HABER Ford, Focus RS için Drift Stick kitini duyurdu!

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Alcantara
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
Ford Focus RS, sürüş modları bakımından oldukça iyi bir konumda olsa da elektronik el freni sebebiyle bazı çevreler tarafından eleştiriliyor. Ford Performance, bu durumu aşmak için Drift Stick adlı sıra dışı bir çözüme başvurmuş.

Drift Stick kiti ile yanlamak çok daha eğlenceli!

Ralli tipi alüminyum el freni gibi gözüken Drift Stick, Focus RS’in kendi el frenine monte ediliyor. İçerisinde bir mikro çip bulunan kit, OBD slotu aracılığıyla aracın beynine bağlanıyor ve elektronik el frenine has ayarlara müdahale ediyor. Elektronik stabilite kontrolü (ESC) ve arka diferansiyel kilidini iptal eden ürün, ABS aralığını da genişleterek aracın arkasını bırakmasına olanak sağlıyor.

Ford, ürün deneyimini tüketicilere aktarmak için marka yüzü Ken Block ile bir video hazırlamış. Kullanımı oldukça keyifli görünen kit 1 Aralık’ta satışa sunulacak. Garantiyi bozmayan kitin fiyatı ise 999 dolar olarak belirlenmiş.


Read the whole post here.
 
Ford Focus RS, sürüş modları bakımından oldukça iyi bir konumda olsa da elektronik el freni sebebiyle bazı çevreler tarafından eleştiriliyor.

Benim cahilliğimdir belki bilemiyorum ama focus rs'de ne zamandan beri elektronik el freni var ki ? Bildiğimiz mekanik el frenine sahip. Elektronik el freni diye bahsedilen başka bir şey mi yoksa ?
 
Evet düz el freni var. Benim anladığım bu ürünü alırsak normal el freni duruyor. Onun yanına bir de bu geliyor. İki tane el freniniz oluyor.
Açıkçası bana biraz abartılı geldi. Neticede bu hothatch olsa da binek bir otomobil. Mekanik el freni var, awd sistem arkaya güç aktarıyor ve drift mode ile beraber elektronik sistemler devre dışı kalıyor. Bir yol otomobili ve normal bir sürücü için yeterince yanlıyor. Hatta öyle ki ' pist haricinde bu modu kullanmayın ' diye uyarısı bile varken bunların yanına bir de ralli tipi ikinci bir el freni koyulması bana hem mantıksız hem de abartılı geldi. Tabii beğeni meselesi neticede isteyen müşteriler de olabilir.
 
Son düzenleme:
Benim cahilliğimdir belki bilemiyorum ama focus rs'de ne zamandan beri elektronik el freni var ki ? Bildiğimiz mekanik el frenine sahip. Elektronik el freni diye bahsedilen başka bir şey mi yoksa ?
Elektronik'ten kasıt muhtemelen el freni çekildiğinde dört tekerleğin de fren yapmasını sağlayan bir sistem. Onu devre dışı bırakıp sadece arka tekerleklerin fren yapmasını sağlıyor bu kit. Manuel el freni kolu var ama elektronik gibi işlev görüyor.
 
Elektronik'ten kasıt muhtemelen el freni çekildiğinde dört tekerleğin de fren yapmasını sağlayan bir sistem. Onu devre dışı bırakıp sadece arka tekerleklerin fren yapmasını sağlıyor bu kit. Manuel el freni kolu var ama elektronik gibi işlev görüyor.
İyi ama el freni çekildiği zaman otomobiller sadece arka tekerlekleri kilitler zaten. 4 tekeri birden kilitlemez ki. Bunun için ayrı olarak bir kit koymaya lüzum yok.
 
İyi ama el freni çekildiği zaman otomobiller sadece arka tekerlekleri kilitler zaten. 4 tekeri birden kilitlemez ki. Bunun için ayrı olarak bir kit koymaya lüzum yok.
Bunda arka diferansiyel kilidi olduğu için onu iptal ediyor. Bir de ESP'yi kapatıyor. Gerçi Drift Mode var ama. Benim de kafamı karıştırdı.
 
Bunda arka diferansiyel kilidi olduğu için onu iptal ediyor. Bir de ESP'yi kapatıyor. Gerçi Drift Mode var ama. Benim de kafamı karıştırdı.
Ondan dedim ya işte drift mode varken bu alete ne lüzum var. Zaten tüm elektronik sistemler devre dışı kalıyor, gücün de %70'i arkaya gidiyor. Hani yanlamaya bir engel zaten yok. Neyse, belki yazım hatası yapılmıştır diyelim artık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: furkankaya585597
Benim cahilliğimdir belki bilemiyorum ama focus rs'de ne zamandan beri elektronik el freni var ki ? Bildiğimiz mekanik el frenine sahip. Elektronik el freni diye bahsedilen başka bir şey mi yoksa ?
Focus RS'te el freninin uyguladığı basınç elektronik olarak veriliyor, yani görünürde klasik el freni gibi görünüyor ama işleyişi elektronik gibi. Bu düzenek takıldığında o elektronik sistemi yazılımla iptal edip hidrolik basınç uygulanıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Focus RS'te el freninin uyguladığı basınç elektronik olarak veriliyor, yani görünürde klasik el freni gibi görünüyor ama işleyişi elektronik gibi. Bu düzenek takıldığında o elektronik sistemi yazılımla iptal edip hidrolik basınç uygulanıyor.
Focus rs'i geçtim, böyle bir elektronik özelliğe sahip mekanik el frenini ilk defa duydum. Bir şey daha öğrenmiş olduk vesileyle teşekkürler. Fakat yine de, şahsi fikrimce, bu araçta drift mode özelliği varken el freni çekerek yanlamak konusu bana hala biraz daha mantıksız geliyor. Zaten yanlayabilen bir otomobil için fazladan bir hamle gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Focus rs'i geçtim, böyle bir elektronik özelliğe sahip mekanik el frenini ilk defa duydum. Bir şey daha öğrenmiş olduk vesileyle teşekkürler. Fakat yine de, şahsi fikrimce, bu araçta drift mode özelliği varken el freni çekerek yanlamak konusu bana hala biraz daha mantıksız geliyor. Zaten yanlayabilen bir otomobil için fazladan bir hamle gibi.
Adamlar olan bir özelliği kapatmak için ekstra para istiyor. 2000 model arabada çek el frenini yanla hiçbir şey engel değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Adamlar olan bir özelliği kapatmak için ekstra para istiyor. 2000 model arabada çek el frenini yanla hiçbir şey engel değil.
Focus rs'de de zaten bir engel yok baktığında. Pist ve drift moda aldığın zaman elektronik sistemler spor moda geçiyor ve devre dışı kalıyor. Özellikle esc devre dışı kalıyor. Bu sebeple zaten pistte kullanın diyorlar. Küçük bir ağırlık transferiyle aracın arkasını getirmek istemeyenler ya da getiremeyenler için bahsedilen el freni kiti pazarlanıyor olabilir ama neticede bana gereksiz geliyor.
 
Focus rs'i geçtim, böyle bir elektronik özelliğe sahip mekanik el frenini ilk defa duydum. Bir şey daha öğrenmiş olduk vesileyle teşekkürler. Fakat yine de, şahsi fikrimce, bu araçta drift mode özelliği varken el freni çekerek yanlamak konusu bana hala biraz daha mantıksız geliyor. Zaten yanlayabilen bir otomobil için fazladan bir hamle gibi.
Ben daha önce sadece Megane 3'te duymuştum bunu. Bu sebepten Megane 3 ile el frenine güvenip yanlayayım derken patlayanların sayısı çok hocam :)

Drift stick'teki muhtemel bir avantaj da, ralli arabalarındaki gibi el freninde herhangi bir düğme olmaması. Direksiyona yakın, erişimi kolay, düğmesiz bir kitin arabanın fiyatı düşünüldüğünde makul bir maliyetle satılmasını doğru buluyorum. Hatta arabanın eleştirilen bir noktasına böyle basit bir yöntemle çözüm getirmelerini takdir ettim. Ben olsam almazdım ama ihtiyaç duyanlar buyursun alsın. Tertemiz kişiselleştirme :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ben daha önce sadece Megane 3'te duymuştum bunu. Bu sebepten Megane 3 ile el frenine güvenip yanlayayım derken patlayanların sayısı çok hocam :)

Drift stick'teki muhtemel bir avantaj da, ralli arabalarındaki gibi el freninde herhangi bir düğme olmaması. Direksiyona yakın, erişimi kolay, düğmesiz bir kitin arabanın fiyatı düşünüldüğünde makul bir maliyetle satılmasını doğru buluyorum. Hatta arabanın eleştirilen bir noktasına böyle basit bir yöntemle çözüm getirmelerini takdir ettim. Ben olsam almazdım ama ihtiyaç duyanlar buyursun alsın. Tertemiz kişiselleştirme :)
İhtiyacı olan ya da beğenen muhakkak çıkacaktır. Ama benim kıytırık esp'si kapanmayan 1.6 tdci'da bile istediğin hızda el frensiz şekilde aracın arkasını getirmek çok basit. Tabii lastiklerin marka ve kalitesine göre viraj derecesi, hız gibi etkenler değişebiliyor. Ama istediğin takdirde bunu yapabiliyorsun ki focus rs gibi bir araçta esc kapatılıp, süspansiyonlar sertleştirildiği vakit zaten otomobil yanlamaya hazır hale geliyor. Üstelik bunu hem pist hem de drift moduyla yapabiliyor. Bahsedilen kitin en büyük avantajı normal ağırlık transferiyle aracın arkasını getirmeyi bilmeyenler için bir yöntemdir diye düşünüyorum ama focus rs kullanıyorsan, bilmesen de daha sonra ağırlık transferiyle aracın arkasını getirmeyi öğrenebilirsin zaten :) Hee benim aracım daha gösterişli olsun, ralli benzeri el freni kitim de olsun diyenler varsa o başka tabii :D
 
Son düzenleme:
İhtiyacı olan ya da beğenen muhakkak çıkacaktır. Ama benim kıytırık esp'si kapanmayan 1.6 tdci'da bile istediğin hızda el frensiz şekilde aracın arkasını getirmek çok basit. Tabii lastiklerin marka ve kalitesine göre viraj derecesi, hız gibi etkenler değişebiliyor. Ama istediğin takdirde bunu yapabiliyorsun ki focus rs gibi bir araçta esc kapatılıp, süspansiyonlar sertleştirildiği vakit zaten otomobil yanlamaya hazır hale geliyor. Üstelik bunu hem pist hem de drift moduyla yapabiliyor. Bahsedilen kitin en büyük avantajı normal ağırlık transferiyle aracın arkasını getirmeyi bilmeyenler için bir yöntemdir diye düşünüyorum ama focus rs kullanıyorsan, bilmesen de daha sonra ağırlık transferiyle aracın arkasını getirmeyi öğrenebilirsin zaten :) Hee benim aracım daha gösterişli olsun, ralli benzeri el freni kitim de olsun diyenler varsa o başka tabii :D
Sadece ağırlık transferi yetseydi ken block gymkhana serilerinde bu çubuğu kullanmazdı. Bunun amacı sadece arabanın arkasını getirmek değil. Arabaya çok ani dönüşler verebilmek. Özellikle simülasyon oyunlarında drift kasanlar iyi bilirler. Bazen hayat kurtarır bu zımbırtı. Ha bu olmadan da drift yapılır o ayrı. Ama her hareketi yapamazsın veya istediğin hızda yapamazsın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Sadece ağırlık transferi yetseydi ken block gymkhana serilerinde bu çubuğu kullanmazdı. Bunun amacı sadece arabanın arkasını getirmek değil. Arabaya çok ani dönüşler verebilmek. Özellikle simülasyon oyunlarında drift kasanlar iyi bilirler. Bazen hayat kurtarır bu zımbırtı. Ha bu olmadan da drift yapılır o ayrı. Ama her hareketi yapamazsın veya istediğin hızda yapamazsın.
Tamam daha önceki yorumlarımda söyledim zaten. gymkhana serilerindeki otomobil gerçek bir ralli aracı. Onda zaten bu tarz aparatların olması bir zorunluluk. Focus rs günlük kullanım için dizayn edilmiş performanslı bir hothatch. Ama neticede normal bir yol otomobili. Ve normal bir yol otomobili için gerekli alanlarda yanlayabilecek kadar yeterli donanıma sahip. Neticede bu araca kısa alanda, nispeten yüksek hızda ani dönüşler verebilme işi zaten pistte ya da trafiğe kapalı alanda yapılır. Bunlar haricinde trafiğe açık bir yolda muhtemelen bunu deneyenlerin büyük kısmının patlama oranı yüksek. İşin özünde demek istediğim; bir yol otomobili olarak bu aracı kullanacak bir çok sıradan sürücüye yanlamak için yeteri kadar alternatif zaten sağlayabiliyor bu otomobil. He, işi biraz daha ileri boyuta taşıyıp gerçekten tecrübesi ve bilgisi yüksek bir kullanıcının belki işine yarayabilir. Ama genel itibariyle düşünüldüğünde büyük bir kullanıcı kitlesinin o araçta bu aparata ihtiyacı olacağını pek düşünmüyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: TheAMG56
..Ama neticede normal bir yol otomobili. Ve normal bir yol otomobili için gerekli alanlarda yanlayabilecek kadar yeterli donanıma sahip. ...
Senin için yeterli olan başkası için yeterli olmayabilir. Bu dediğin şuna benziyor. "Normal bir yol otomobili için X beygir/top speed yeterli. Ne de olsa Y hızına çıkacak yol yok." . Halbuki insanoğlu 1000 beygir de ister 1500 de.
Gelelim asıl konuya. Bu zımbırtı en çok auto-cross etkinliklerinde işe yarar. Türkiye'de çok yaygın olmasa da yurtdışında oldukça yaygın. (Boş bir alanda dubalarla belirlenen kısa ve bol keskin virajlı pist)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Senin için yeterli olan başkası için yeterli olmayabilir. Bu dediğin şuna benziyor. "Normal bir yol otomobili için X beygir/top speed yeterli. Ne de olsa Y hızına çıkacak yol yok." . Halbuki insanoğlu 1000 beygir de ister 1500 de.
Gelelim asıl konuya. Bu zımbırtı en çok auto-cross etkinliklerinde işe yarar. Türkiye'de çok yaygın olmasa da yurtdışında oldukça yaygın. (Boş bir alanda dubalarla belirlenen kısa ve bol keskin virajlı pist)
Ben bu özelliğin koyulması genel geçer manada, herkesçe kabul edilebilecek oranda mantıksız diye bir yorumda bulunmadım ki ? Sadece, zaten yanlayabilen bu otomobilin stok halinin bile fazlasıyla yeterli özelliğe sahip olduğunu, bu aparatın bu otomobile sahip olacak bir çok kişi için ' fazla ' olduğunu düşündüğümü söyledim hepsi bu. Neticede ' bu özellik çok iyi olmuş ' deyip alacakların büyük çoğunluğunun bile şoförlüğüne fazla gelebileceğini düşündüğüm bir aparat olduğunu söyledim o kadar.
 
Son düzenleme: