Bu kıyaslamayı daha önce test ettiğim Mk7,Mk7.5 ve Mk8 modelleri ile yapacağım. Tabii aradaki motor-donanım ve arabanın lastik,bakım gibi kondisyonlarını düşünerek yapacağım. Mk7 ile Mk7.5 aslında arasındaki fark makyaj olması bu yüzden farklılıklar ufak olsa da yine de değişiklikler var.
Bu 3 aracın detaylı test yazılarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
Mk7: http://garajtv.com/umut-ford-fiesta-trend-1-4-otomatik/
Mk7.5: http://garajtv.com/2-ileri-1-geri-ford-fiesta-1-6-powershift/
Mk8: http://garajtv.com/timsahford-fiesta-1-0-ecoboost/
İç Mekan: MK8>MK7.5>MK7
İlk Mk8 kasadan başlayalım.
Ortaya çok kaliteli bir ekran koymuşlar. Bu da ortadaki tuş kargaşasını bitirmiş. Ayrıca vitesin önüne çok güzel bir göz açılmış ve arka kapılarda eksik olan gözlerde eklenmiş ayrıca bagajda 16 litre artmış. Yani eski nesillere göre kullanışlılık biraz daha artmış. İşçilik ve malzeme kalitesi olarak pek bir iyileşme olduğunu söyleyemeyeceğim ama kullanışlılık arttığı için 1. sıraya Mk8 koyuyorum.
Mk7.5 ve Mk7 kasalarına gelirsek.
Aslında öyle çok ciddi farkları yok. Olan farklar sadece kozmetik detaylar. Mesela mk7.5 da el freni kaplaması olsun,vitesin şekli,direksiyonun kaplaması daha iyiydi. Bundan dolayı mk7.5 içini daha önde buluyorum.
Konfor: Mk8>Mk7.5=Mk7
Konfor olarak değerlendirince yeni kasa eskilerine göre yumuşamış olduğunu direk hissediyorsunuz. Ayrıca son kasada yalıtım da artmış. Koltuk olarak hepsinde sürüş pozisyonuma çok rahat ulaştım ayrıca yanal destekleri de fena değildi.
Motor: 1.6 Atmosferik vs 1.0 Ecoboost
Bu kıyaslamaya mk7 de kullandığım 1.4 atmosferik motoru dahil etmeyeceğim çünkü güç olarak ciddi dezavantajı var.
İlk teknik verilere bakalım.
1.6 atmosferik motor 105 bg @6300 d/d -150 Nm @ 4200-4500 d/d
1.0 ecoboost motor 100 hp @ 4500-6500 d/d-170 Nm @ 1500-4000 d/d güç üretiyor.
İki motorunda kendi çapında avantajları var.
1.0 ecoboost avantajı daha torklu olduğu ve gücünü genel olarak daha alt devirde verdiği için ara hızlanmalarda his olarak daha seri hissettiriyor ayrıca gücünü alt devirlerde verdiği için hızlanmak istediğinizde arabayı pek devir çevirmeye ihtiyacı olmuyor bu sayede hem içeri daha az ses geliyor hem de genelde daha düşük devirde tuttuğu için daha az yakabiliyorsunuz. Aynı zamanda ülkemizdeki mtv avantajını da unutmamak gerekiyor.
