Ford’un yüksek off-road performansı için ürettiği yeni modeli Ranger Raptor, pek çok kişi tarafından beğenilmiş durumda. İddialara göre Ford Ranger Raptor, 13 ileri vitesli şanzımana uyumlu olarak üretilmiş!
Ford Ranger Raptor, aktarma tarafında sınırları zorluyor!
2.0 litrelik turbo dizel bir motor ile gelen Ranger Raptor, 210 beygir güç ve 500 Nm tork ile arazi şartlarında oldukça başarılı değerler sunuyor. Bu motora eşlik eden 10 ileri otomatik şanzıman her ne kadar abartılı olarak görünse de, Ford mühendisleri test sürecinde sınırları epey zorlamış.
Ford Asya Pasifik Aktarma Mühendisliği Müdürü John Fallu’ya göre, Ranger Raptor’un test süreçlerinde kamyonlarda gördüğümüz 12-13 ileri otomatik şanzımanlar kullanılmış. Fallu, yapılan pek çok simülasyon çalışmasının ardından oranları motora en uygun olan 10 ileri şanzımanı tercih ettiklerini belirtiyor. Bu tarz çalışmaların yapılması, akıllara gelecekte F-150 gibi güçlü pick-up modellerinde yüksek vites sayısına sahip aktarma seçeneklerinin kullanılabileceğini getiriyor.
Read the whole post here.
Ford Ranger Raptor, aktarma tarafında sınırları zorluyor!
2.0 litrelik turbo dizel bir motor ile gelen Ranger Raptor, 210 beygir güç ve 500 Nm tork ile arazi şartlarında oldukça başarılı değerler sunuyor. Bu motora eşlik eden 10 ileri otomatik şanzıman her ne kadar abartılı olarak görünse de, Ford mühendisleri test sürecinde sınırları epey zorlamış.
Ford Asya Pasifik Aktarma Mühendisliği Müdürü John Fallu’ya göre, Ranger Raptor’un test süreçlerinde kamyonlarda gördüğümüz 12-13 ileri otomatik şanzımanlar kullanılmış. Fallu, yapılan pek çok simülasyon çalışmasının ardından oranları motora en uygun olan 10 ileri şanzımanı tercih ettiklerini belirtiyor. Bu tarz çalışmaların yapılması, akıllara gelecekte F-150 gibi güçlü pick-up modellerinde yüksek vites sayısına sahip aktarma seçeneklerinin kullanılabileceğini getiriyor.
Read the whole post here.