AÇIK Ford Focus 3,5 HB Titanium 1.5 TDCI Powershift vs 1.6 TDCI Manuel Hangisi ?

jeocem

Asfalt Kurutucu
37
Arkadaşlar merhaba, 2014 model Ford Fiesta Titanium 1.5 dizelden; Focus 3,5 Titanium HB dizel bir araca geçmeyi planlıyorum. Kafama takılan bir kaç şeyi size danışmak istiyorum.

1- 1.5 tdci otomatik ve 1.6 tdci manuel fiyatları neredeyse çok yakın. Bu bana powershift şanzımanda bir sorun mu var acaba dedirtiyor. Otomatik şanzımanı nasıl ? Şahsen gönlüm manuelden yana ama ilerde otomatiğin satılması daha rahat olacağından acaba otomatik mi alsam diyorum.

2- 1.5 dizel motor ile 1.6 dizel motoru kıyasladığımızda 1.5 Ford’un kendi motoru, 1.6 ise PSA ile ortak diye biliyorum. Hangisi daha sorunsuz ve orjinal yedek parça bulma ve maliyetleri anlamında nasıllar ?

3- 2017 yılında gündüz ledleri gelmiş, öyle bir araç almak isterim ama bunun gibi özellikle şu sene modelleri al diyeceğimiz bir durum var mı ?

4- Adaptif mercekli farları bulmak çok zor, çoğu kişi o opsiyonu almamış anlaşılan, adaptif farlar aydınlatma anlamında ciddi fark yaratıyor mu yoksa merceksiz far al, adaptif fara takılma mı dersiniz ?

Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlardan ciddi yorumlar gelirse sevinirim, şimdiden teşekkürler.
 
Arkadaşlar merhaba, 2014 model Ford Fiesta Titanium 1.5 dizelden; Focus 3,5 Titanium HB dizel bir araca geçmeyi planlıyorum. Kafama takılan bir kaç şeyi size danışmak istiyorum.

1- 1.5 tdci otomatik ve 1.6 tdci manuel fiyatları neredeyse çok yakın. Bu bana powershift şanzımanda bir sorun mu var acaba dedirtiyor. Otomatik şanzımanı nasıl ? Şahsen gönlüm manuelden yana ama ilerde otomatiğin satılması daha rahat olacağından acaba otomatik mi alsam diyorum.

2- 1.5 dizel motor ile 1.6 dizel motoru kıyasladığımızda 1.5 Ford’un kendi motoru, 1.6 ise PSA ile ortak diye biliyorum. Hangisi daha sorunsuz ve orjinal yedek parça bulma ve maliyetleri anlamında nasıllar ?

3- 2017 yılında gündüz ledleri gelmiş, öyle bir araç almak isterim ama bunun gibi özellikle şu sene modelleri al diyeceğimiz bir durum var mı ?

4- Adaptif mercekli farları bulmak çok zor, çoğu kişi o opsiyonu almamış anlaşılan, adaptif farlar aydınlatma anlamında ciddi fark yaratıyor mu yoksa merceksiz far al, adaptif fara takılma mı dersiniz ?

Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlardan ciddi yorumlar gelirse sevinirim, şimdiden teşekkürler.

1- şanzıman 6dct450 kodlu yaş ve çift kavrama yarı otomatik olması lazım,
bakımları düzgün ve doğru yapılmışsa güzel şanzımandır,
bakımı düzgün yapılmadıysa maaliyet açısından can sıkabilir,

2- sorunsuzluk, parça maaliyeti nasıldır bilmiyorum ama 1.5 olanlar 300nm, 1.6 olanlar 270nm torka sahip, sürüşte 1.5 daha iyi gidebilir,

3- donanımlara daha hakim biri açıklar ,

4- İçerisinde led ile mi geliyor bilmiyorum ama bizdeki mk2.5 focusta adaptif mercekli far var ve kaliteli led ampul ile çok iyi aydınlatma sağlıyordu, merceksiz halojene nazaran ciddi oranda farklı olacaktır,
merceksiz alınırsa sonradan mercek taktırma fikri de düşünülebilir
 
