Fren Tamir Takımı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bt

Takipçi
Destekçi
18,501
Marka
Honda
Arkadaşlar selamlar.

Fren bakımlarında kullanılan fren tamir takımı vardır. Sadece varlığından haberdarım. İçeriğinde contalar cıvatalar birşeyler var. Ama bu parçalar tam olarak nelerdir, nerede kullanılıyor, ne işe yararlar bilmiyorum. Kaliper tamir takımıyla ikisi aynı şey midir? Bir de ne sıklıkla bu takımı alıp kullanmak (kullandırmak) gerekiyor? Kulaktan dolma bilgim bu kadar, İnternette de pek bir şey bulamadım. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırlarsa sevinirim.
 
Biz arkadaşla aldık ortak bu takımı, balata-disk değiştirmek istiyorsan şart, daha canlı görmedim deneyimlemedim, haftaya deneyimlerim, 80 lira falan zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Arkadaşlar selamlar.

Fren bakımlarında kullanılan fren tamir takımı vardır. Sadece varlığından haberdarım. İçeriğinde contalar cıvatalar birşeyler var. Ama bu parçalar tam olarak nelerdir, nerede kullanılıyor, ne işe yararlar bilmiyorum. Kaliper tamir takımıyla ikisi aynı şey midir? Bir de ne sıklıkla bu takımı alıp kullanmak (kullandırmak) gerekiyor? Kulaktan dolma bilgim bu kadar, İnternette de pek bir şey bulamadım. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırlarsa sevinirim.
Fren ana merkezi tamir takımı westinghouse denilen, kaputu açınca motorun sürücü tarafında bulunan fren hidrolik sıvısı rezervuarının bağlı olduğu bölümdür. Sürücü tarafında olmasının sebebi de sen frene basınca pedala bağlı olan basit bir piston aracılığıyla doğrudan bu sisteme basınç uygular. Bu sistem o ufak kuvveti motorun emme vakumuyla hidrolik sıvıya iletir. Araç rolantideyken frene basınca rolantide ufak değişimler olabilir bu da bunla alakalı olarak normaldir.
Aynı musluk contası gibi o bölüm sökülerek contaları yenilenir.
Kaliper tamir takımı ayrıdır. Fren kaliperindeki piston fren pompalanarak şişirilir. Dibindeki conta çıkarılır, bakır gres sürülür yeni conta takılır. Bu pistonu elle geri itmek imkansızdır o yüzden tamir takımında pistonu geri itmeye yarayan alet bulunur. Diğer contalar ve minik körükler de kaliper pimleri içindir. Kaliper pimleri de freni bırakınca kaliperi eski haline getirir, bunların da yuvalarında gres yağı bulunur. Zamanla içine toz toprak dolarak gres yağının özelliğini yitirmesine sebep olup pimler kilitlenmeye başlar. Bu durumda dengesiz frenleme, balatalarda düzensiz aşınma sorunları oluşur. Bu pimler için küçük körükler yeterlidir, bunu herkes yapabilir tekeri çıkarıp uygun ölçüde anahtarla pim sökülür, temizlenir ve üzerine gres yağı sürülüp geri takılır.
 
Fren ana merkezi tamir takımı westinghouse denilen, kaputu açınca motorun sürücü tarafında bulunan fren hidrolik sıvısı rezervuarının bağlı olduğu bölümdür. Sürücü tarafında olmasının sebebi de sen frene basınca pedala bağlı olan basit bir piston aracılığıyla doğrudan bu sisteme basınç uygular. Bu sistem o ufak kuvveti motorun emme vakumuyla hidrolik sıvıya iletir. Araç rolantideyken frene basınca rolantide ufak değişimler olabilir bu da bunla alakalı olarak normaldir.
Aynı musluk contası gibi o bölüm sökülerek contaları yenilenir.
Kaliper tamir takımı ayrıdır. Fren kaliperindeki piston fren pompalanarak şişirilir. Dibindeki conta çıkarılır, bakır gres sürülür yeni conta takılır. Bu pistonu elle geri itmek imkansızdır o yüzden tamir takımında pistonu geri itmeye yarayan alet bulunur. Diğer contalar ve minik körükler de kaliper pimleri içindir. Kaliper pimleri de freni bırakınca kaliperi eski haline getirir, bunların da yuvalarında gres yağı bulunur. Zamanla içine toz toprak dolarak gres yağının özelliğini yitirmesine sebep olup pimler kilitlenmeye başlar. Bu durumda dengesiz frenleme, balatalarda düzensiz aşınma sorunları oluşur. Bu pimler için küçük körükler yeterlidir, bunu herkes yapabilir tekeri çıkarıp uygun ölçüde anahtarla pim sökülür, temizlenir ve üzerine gres yağı sürülüp geri takılır.

Bişeyler daha öğrendim seviyorum forumu :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...