Benim aracım da bu kasadandı. 98 model hatcback ( eski adıyla liftback ) glx donanımdı. Bende dijital klima, abs, 2 hava yastığı, hidrolik direksiyon, 4 cam otomatik, kadife koltuk ve kapılar, arka-ön kol dayama gibi gibi donanımlar vardı. Ghia modelinde hız sabitleme, yol bilgisayarı gibi bir kaç donanım daha geliyor.
Benim aracım 2.0 atmosferik 136 hp idi. Bu baktığınız araç da 2.0 ise onun üzerinden yorum yapabilirim.. Uzun ömürlü, performansı oldukça iyi güzel bir motordur. Aslına bakarsanız tipik atmosferik motor. Üst devirlerde oldukça canlanıyor, vites aralıkları uzundu. 1.vites 60 kmh, 2.vites 105 kmh, 3.vites 150 kmh gibi hızları görebiliyordu. Şehir içi zorlamazsanız yakıt tüketimi 10 litre civarında geziniyor, gazlarsanız 13-14 litre maksimum bulur. Şehir dışında ise çok rahat 10 litrenin altına iniyor, 7,5- 8 litre civarı. Fakat bunda motorun kondisyonu da çok önemli tabii. 2000 modelden önceki kasalarda kronik hararet problemi olduğu söyleniyordu fakat ben aracımda hiç hararet yaptığına şahit olmadım. Hararet ibresi oldukça yükseliyordu fakat bir yerden sonra sabit kalıyor. Bir diğer husus ise direksiyon kutusunun yağ kaçırmasıydı. Bu da kronik diye bilinir. Yeni bir direksiyon kutusu taktırıp halletmiştik.
Bu aracın en iyi yanı yol tutuşudur. Yine kondisyonuna paralel olarak oldukça yüksek viraj limiti vardır. Virajları alırken sanki aracın bir sınırı yokmuş gibi hissettiriyor. Viraja girmeden evvel fren yapmak yerine gaza bastırabilecek kadar güven veren bir tutuşu var. Bu araçtan sonra kullandığım hiç bir otomobilde o hisse sahip bir yol tutuş bulamadım.
Konforu gayet iyidir, derin ve keskin çukurlar haricinde üzmüyor. Yalıtımı orta düzeydedir. Rahatsız etmez ama büyülemez de.
Biz ikinci el olarak almıştık, şirket aracı olarak kullanılmıştı ve sonradan anladık ki aracı bayağı hırpalamışlar fakat direksiyon kutusunun yağ kaçırması haricinde bize hiç sıkıntı çıkarmadı çok şükür.
Temizini bulabilirseniz kaçırmayın derim.. Sadece avlamak için bile virajlı yollara gitmek isteyeceğinizden şüpheniz olmasın.