1.6 atmosferik gelirsek bana sorarsanız Fiesta alacaksam bu motoru tercih ederim. Çünkü sesi daha güzel,daha çok devir çevirebiliyorsunuz. Bu sizi gazlarken daha çok heyecanlandırıyor ayrıca hacim ve 5 bg lik fark sayesinde motor üst hızlarda daha istekli hızlanıyor ki bu zaten son hıza da yansımış. 1.6 184 km vs 1.0 180 km
Şanzıman: 6 ileri Tork Konvertörü vs Powershift
Bu konuda da karşılıklı avantajları var tabii ve bunlar aslında klasik kuru tip çift kavrama vs tork konvertörü karşılaştırması. Bu karşılaştırmayı kısaca bahsedersek:
Çift kavrama avantajları: Hız (0-100 verileri kendini açığa veriyor zaten),Az yakıt
Tork konvertörü avantajı: Konfor,sorunsuzluk,ilk gaz tepkisi
Yol Tutuş: Mk7.5>Mk7>Mk8
Şimdi Mk7.5 ile Mk7 karşılaştırınca Mk7 de esp sistemi yok (benim kullandığım donanımda yoktu üst paketlerde veya opsiyon olarak olabilir) böyle olunca birazcık bu sisteme güvenerek virajlara daha hızlı girebiliyorsunuz. Tabii ben bileğime güveniyorum diyorsanız aralarında hiç fark yok. Mk8 gelirsek tutuş limitleri kesinlikle kötü değil ama yukarıda bahsettiğim süspansiyon yumuşaması ile konfor artışı virajlarda önceki kasaya göre biraz daha yana yatmasına neden olmuş.
Sürüş Keyfi: Mk7>Mk8>Mk7.5
Bu sefer biraz karışık oldu. Bir yandan da şunu belirtmem lazım benim için yol tutuş her zaman sürüş keyfi değildir. Önemli olan şasinin limitte verdiği tepki,direksiyon hisleri,gaz ve fren tepkilerine bakıyorum. Yol tutuş dediğimiz limite ulaşma zorluğu diyebiliriz kısaca.
Şimdi fren tepkileri ve şasinin limitte verdiği tepki son 3 kasanında aynı.
Mk7 en iyisi bulma sebebim hidrolik direksiyon hissi harika ve esp olmayışı limitte bütün kontrolü size bırakıyor bu da benim için sürüş keyfini daha da arttırıyor.
Aslında Mk8 ile Mk7.5 arasında yaptığım değerlendirme birazcık benim isteklerime göre buradaki durum biraz zevk meselesi.
Mk8: Yol tutuş biraz daha düşük olduğu için limite ulaşmak birazcık daha kolay,ayrıca direksiyon hissini daha çok beğendim ve tork konvertörü ile ilk gaz tepkisi çok daha iyi.
Yanlış anlamayın Mk7.5 zevksiz diye 3 kasayı da kullanmak çok zevkli ve bu değerlendirmeyi yaparken ciddi zorlandım çünkü bu konudaki farklar ciddi az ve detaylı gözlem istiyor.
Bu 3 aracın detaylı test yazılarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
Mk7: http://garajtv.com/umut-ford-fiesta-trend-1-4-otomatik/
Mk7.5: http://garajtv.com/2-ileri-1-geri-ford-fiesta-1-6-powershift/
Mk8: http://garajtv.com/timsahford-fiesta-1-0-ecoboost/
İç Mekan: MK8>MK7.5>MK7
İlk Mk8 kasadan başlayalım.
Ortaya çok kaliteli bir ekran koymuşlar. Bu da ortadaki tuş kargaşasını bitirmiş. Ayrıca vitesin önüne çok güzel bir göz açılmış ve arka kapılarda eksik olan gözlerde eklenmiş ayrıca bagajda 16 litre artmış. Yani eski nesillere göre kullanışlılık biraz daha artmış. İşçilik ve malzeme kalitesi olarak pek bir iyileşme olduğunu söyleyemeyeceğim ama kullanışlılık arttığı için 1. sıraya Mk8 koyuyorum.
Mk7.5 ve Mk7 kasalarına gelirsek.
Aslında öyle çok ciddi farkları yok. Olan farklar sadece kozmetik detaylar. Mesela mk7.5 da el freni kaplaması olsun,vitesin şekli,direksiyonun kaplaması daha iyiydi. Bundan dolayı mk7.5 içini daha önde buluyorum.
Konfor: Mk8>Mk7.5=Mk7
Konfor olarak değerlendirince yeni kasa eskilerine göre yumuşamış olduğunu direk hissediyorsunuz. Ayrıca son kasada yalıtım da artmış. Koltuk olarak hepsinde sürüş pozisyonuma çok rahat ulaştım ayrıca yanal destekleri de fena değildi.