1- şanzıman 6dct450 kodlu yaş ve çift kavrama yarı otomatik olması lazım,
bakımları düzgün ve doğru yapılmışsa güzel şanzımandır,
bakımı düzgün yapılmadıysa maaliyet açısından can sıkabilir,

2- sorunsuzluk, parça maaliyeti nasıldır bilmiyorum ama 1.5 olanlar 300nm, 1.6 olanlar 270nm torka sahip, sürüşte 1.5 daha iyi gidebilir,

3- donanımlara daha hakim biri açıklar ,

4- İçerisinde led ile mi geliyor bilmiyorum ama bizdeki mk2.5 focusta adaptif mercekli far var ve kaliteli led ampul ile çok iyi aydınlatma sağlıyordu, merceksiz halojene nazaran ciddi oranda farklı olacaktır,
merceksiz alınırsa sonradan mercek taktırma fikri de düşünülebilir

Tane tane cevabınız için teşekkür ederim. Benim kafamdaki soru işareti de iki motor arasındaki 30 nm tork ve 5 hp gücün otomatik şanzıman tarafından törpülenebileceği ve sürüş tadının bozulabileceği yönünde, manuel şanzıman kullanmaktan çok memnun biri olarak, hala korkularım var otomatik ile alakalı ilk geçişler her zaman sancılı oluyor sanırım.
 
Tane tane cevabınız için teşekkür ederim. Benim kafamdaki soru işareti de iki motor arasındaki 30 nm tork ve 5 hp gücün otomatik şanzıman tarafından törpülenebileceği ve sürüş tadının bozulabileceği yönünde, manuel şanzıman kullanmaktan çok memnun biri olarak, hala korkularım var otomatik ile alakalı ilk geçişler her zaman sancılı oluyor sanırım.
1.5 dizelin tork grafiği biraz daha iyi, uzun yolda daha iyi gidecektir ama düşük hızlarda şanzımandan kaynaklı çok fark olmaz gibi duruyor,
özünde pürüzsüz bir şanzıman, sert hızlanmalarda sport modda manuele benzer performans sergiliyor,
yeterki bakımları düzenli ve düzgün yapılmış olsun
 
Yeni nesil dizellerden cekiniyorum. Dpf adblue iki motorda da var ama yazilimlarindan midir bilmiyorum son euro normlari cok sert arabalar bogazi sıkılmış gibi hissediyorum.
Sırt bu sebepten 1.6 alirdim acikcasi.
 
Yeni nesil dizellerden cekiniyorum. Dpf adblue iki motorda da var ama yazilimlarindan midir bilmiyorum son euro normlari cok sert arabalar bogazi sıkılmış gibi hissediyorum.
Sırt bu sebepten 1.6 alirdim acikcasi.
Kesinlikle, bu araç da muhtemelen alacağım son dizel olacak ama şunu da belirteyim benim bildiğim iki motorda da adblue yok, dpf var. Şuandaki aracım da dpf li ama bir sorun yaşamadım. Adblue ise tam bir soru işareti o yüzden adblue lu dizel ben de almak istemiyorum.
 
Arkadaşlar merhaba, 2014 model Ford Fiesta Titanium 1.5 dizelden; Focus 3,5 Titanium HB dizel bir araca geçmeyi planlıyorum. Kafama takılan bir kaç şeyi size danışmak istiyorum.

1- 1.5 tdci otomatik ve 1.6 tdci manuel fiyatları neredeyse çok yakın. Bu bana powershift şanzımanda bir sorun mu var acaba dedirtiyor. Otomatik şanzımanı nasıl ? Şahsen gönlüm manuelden yana ama ilerde otomatiğin satılması daha rahat olacağından acaba otomatik mi alsam diyorum.

2- 1.5 dizel motor ile 1.6 dizel motoru kıyasladığımızda 1.5 Ford’un kendi motoru, 1.6 ise PSA ile ortak diye biliyorum. Hangisi daha sorunsuz ve orjinal yedek parça bulma ve maliyetleri anlamında nasıllar ?

3- 2017 yılında gündüz ledleri gelmiş, öyle bir araç almak isterim ama bunun gibi özellikle şu sene modelleri al diyeceğimiz bir durum var mı ?

4- Adaptif mercekli farları bulmak çok zor, çoğu kişi o opsiyonu almamış anlaşılan, adaptif farlar aydınlatma anlamında ciddi fark yaratıyor mu yoksa merceksiz far al, adaptif fara takılma mı dersiniz ?

Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlardan ciddi yorumlar gelirse sevinirim, şimdiden teşekkürler.
1- Manueli satması daha zor ama alması daha kolay. Benim bilmediğim özel bir baş ağrıtıcı durumu yoksa, manuel düşündüğünüz seçeneğin otm. versiyonu çok daha pahalı olacaktır. Bir de Ford'un manuel şanzımanı, Geri vites ve 1. vites geçişleri dışında görüp görebileceğiniz en keyifli manuel şanzımanlardandır. Lokum gibidir. Otomatiğe tercih etmeye değerdir. =)

2- Bu iki motorun sorunsuzlukları hakkında çok bilgim yok. 1.6 arada enjektör ister onu biliyorum. Kötü yakıta karşı biraz hassastır. 8-10 yıl kullanım sonunda bir üst kapak conta yenilemesi isteyebilir. Orijinal parça ve maliyet konusunda çok yaygın kullanıldığı için 1.5tdci'a göre çok daha avantajlıdır.

3- Açıkçası benim çok da takılacağım bir durum değil. Model yılı ve donanım farklarında son yıllarda biraz ipin ucunu kaçırdığım için net şunu alın diyemem ama Ford'larda Titanium donanım bile yetersizdir. TitaniumX + ıvır zıvır paketli versyionları bulup almaya bakın veya aracı aldıktan sonra Göksel Yaman'a götürün :d (instagram: @ymnford )

4- Mercekli farı da çok kullandım, merceksiz farı da çok kullandım. Özellikle Ford'larda bir süre sonra mercek kararması gibi kronik bir dert vardır. Aracım mercekli diye heveslendirir, gece farı yakarsınız mum gibi ışık verir, çıldırırsınız. (Yaşadım, oradan biliyorum.) İkisinin de net bir çözümü var: Kaliteli ampul. Yıllardır xenon'lara led'lere yakın paralar gömüp yüksek performanslı halojen ampuller alıp kullanıyorum. Ford'un kararmış mercekli sorununu da çözüyor, merceksiz farın vasat performans sorununu da çözüyor, bunlara ek olarak trafikte önümüzde gidenler ve karşıdan gelenler anamızın bacımızın kulaklarını çınlatmıyor.
Far konusuna ben de çok takılırım. Hem gece görüşüm iyi değildir, hem de çok fazla gece yolculuğu yapıyorum. Risklerin fazlasıyla farkında olduğum için önümü görmeden de ilerlemeyi hiç sevmem. Fiesta TitaniumX aracımızda mercekli farlar standart ampullerle iğrenç bir performans veriyordu, o halde satmıştık. Aynı durum Transit Custom aracımızda da vardı. Onu Osram Nightbreaker Laser halojen ampullerle çözdüm. Kesinlikle en ufak bir zaafiyeti kalmadı.

Totalde yerinizde olsam 3,5 1.6 Titanium X Manuel'i tercih ederdim.
 
1- Manueli satması daha zor ama alması daha kolay. Benim bilmediğim özel bir baş ağrıtıcı durumu yoksa, manuel düşündüğünüz seçeneğin otm. versiyonu çok daha pahalı olacaktır. Bir de Ford'un manuel şanzımanı, Geri vites ve 1. vites geçişleri dışında görüp görebileceğiniz en keyifli manuel şanzımanlardandır. Lokum gibidir. Otomatiğe tercih etmeye değerdir. =)

2- Bu iki motorun sorunsuzlukları hakkında çok bilgim yok. 1.6 arada enjektör ister onu biliyorum. Kötü yakıta karşı biraz hassastır. 8-10 yıl kullanım sonunda bir üst kapak conta yenilemesi isteyebilir. Orijinal parça ve maliyet konusunda çok yaygın kullanıldığı için 1.5tdci'a göre çok daha avantajlıdır.

3- Açıkçası benim çok da takılacağım bir durum değil. Model yılı ve donanım farklarında son yıllarda biraz ipin ucunu kaçırdığım için net şunu alın diyemem ama Ford'larda Titanium donanım bile yetersizdir. TitaniumX + ıvır zıvır paketli versyionları bulup almaya bakın veya aracı aldıktan sonra Göksel Yaman'a götürün :d (instagram: @ymnford )

4- Mercekli farı da çok kullandım, merceksiz farı da çok kullandım. Özellikle Ford'larda bir süre sonra mercek kararması gibi kronik bir dert vardır. Aracım mercekli diye heveslendirir, gece farı yakarsınız mum gibi ışık verir, çıldırırsınız. (Yaşadım, oradan biliyorum.) İkisinin de net bir çözümü var: Kaliteli ampul. Yıllardır xenon'lara led'lere yakın paralar gömüp yüksek performanslı halojen ampuller alıp kullanıyorum. Ford'un kararmış mercekli sorununu da çözüyor, merceksiz farın vasat performans sorununu da çözüyor, bunlara ek olarak trafikte önümüzde gidenler ve karşıdan gelenler anamızın bacımızın kulaklarını çınlatmıyor.
Far konusuna ben de çok takılırım. Hem gece görüşüm iyi değildir, hem de çok fazla gece yolculuğu yapıyorum. Risklerin fazlasıyla farkında olduğum için önümü görmeden de ilerlemeyi hiç sevmem. Fiesta TitaniumX aracımızda mercekli farlar standart ampullerle iğrenç bir performans veriyordu, o halde satmıştık. Aynı durum Transit Custom aracımızda da vardı. Onu Osram Nightbreaker Laser halojen ampullerle çözdüm. Kesinlikle en ufak bir zaafiyeti kalmadı.

Totalde yerinizde olsam 3,5 1.6 Titanium X Manuel'i tercih ederdim.
Far konusunda sizle aynı fikirdeyim, fiesta merceklerine Philips Diamond Vision aldım ama inanın o bile istediğim etkiyi vermedi, gündüz ledlerine uysun diye beyaz aldım ama sanırım lümeni düşük, dün akşam arkadaşımla bir sohbette merceksiz farın çok daha iyi performans verdiğini söyledi led ampullerle ne kadar doğru bilemiyorum ama far ayarsız asla binip milleti kendime sövdürmüyorum, o konu çok hassas benim içim de.

Motor konusunda da söyledikleriniz biraz korkutmadı değil, açıkcası şuanki aracımı sorunsuz kullanıyorum, sırf hacim daha da önemlisi sürüş dinamiklerini arttırma için focus a geçeceğim, başıma iş almak hiç istemiyorum.
 
Far konusunda sizle aynı fikirdeyim, fiesta merceklerine Philips Diamond Vision aldım ama inanın o bile istediğim etkiyi vermedi, gündüz ledlerine uysun diye beyaz aldım ama sanırım lümeni düşük, dün akşam arkadaşımla bir sohbette merceksiz farın çok daha iyi performans verdiğini söyledi led ampullerle ne kadar doğru bilemiyorum ama far ayarsız asla binip milleti kendime sövdürmüyorum, o konu çok hassas benim içim de.

Motor konusunda da söyledikleriniz biraz korkutmadı değil, açıkcası şuanki aracımı sorunsuz kullanıyorum, sırf hacim daha da önemlisi sürüş dinamiklerini arttırma için focus a geçeceğim, başıma iş almak hiç istemiyorum.
1.6 larda korkacaginiz bisey bence yok. Uzun km ler bindim sattim hala ailede 3 aracta(c3 euro 4'308 euro 5 92 lik,115 lik s40 euro 5) 1.6 dizel kullaniyoruz. @bt abinin dedigi gibi enjektor hassas denebilir ama duzgun yakit, aldiginizda bi enjektor temizligiyle uzun yillar goturur. 300 binde sattigim arabada enjektor temizligi disinda bisey yaptirmamistim.
Ust kapak contasi kroniktir, o da maliyetli degildi.
Yani zincirli bi dizeldeki zincir degisim maliyetinin yarisina tum kronikleri cozersiniz.