KAPALI Ford Focus Mk III Direksiyon Hidroliği

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan myk1905
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

myk1905

Asfalt Kurutucu
35
32
SelamünAleyküm,
Arkadaşlar benim enişte beye bir hafta önce focus III aldık. Araç 74k da. Aldığımız adam tanıdık. Ağır bakımlarını yaptırdığını söyledi. Şuanda ilk çalıştırmada direksiyonu sonuna kadar sağa yada sola çevirdiğimizde ses geliyor. Ama sadece direksiyonun son turuna gelince ses başlıyor. Ben direksiyon hidroliğinin azaldığından şüpheleniyorum. Direksiyon hidroliğinin seviyesini anlamanın bir yolu varmıdır? Yada siz ne düşünüyorsunuz farklı bir durum mu? Birde nasıl değişir bu direksiyon hidroliği?
 
Mk III hidrolik değil EPAS adında elektrik destekli direksiyona sahip diye biliyorum.
Direksiyonu mümkün olduğu kadar en sona kadar çevirmemeye çalışın. Hidroliklerde de, elekriklilerde de sisteme aşırı yük bindirir.
Bir tur geçtikten sonra gelen ses elektrik motorunun sesidir. Belli bir düzeye kadar normaldir. Fazlası varsa servise baktırmakta fayda var. Eğer tıkırtı şeklinde sesler geliyorsa o da çoğunlukla direksiyon kutusundan olur. 2. vitese geçilen hızlardan sonra ses gelmediği sürece sürüş güvenliğini etkileyen bir durum yok demektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Aleyküm Selam. Berkertekin arkadaşıma harfiyen katılıyorum. Direksiyonu en sona kadar çevirmeyin yani tak diye vurmadan önce bırakın. Ufak sesler normal böyle derinden derinden elektrikli süpürge sesine benzer ses çıkar elektroniklerde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Yok tam olarak sona dayandırmak değil bahsettiğim. Direksiyonun son turunda sadece ve o klasik elektrik motorunun çalışma sesi değilde uğultu şeklinde gelen bir ses. Ayrıca elektrik destekli direksiyon evet ama hidrolikte olması lazım aynı zamanda. Komple elektrikli olduğunu zannetmiyorum.
 
Yok tam olarak sona dayandırmak değil bahsettiğim. Direksiyonun son turunda sadece ve o klasik elektrik motorunun çalışma sesi değilde uğultu şeklinde gelen bir ses. Ayrıca elektrik destekli direksiyon evet ama hidrolikte olması lazım aynı zamanda. Komple elektrikli olduğunu zannetmiyorum.
Hocam EPAS'ın açılımı "Electric Power-Assisted Steering". Aşağıdaki videodan da biraz bakabilirsiniz. Hidrolik desteği tamamen kaldırmışlar. Bizde de Fiesta var, EPAS sistemi hidrolik olmayan elektrikli sistem. Muhtemelen Focus'ta da aynısıdır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: myk1905 ve Cenk
Eğer varsa hidrolik uzun süre kullanımda çamurumsu bir yapıya dönüşebilir asıl olması gereken KIRMIZI dır varsa aracın motorunun muhtemelen sağ tarafında sarı kapaklı ve üzerinde bir topçuk şeklinde çıkıntı olan bir kapaktır. bu yukarı çekilebilir bir pipet gibidir ama en sağlıklısı kapağın etrafını temizleyip açmak ve içindeki süzgeç kısmı alıp işaret parmağını içine sok rengine bak.
Eğer elektrik destekli ise muhtemelen bu aracı kullanan arkadaş direksiyon çevrik şekilde çok bekelemeler yapmıştır ya da kaldırıma direksiyon çok dönükken sert vuruşlar yaparak çıkmaya çalışmıştır ve dişli ile bağlantılarda problem oluşmasına neden olmuştur diye düşünüyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: myk1905
Teşekkürler arkadaşlar. Yeni fark ettim. Araba ısındıktan sonra ses yapmıyor. En iyisi müsait bir zamanda servise bir göstereceğim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...