Yeni yapılan düzenlemelerle Formula 1 2017’de, pistte turlar yaklaşık olarak 5 saniye daha hızlı dönülecek. Peki neler değişti?
Formula 1 2016-2017
7. Arka kanat, içe dönük uç plakaları ile 150 mm daha düşük ve 200 mm daha geniş.
8. Aerodinamik kısımların artması ve dolayısıyla yüklerin azaltılması, arabaları tur başına 3 saniye ila 5 saniye daha hızlı hale getirecek.
9. Her yarış için yakıt sınırı 5 kg arttırılarak 105 kiloya yükseltildi, bu nedenle arabaların daha büyük yakıt deposu var.
10. Arabaların genel izi 1800 mm’den 2000 mm’ye çıkarılmış.
11. Tekerlekler hala 13 inç çapında, ancak geçen yıla göre %25 daha geniş. Ön lastikler 245 mm’den 305 mm’ye, arka lastikler 325 mm’den 405 mm’ye çıkarılmış.
12. Araçların virajlardaki hızları 40 km/h kadar artıyor; bu da sürücülerin yaşadığı sürekli yanal G kuvvetini 5.5g’ye kadar çıkarabiliyor.
Read the whole post here.
- Ön kanatlar 1650 mm’den 1800 mm genişliğe çıkarıldı ve burun uzunluğu da 20mm arttı. Kanatçıklar, daha kavisli şekli nedeniyle ön lastiklerden daha uzakta kalmakta.
- Ön tekerlekler ile gövde arasına eklenen yeni kanatlar, ön kanattan gelen hava akımını yumuşatacak.
- Köpek balığı yüzgeçleri sayesinde aerodinamik olarak iyileştirme yapılmış.
- Aracın minimum ağırlığı, ağır yeni lastiklerin telafisi için 722kg’a yükseltilmiş.
- Fren diskleri bu yıl 4 mm daha kalın olacak, fren torku %25 artacak ve 6G ye kadar bir frenleme kuvveti görülebilecek.
- Arka difüzörün maksimum yüksekliği 125 mm’den 175 mm’ye çıkmış.
Formula 1 2016-2017
7. Arka kanat, içe dönük uç plakaları ile 150 mm daha düşük ve 200 mm daha geniş.
8. Aerodinamik kısımların artması ve dolayısıyla yüklerin azaltılması, arabaları tur başına 3 saniye ila 5 saniye daha hızlı hale getirecek.
9. Her yarış için yakıt sınırı 5 kg arttırılarak 105 kiloya yükseltildi, bu nedenle arabaların daha büyük yakıt deposu var.
10. Arabaların genel izi 1800 mm’den 2000 mm’ye çıkarılmış.
11. Tekerlekler hala 13 inç çapında, ancak geçen yıla göre %25 daha geniş. Ön lastikler 245 mm’den 305 mm’ye, arka lastikler 325 mm’den 405 mm’ye çıkarılmış.
12. Araçların virajlardaki hızları 40 km/h kadar artıyor; bu da sürücülerin yaşadığı sürekli yanal G kuvvetini 5.5g’ye kadar çıkarabiliyor.
Read the whole post here.
Son düzenleme: