Ford Focus 1.5 Ti-VCT Sürüş İzlenimlerim

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mete25
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Çok kısa süreliğine 2020 model 30 bin kilometrede bir Ford Focus test etme fırsatı buldum. Daha önce hiç ford deneyimlememiş biri olarak dikkatimi çeken hususları birkaç başlık altında sizlerle de paylaşmak istedim. Bazı hususları daha iyi akatarıbilmek için güncelde kullandığım araç olan 2004 model e46'yı referans alacağım. Test aracı ise Trend X donanım seviyesine sahip manuel vites ve 16' Jant ölçüsüne sahip olan modeldi.
Ford-Focus_Sedan-2019-1280-faf558031b21bb07c9ad1053507b602ec6.jpg

Motor:

Ford markasına uzak olduğum için motorun öncelikle 115 hp ve 4 silindir özelliklerine sahip olduğunu sanarak araca oturmuştum. Bunlar sanırım 1.6 tdci motordan aklımda kalmış. Sonrasında katalogda 123 hp değerine sahip olduğunu gördüm. Sürüş esansında ise orta devirlerde motordan gelmeye başlayan tıngır mıngır sesler ile motor 3 silindirli karakterini belli etti. Kaputu açtığımızda ise 3 manifoldu görünce gerçekten öyle olduğunu anladım. Motorun alt devir canlılığını beğendim. Kasayı taşıdığını ve yeterli performansa sahip olduğunu düşünüyorum. Bu hacimdeki bir atmosferik motordan bu kasada güzel iş çıkarılmış bence.

Şanzıman:

Motorun 150 nm tork değerine sahip olmasına rağmen araca 6 ileri şanzıman koyulmuş olmasını takdir ettim. Böylece uzun yolda devir çevirmek zorunda kalmadan seyahat edilebiliyor. Arkadaşımın dediğine göre son viteste yaklaşık 3000/dd 130 km/h gibi bir değere sahip. Bu da gayet yeterli. Vites topuzu ele güzel oturuyor tasarımını ve kalite hissiyatını beğendim. Vites geçişleri ise tatlı ve rahat. Kendi aracımdaki çok beğendiğim hissiyata çok uzak değil.

Koltuklar:

Sürücü koltuğunda bel destek ayarı mevcut. Koltuklar sert yapıda fakat yanlardan güzel sarıyor.

Pedallar:

Aracın debriyaj pedalı yumuşak ve rahat. Kolaylıkla alıştım. Yine kendi aracımdaki beğendiğim hissiyata yakın diyebilirim. Fren pedalı ise çok hassas. Dozajlama konusunda epey sıkıntı çektim. Pedala dokunduğunuz anda güçlü bir frenleme tepkisi alıyorsunuz. Alışıldığı takdirde güvenli hissettirebilir.

İç Hacim:

Arka tarafta ve bagajda çok geniş bir hacim var. Bagajda epey derinlik var. Bagajda 3 adet lastik yüklü olmasına rağmen yine de bagaj kapağının hizasından sonrası boş kalmıştı.

Direksiyon:

Direksiyon simidi yumuşacık bir yapıya sahip. Koltuklar böyle yumuşak değil yani.. Direksiyonun netliği ve sertlik seviyesi en çok takdir ettiğim konu oldu. Netlik olarak en az e46 kadar net ama aynı zamanda da yeterli yumuşaklığa sahip bir yapısı var. Güven veriyor ve güzel ayarlanmış.

Yalıtım ve Konfor:

Motor yalıtımını beğendim. 4000/dd lara kadar içeriye pek fazla gürültü almadığından, içeriyi pek rahatsız etmeden devir çevirebiliyorsunuz. Böylece gerektiğinde performans alırken dahi konforunuz fazla bozulmuyor. Aracın süspansiyon çalışma karakterini de beğendim. Bozukluklardan geçerken içeriye minimal seviyede süspansiyon sesi alıyor. Bu da konfor hissini epey yukarı taşıyor. Yeni araçlarda yumuşak bir yapı zaten pek göremiyoruz ancak aracın yoldaki dalgalanmaları ve kasis darbelerini güzel sönümlediğini hissettim. Arka taraf önden geri kalmıyor. Arka aksta da güzel bir sönümleme mevcut.

Kapılar:

Dış kapı açma kollarının gacır gucur eden oynak garip bir yapısı var. Araçla ilk temas ettiğiniz yer olduğundan kötü bir intiba bırakıyor. Acaba her yeri mi böyle diye bir şüphe yaratıyor. Kapıyı açtığınızda arka kapının ön tarafında bulunan siyah plastik parça da aynı şekilde fazla oynuyor. Kapılar vakumlanır gibi ve hafif şlap ederek kapanıyor. Dikkatimi çektiği için bu kapılar meselesini de ayrıca paylaşmak istedim.

Son Detaylar:

Araç Trend X donanım seviyesine sahip olmasına rağmen lastik basınçlarını görebildiğiniz sistemin bulunmasını hoş bir detay. Öte yandan ailemizdeki bir diğer araç olan Xsara'dan aşina olduğum debriyaj esnasında motorun motor takozuna yaslandığı hissiyatı bu araçta da vardı. Bu husus aracın kalite hissiyatına yakışmadı diyebilirim. Son olarak araçla düşük hızlarda sürüş yaptığım için viraj performansı ve yol/rüzgar yalıtımı hakkında inceleme yapma fırsatım olmadı.

WhatsApp Image 2024-09-06 at 19.10.47.jpeg
 
Son düzenleme:
Fren pedalı Mk2.5 focusta da aynı, ilk kez kullanan yanlışlıkla sert fren yapabilir,

Uzak olmayan bir zamanda titanium modelini Ford bayisinde incelemiştim, kapılardaki esneme sıfır araçta bile vardı, hatta gözle görülür işçilikte problem vardı kapıda, her kapı öyle değildi, aynı durum Kuga için de geçerli, onda da kapılar fazla esniyor,

Mesela bizdeki mk2.5 focus yüksek km ve yaşa rağmen sadece açılabilir eşya koyma gözleri esniyor, kapı kolları da gıcırdama yapıyor ama sıfır focusta olduğu gibi esnemiyor, daha sıkı bir izlenim yaratıyor eski olan,

Aracı kullanmadım ama direksiyonun derisi ve yumuşaklığı D sınıfı standartlarını geçiyor, benzer kalite Mercedes E serisinde görmüştüm, o derece iyi, focus'un sınıfında hiçbir arabada o denli kaliteli direksiyon görmedim,

Bu arada bizim 1.6 dizel 5 ileri focus 3k devirde 150 yapıyor, yeni atmosferik focusta 3k devirde 130 yapması çok iyi,
daha önceden Astra J aracımız vardı 5 vites, o 3k devirde 115 falan yapıyordu, haliyle yüksek hızda motor sesi fazla oluyordu ve yakıt sarfiyatı fazlaydı,

İnceleme güzel yapılmış 👍🏻
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
Kapı hissiyatı mk3,5 kasalar ile kesinlikle aynı değil. Ne açarken, ne ağırlık olarak, ne de tokluk olarak. 3,5'ların kapısı kale gibi ağırdır. Bu arada St-line kullanmanı şiddetle tavsiye ederim. Bu kullandığın araçla bambaşka hissiyatlara sahip. Direksiyonundan inmek istemeyeceksin emin ol.
 
Kapı hissiyatı mk3,5 kasalar ile kesinlikle aynı değil. Ne açarken, ne ağırlık olarak, ne de tokluk olarak. 3,5'ların kapısı kale gibi ağırdır. Bu arada St-line kullanmanı şiddetle tavsiye ederim. Bu kullandığın araçla bambaşka hissiyatlara sahip. Direksiyonundan inmek istemeyeceksin emin ol.
Aracı beğendim aslında. Benim beklentilerimi karşılayabiliyor. Gücü yeterli geldi ancak satın alacak olsam daha güçlü bir motorla almak isteyebilirdim.

St-line donanım paketini bu motorla birlikte sunmamışlar sanırım çünkü ikinci el ilanlarına baktığımda göremedim.

Bu aracı da arkadaşım vasıtasıyla denemiş oldum. St-line denemek için bayilerden talep etmem gerekir ancak şuanda satın alma gibi bir düşüncem olmadığından sanıyorum ki sırf merakımdan dolayı test sürüşüne gitmem. Çok beğensem de alamayacağım nihayetinde.

O kombinasyonda bulunan bu pakete göre daha sert süspansiyon ayarı ve dar lastik yanakları benim pofuduk sürüş beklentime negatif etki doğurabilir.
 
Aracı beğendim aslında. Benim beklentilerimi karşılayabiliyor. Gücü yeterli geldi ancak satın alacak olsam daha güçlü bir motorla almak isteyebilirdim.

St-line donanım paketini bu motorla birlikte sunmamışlar sanırım çünkü ikinci el ilanlarına baktığımda göremedim.

Bu aracı da arkadaşım vasıtasıyla denemiş oldum. St-line denemek için bayilerden talep etmem gerekir ancak şuanda satın alma gibi bir düşüncem olmadığından sanıyorum ki sırf merakımdan dolayı test sürüşüne gitmem. Çok beğensem de alamayacağım nihayetinde.

O kombinasyonda bulunan bu pakete göre daha sert süspansiyon ayarı ve dar lastik yanakları benim pofuduk sürüş beklentime negatif etki doğurabilir.
Zaten st line konforu, spor süspansiyon standartlarına göre degerlendirilince konforlu diyebiliriz ama o araçta var olan şey sürekli bir viraj gelse de arabayı ona atsam isteği uyandırması. Tekerlekleri sanki elinle çeviriyormussun gibi çok net hissediyorsun. Konfor bekleyen bir insanı bile hızlı sürüse teşvik ediyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
Kapı hissiyatı mk3,5 kasalar ile kesinlikle aynı değil. Ne açarken, ne ağırlık olarak, ne de tokluk olarak. 3,5'ların kapısı kale gibi ağırdır.

Volvo ile Ford'un bir dönem ortaklığı olmuştu. O zamanlarda üretilen Ford'un kalitesi gerçekten bambaşkaydı.
Ben o dönem Volvo V40 Cross almıştım. Araç Focus ile birebir aynıydı. Şanzıman, motor, arka koltuk yüksekliği..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk