile konfor artışı virajlarda önceki kasaya göre biraz daha yana yatmasına neden olmuş.



1-ford-front-tracking_1_04acc501-0f9d-4a84-bf2e-a932133b4470_large.jpg


Sürüş Keyfi: Mk7>Mk8>Mk7.5
Bu sefer biraz karışık oldu. Bir yandan da şunu belirtmem lazım benim için yol tutuş her zaman sürüş keyfi değildir. Önemli olan şasinin limitte verdiği tepki,direksiyon hisleri,gaz ve fren tepkilerine bakıyorum. Yol tutuş dediğimiz limite ulaşma zorluğu diyebiliriz kısaca.

Şimdi fren tepkileri ve şasinin limitte verdiği tepki son 3 kasanında aynı.

Mk7 en iyisi bulma sebebim hidrolik direksiyon hissi harika ve esp olmayışı limitte bütün kontrolü size bırakıyor bu da benim için sürüş keyfini daha da arttırıyor.

Aslında Mk8 ile Mk7.5 arasında yaptığım değerlendirme birazcık benim isteklerime göre buradaki durum biraz zevk meselesi.

Mk8: Yol tutuş biraz daha düşük olduğu için limite ulaşmak birazcık daha kolay,ayrıca direksiyon hissini daha çok beğendim ve tork konvertörü ile ilk gaz tepkisi çok daha iyi.

Yanlış anlamayın Mk7.5 zevksiz diye 3 kasayı da kullanmak çok zevkli ve bu değerlendirmeyi yaparken ciddi zorlandım çünkü bu konudaki farklar ciddi az ve detaylı gözlem istiyor.

superchips-ford-fiesta-mkvii-1-6-tdci.jpg
 
Mk7'nin 1.25 motorlu olanını 2 sene kullandım. Zira aynı kasanın Titanium donanım 1.4 atmosferik motorlusunu da kullandım. Sürüş zevki ve özellikle direksiyon tepkileri çok iyiydi. Fakat tercihim mk8'den yana. Çünkü eksik kalınan noktalarda güzel geliştirmeler var. Özellikle 17'lik janta rağmen artan konfor ve yalıtım, üstelik bunu sürüş keyfini tamamen bozmadan yapmaları benim için direkt tercih sebebidir.
 
Mk7'nin 1.25 motorlu olanını 2 sene kullandım. Zira aynı kasanın Titanium donanım 1.4 atmosferik motorlusunu da kullandım. Sürüş zevki ve özellikle direksiyon tepkileri çok iyiydi. Fakat tercihim mk8'den yana. Çünkü eksik kalınan noktalarda güzel geliştirmeler var. Özellikle 17'lik janta rağmen artan konfor ve yalıtım, üstelik bunu sürüş keyfini tamamen bozmadan yapmaları benim için direkt tercih sebebidir.
Katılıyorum ama sürüş odaklı bir araba olacaksa 1.6 sport mk7 baya mantıklı
 
Katılıyorum ama sürüş odaklı bir araba olacaksa 1.6 sport mk7 baya mantıklı
Kesinlikle öyle. Fakat yaş ilerledikçe mi böyle oluyor bilmiyorum ama motor performansı ve üretim amacı spor olmayan otomobillerin düşük konforlu yahut konforsuz olması artık gözüme çok batıyor diyebilirim. O sebeple daha bir fazla konfor - yol tutuş eğrisinde optimum düzey arar oldum. Eskiden otomobil sert olsun ama iyi yol tutsun diyebiliyordum ama artık bunu söyleyemiyorum.
 
Eline sağlık.

Şahsi değerlendirmelerim:
- İç tasarımda 8>7,5>7
İlk çıkan güzel kırmızı aydınlatmalı Mk7'lerde inanılmaz ergonomi sorunları vardı. Makyajda düzeltmek için hususi olarak bırakılmış gibi :D Bizim araba 190bini geçti, hala yanlış camı açabiliyoruz.
- Dış tasarımda ise 7>7,5>8
Mk7 ideal tasarımdaydı. Makyajda ön tarafını bozdular bence, Mk8'in notunu da arka tasarımdan kırarım. Kırmızı dışındaki renklerde stoplar sırıtıyor. Stopların aralarına reflektörlü kırmızı bir şerit veya dekoratif bir çıta çekmiş olsalar bütün bu sorun hiç olmazdı.
- Sürüş keyfi olarak 8>7,5>7
Mk8'in direksiyonu kesinlikle daha iyi toparlamış. Mk7 günümüz otomobillerine göre ne kadar çevik de olsa ben hala aşırı hissiz buluyorum. Mk8'de suni de olsa güzel bir his vermişler. Ben yana yatma ve tutuş konusunda hiçbir fark hissedemedim. Mk7'nin direksiyonu kısmen deri kaplıdır, makyajda bütün simidi deri kapladılar. 7,5 kasayı mk7'nin önüne çıkaran tek şey odur :)
- Şanzıman konusunda ben tork konvertörlü olsun çamurdan olsun diyenlerdenim.
- Motor konusunda hemfikirim. 1.6 atmosferik motor bana 1.0 Ecoboost'tan daha fazla hitap ediyor. 1.4 motor ise manuel şanzımanda bu kasa için bence ideal seçenek.
 
İlginçtir, yol tutuşu her zaman konforun önüne koyan ben bu sefer MK8 diyorum ama süspansiyon set-uplarından dolayı değil tamamen o iğrenç dashboard'dan kurtuldukları için resmen araç almama sebebi.:D:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
İlginçtir, yol tutuşu her zaman konforun önüne koyan ben bu sefer MK8 diyorum ama süspansiyon set-uplarından dolayı değil tamamen o iğrenç dashboard'dan kurtuldukları için resmen araç almama sebebi.:D:)
2009'da ilk çıktığında renkli yumuşak ön konsoluyla devrim niteliğindeydi :) Rakipler zamanla daha iyilerini yaptıkça "o kadarı kadı kızında da olur" denen bazı noktaları bu sefer göze batmaya başladı. Yer yer biçimin işlevi takip etmeyip önüne geçtiği gerçeği sonradan anlaşıldı :)
 
Mk7 ne kadar sevgisiz kalmış oyumu ona vereyim de üzülmesin garibim :)
Öyle deme, kendi arabamız diye demiyorum; aralarında en iyi dış tasarım Mk7'de. Kimse eskidi filan demesin, bugün yeni üretiliyor olsa kapış kapış gider. Civic Fn2'ler gibi zamanının en az 10 yıl ilerisinde çizgilere sahip. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Yurt dışında yaşıyorsam mk8 tabiki. Yazılanların güzel olması eski halinin eksiklerinin giderilmiş olması beni cezbeder. Ancak Türkiye'de 50-60 bin e titanium bulunabilir diye tahmin ediyorum mk7.5 ta. Sırf eksikler giderildi diye titanium bir fiestaya 100 bin bandında bir fiyat vermem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil
Ya ben 105lik 1.6yı beğeniyordum. Sonra benim arabaya alıştım. Gidip 100bg yeni fiestayı test ettiğimde aradaki güç farkından dolayı arabadan soğudum. İstedikleri 90küsür bin liralar da cabası. 1.6 motor 130 beygir gibi bir değere sahip olsa tadından yenmez, 140lık mk8 yeni 6 ileri manuel şanzıman ile gelse tercih edilebilir fakat fiyat olur 110-115 bin. O yüzden turbo beslemeli küçük hacim her ne kadar benim karakterime ters düşse de fiyat performans olarak aralarında en iyisi benim gözümde yine mk7.5 red black edition
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
Ya ben 105lik 1.6yı beğeniyordum. Sonra benim arabaya alıştım. Gidip 100bg yeni fiestayı test ettiğimde aradaki güç farkından dolayı arabadan soğudum. İstedikleri 90küsür bin liralar da cabası. 1.6 motor 130 beygir gibi bir değere sahip olsa tadından yenmez, 140lık mk8 yeni 6 ileri manuel şanzıman ile gelse tercih edilebilir fakat fiyat olur 110-115 bin. O yüzden turbo beslemeli küçük hacim her ne kadar benim karakterime ters düşse de fiyat performans olarak aralarında en iyisi benim gözümde yine mk7.5 red black edition
Aslen ülkenin gerçekleri devreye girdiği zaman 7,5 hatta yerine göre 7 bile benim için de direkt tercih sebebidir. Ama fiyattan bağımsız düşünürsek 1.5 tdci 120 hp veya 1.0 140 hp Titanium'a ek olarak cam tavan + B&O ses sistemli bir mk8'i uzun yıllar kullanabilirdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil
Aslen ülkenin gerçekleri devreye girdiği zaman 7,5 hatta yerine göre 7 bile benim için de direkt tercih sebebidir. Ama fiyattan bağımsız düşünürsek 1.5 tdci 120 hp veya 1.0 140 hp Titanium'a ek olarak cam tavan + B&O ses sistemli bir mk8'i uzun yıllar kullanabilirdim.
aynen. fiyat hesaba katılmaz ise, bir de mk8 in dediğiniz gibi diğer motorları geldiği düşünülürse ben de manuel şanzıman ile 140lık st line mk8 tercih ederdim. ama tabi ek olarak, şu anda da başka arabaya biniyor olmam gerekirdi. Şayet fiyat abartı olmasa bile 2-3 değişiklik olsun diye bindiğim arabanın aynısını da almam zaten
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...