Çelik muadillerine göre %34 daha hafif bir şasi.
Kimi zaman yakıt tüketimini iyileştirmek kimi zaman da sürüş performansını artırmak için otomobillerde ağırlık azaltmanın yolları aranıyor. Ford, bu kapsamda Magna ile ortak bir karbon fiber alt şasi tasarladı.
Karbon fiber en doğru seçim
Hafifliği ile en çok tercih edilen malzeme şüphesiz karbon fiber. Motorun yerleştirildiği alt şaside karbon fiber kullanılmış. Ağırlığı, çelik muadillerine göre %34 azaltılmış.
Daha az parça
Bu alt şaside oldukça az parça kullanılmış. 2 adet kalıp ve 4 adet metalik malzeme kullanılmış. Çelik şaside 45 adet parça bulunuyordu. Yapılan bu çalışma ile parça adedinde %87 oranında muazzam bir azalma sağlanmış.
Şasi tüm kontrollerden geçti
Bilgisayar Destekli Mühendislik (CAE) analizlerinin tamamından geçen şasinin seri üretimine başlandı. Çeşitli Ford modellerinde test edilerek daha fazla geliştirilmeye çalışılacak.
Geliştirmeye devam edilecek
Magna Exteriors’un Başkanı Grahame Burrow, “Tasarım ve mühendislik aşamasında bir müşteriyle yakın ortaklık kurmak, Magna’nın tüm kabiliyetlerini göstermesi için bir fırsat. Dizaynda, malzemelerde ve süreçlerde temiz bir yaklaşım izledik. Ürün yelpazemizde bir müşteriyle birlikte çalışmak performanstan feragat etmeden hafifliği yakalama konusundaki potansiyelleri çözüme dönüştürmemize yardımcı olacak.” dedi.
Test aşamasında korozyon, taş sıçratma testi ve somun yük muhafazası gibi bilgisayar analizleriyle ölçülemeyen şeyler denenecek.
Kaynak: Ford ve Magna
Read the whole post here.
Kimi zaman yakıt tüketimini iyileştirmek kimi zaman da sürüş performansını artırmak için otomobillerde ağırlık azaltmanın yolları aranıyor. Ford, bu kapsamda Magna ile ortak bir karbon fiber alt şasi tasarladı.
Karbon fiber en doğru seçim
Hafifliği ile en çok tercih edilen malzeme şüphesiz karbon fiber. Motorun yerleştirildiği alt şaside karbon fiber kullanılmış. Ağırlığı, çelik muadillerine göre %34 azaltılmış.
Daha az parça
Bu alt şaside oldukça az parça kullanılmış. 2 adet kalıp ve 4 adet metalik malzeme kullanılmış. Çelik şaside 45 adet parça bulunuyordu. Yapılan bu çalışma ile parça adedinde %87 oranında muazzam bir azalma sağlanmış.
Şasi tüm kontrollerden geçti
Bilgisayar Destekli Mühendislik (CAE) analizlerinin tamamından geçen şasinin seri üretimine başlandı. Çeşitli Ford modellerinde test edilerek daha fazla geliştirilmeye çalışılacak.
Geliştirmeye devam edilecek
Magna Exteriors’un Başkanı Grahame Burrow, “Tasarım ve mühendislik aşamasında bir müşteriyle yakın ortaklık kurmak, Magna’nın tüm kabiliyetlerini göstermesi için bir fırsat. Dizaynda, malzemelerde ve süreçlerde temiz bir yaklaşım izledik. Ürün yelpazemizde bir müşteriyle birlikte çalışmak performanstan feragat etmeden hafifliği yakalama konusundaki potansiyelleri çözüme dönüştürmemize yardımcı olacak.” dedi.
Test aşamasında korozyon, taş sıçratma testi ve somun yük muhafazası gibi bilgisayar analizleriyle ölçülemeyen şeyler denenecek.
Kaynak: Ford ve Magna
Read the whole post here.