98 model 2.0 glx hatchback olanini 60 bin km'de 2.el olarak almistik. 140 bin km'de de sattik. O zamanlar eksper falan olmadigi icin kontrol ettirmeden almistik. Sirket araci olarak kullanildigindan biraz hor davranilmisti ama yaklasik 4-5 sene bizde kaldi ve sadece direksiyon kutusunun yag kacirma problemi vardi. Bu kronikmis sonradan ogrendik. Maslak'ta ki ford ozel servisinde yenisi takildi ve sorun gecti. Onun haricinde biz hic problem yasamadik. Bir de 2000 modele kadar uretilen 2.0 mondeo'lar da hararet yukselmesi sorunu vardi. Bizde de hararet ozellikle cok sicak yaz gunlerinde bayagi yukselirdi ama bir sorun cikarmadi. Benim genclik zamanlarima denk geldigi icin sirket kullanimi uzerine bir de ben suyunu cikardim bu aracin ama yukarida soyledigim direksiyon kutusu haricinde bana misin demedi..
Araca gelirsek; bendeki glx modelinde dijital klima, abs, 2 hava yastigi, 4 cam elektrik, merkezi kilit, arka ve on kol dayama, kadife koltuk, kapi ici kaplamalar vardi. Ghia donanimda celik jant, yol bilgisayari, hiz sabitmele gibi ekstralar geliyor.
Konfor olarak uzmez ama bayagi konforluymu da dedirtmez. Aracin zaten govde salinimi yana yatmasi bile neredeyse yok gibiydi. Sanki spor yay takili gibi bir hali vardi. Haliyle viraj limitleri normal bir surucunun limitlerinin cok ustunde. Sasi direksiyon tepkileri falan cok iyidir. Bu yol tutusu kullandigim yeni nesil otomobillerin bir cogunda bulamadim.
Ruzgar ve yol yalitimi olarak da guncel c segmenti araclarin bir coguna benzer seviyedeydi. Ama otoban suratlerinde yani 150 160 180 gibi hizlarda ses bayagi artiyordu.
Tuketim olarak ben sehir icinde surekli sıkıstirarak kullanirdim ve 12 14 litreyi bulurdu ort tuketim. Ama sakin kullanirsan 10'a iner daha altini gormez. Uzun yolda ise 7-8 litreyle gider. Uzun yolda ister 120 gidin ister 160 tuketim hemen hemen hep ayniydi. Yuksek hiz tuketimi pek olumsuz etkilemezdi. Tupsuz kullandik hep.
Motor performansi olarak kondisyon tabii cok onemli. Ben kendi deneyimimden bahsedersem gazlanicagi vakit klimayi kapatmak gerek gucten caliyor. Onun haricinde aracin tikanma kesilme yetersiz kalma durumu hic yok. Sadece tipik atmosferikler gibi devrini alinca aciliyor. Devrini alinca da oldukca iyi hizlaniyor. 5 ileri vitese sahip ve oranlar uzun. 1.vites 60, 2.vites 100, 3.vites 150, 4.vites 200 gibi hizlari goruyor kesiciye girmeden. Motoru gercekten performanslidir.
Yetkili serviste parca ve iscilik fiyatlari fazladir ama ozel serviste samimiyet kurarsaniz uygun fiyatlara anlasabilirsiniz. Parca konusunda orijinalleri de var yan sanayi urunler de var piyasada.
Arka bagaj kapagindaki pandizot haric trim sesi hic duymadim aracta. Alinacaksa kesinlikle hatcback alinmali cunku sedana gore yere daha yakin yapisiyla agirlik merkezi daha asagida. Bu da yuksek hizdaki stabiliteyi ve yol tutusu etkiliyor. Ayrica 120-140 giderken bile 80-90 gidiyormussunuz hissini cok iyi veriyor.
Corona hakkinda pek bilgim yok ama o da zamaninin iyi araclarindandir diye biliyorum. Yalniz bu iki aracin da temiz ve yipranmamisini bulmak zor. Insaallah hayirlisi olur.