Motor: 1.6 Atmosferik vs 1.0 Ecoboost
Bu kıyaslamaya mk7 de kullandığım 1.4 atmosferik motoru dahil etmeyeceğim çünkü güç olarak ciddi dezavantajı var.
İlk teknik verilere bakalım.
1.6 atmosferik motor 105 bg @6300 d/d -150 Nm @ 4200-4500 d/d
1.0 ecoboost motor 100 hp @ 4500-6500 d/d-170 Nm @ 1500-4000 d/d güç üretiyor.
İki motorunda kendi çapında avantajları var.
1.0 ecoboost avantajı daha torklu olduğu ve gücünü genel olarak daha alt devirde verdiği için ara hızlanmalarda his olarak daha seri hissettiriyor ayrıca gücünü alt devirlerde verdiği için hızlanmak istediğinizde arabayı pek devir çevirmeye ihtiyacı olmuyor bu sayede hem içeri daha az ses geliyor hem de genelde daha düşük devirde tuttuğu için daha az yakabiliyorsunuz. Aynı zamanda ülkemizdeki mtv avantajını da unutmamak gerekiyor.
1.6 atmosferik gelirsek bana sorarsanız Fiesta alacaksam bu motoru tercih ederim. Çünkü sesi daha güzel,daha çok devir çevirebiliyorsunuz. Bu sizi gazlarken daha çok heyecanlandırıyor ayrıca hacim ve 5 bg lik fark sayesinde motor üst hızlarda daha istekli hızlanıyor ki bu zaten son hıza da yansımış. 1.6 184 km vs 1.0 180 km
Şanzıman: 6 ileri Tork Konvertörü vs Powershift
Bu konuda da karşılıklı avantajları var tabii ve bunlar aslında klasik kuru tip çift kavrama vs tork konvertörü karşılaştırması. Bu karşılaştırmayı kısaca bahsedersek:
Çift kavrama avantajları: Hız (0-100 verileri kendini açığa veriyor zaten),Az yakıt
Tork konvertörü avantajı: Konfor,sorunsuzluk,ilk gaz tepkisi
Yol Tutuş: Mk7.5>Mk7>Mk8
Şimdi Mk7.5 ile Mk7 karşılaştırınca Mk7 de esp sistemi yok (benim kullandığım donanımda yoktu üst paketlerde veya opsiyon olarak olabilir) böyle olunca birazcık bu sisteme güvenerek virajlara daha hızlı girebiliyorsunuz. Tabii ben bileğime güveniyorum diyorsanız aralarında hiç fark yok. Mk8 gelirsek tutuş limitleri kesinlikle kötü değil ama yukarıda bahsettiğim süspansiyon yumuşaması ile konfor artışı virajlarda önceki kasaya göre biraz daha yana yatmasına neden olmuş.
Sürüş Keyfi: Mk7>Mk8>Mk7.5
Bu sefer biraz karışık oldu. Bir yandan da şunu belirtmem lazım benim için yol tutuş her zaman sürüş keyfi değildir. Önemli olan şasinin limitte verdiği tepki,direksiyon hisleri,gaz ve fren tepkilerine bakıyorum. Yol tutuş dediğimiz limite ulaşma zorluğu diyebiliriz kısaca.
Şimdi fren tepkileri ve şasinin limitte verdiği tepki son 3 kasanında aynı.
Mk7 en iyisi bulma sebebim hidrolik direksiyon hissi harika ve esp olmayışı limitte bütün kontrolü size bırakıyor bu da benim için sürüş keyfini daha da arttırıyor.
Aslında Mk8 ile Mk7.5 arasında yaptığım değerlendirme birazcık benim isteklerime göre buradaki durum biraz zevk meselesi.
Mk8: Yol tutuş biraz daha düşük olduğu için limite ulaşmak birazcık daha kolay,ayrıca direksiyon hissini daha çok beğendim ve tork konvertörü ile ilk gaz tepkisi çok daha iyi.
Yanlış anlamayın Mk7.5 zevksiz diye 3 kasayı da kullanmak çok zevkli ve bu değerlendirmeyi yaparken ciddi zorlandım çünkü bu konudaki farklar ciddi az ve detaylı gözlem istiyor.