KAPALI Gaz kelebeği nasıl temizlenmeli

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Maganda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Maganda

Profesör
1,453
Marka
Volkswagen
Selamlar arkadaşlar
Aracın gaz kelebeğini meraktan bir kontrol edeyim dedim borular dahil bana çok pis geldi. Elimde 3 tane balata spreyi ve sökecek tornavida var. Söküp temizleyebilirim ama arasına sıvı conta gibi bir şey gerekiyor mu? Gaz kelebeğini 4 vida tutuyor bunları elle sıkmam yeterli olur mu? Eğer sökmeden yüzünden balata spreyi ile temizlesem sorun olur mu?
Screenshot_20200928-160138_Gallery.jpgScreenshot_20200928-160142_Gallery.jpgScreenshot_20200928-160144_Gallery.jpg
 
Hocam boğaz kelebeğini sökmeden temizlemek , kelebeğin içindeki kirlerin motora ulaşmasına sebep olacağından kaş yaparken göz çıkarmak gibi olur .
Sökerek temizlemek en iyisi fakat o zaman da bazı araçlarda adaptasyon gerektiğini duymuştum .

Sizin aracınızda bu gerekiyor mu onu öğrenmek lazım .
 
Hocam boğaz kelebeğini sökmeden temizlemek , kelebeğin içindeki kirlerin motora ulaşmasına sebep olacağından kaş yaparken göz çıkarmak gibi olur .
Sökerek temizlemek en iyisi fakat o zaman da bazı araçlarda adaptasyon gerektiğini duymuştum .

Sizin aracınızda bu gerekiyor mu onu öğrenmek lazım .
Kalibrasyon anam babam usulü yapılıyor hocam bunda 7 kere kontak aç kapat rolantide bırak falan tam hatırlamıyorum detayını bilen arkadaşlar var ama onlardan öğrenirim. Evet yüzünden temizlemek iyi bir fikir gibi gelmiyor ama elle sıksam yeterli olur mu ve arasına sıvı conta falan sürmek gerekiyor mu emin olmadığımdan sökmeye cesaret edemedim hala
 
Kalibrasyon anam babam usulü yapılıyor hocam bunda 7 kere kontak aç kapat rolantide bırak falan tam hatırlamıyorum detayını bilen arkadaşlar var ama onlardan öğrenirim. Evet yüzünden temizlemek iyi bir fikir gibi gelmiyor ama elle sıksam yeterli olur mu ve arasına sıvı conta falan sürmek gerekiyor mu emin olmadığımdan sökmeye cesaret edemedim hala
Yani araba üzerindeki her bir parçanın sıkma tork değerleri var. Doğrusu tork anahtarıyla bu değerlerde sıkmak ama dışarıda gidip yaptırsanızda sizden daha özenli yapmayacakları için sökün, balata spreyiyle temizleyin.
 
Yani araba üzerindeki her bir parçanın sıkma tork değerleri var. Doğrusu tork anahtarıyla bu değerlerde sıkmak ama dışarıda gidip yaptırsanızda sizden daha özenli yapmayacakları için sökün, balata spreyiyle temizleyin.
Bende o yüzden dışarda yaptırmak istemiyorum hocam büyük ihtimal önden 2 fıs yapıp temizledik diyecekler. Şu an ki kurum ne durumda hocam temizlenmesi gerekiyor değil mi boşuna sökmeyeyim
 
Balata spreyi ile beraber o kirlerin enjektörlere gitmesi sakıncalı.. ayrıca ilk etapdaki vuruntuda hiç hoşunuza gitmeyecektir. motor baya kalkıp kaçacak gibi olur. o yüzden kelebeği çıkartıp dışarda temizlemek daha sağlıklı.

Sağ tarafda kelebek sensörü var.. isterseniz onu çıkartıp isterseniz çıkarmadan temizleyin.. ki ben çıkarmamanızı tavsiye ederim. Eğer çıkartırsanızda arada minicik contası var kaybetmeyin, takmayı unutmayın, o kısma birşey sıkmayın.

Kelebek konum sensöründe ve kelebeğin mekanik aksamında bir değişikliğe sebep olmazsanız ayrıca kalibrasyona gerek yok.

Somun ve vidaları zaten siz sıkacaksınız.. sadece dikkat etmeniz gereken kısım tüm gücünüzle değil.. somunu sıktınız.. oturdu.. bir yarım tur daha sıkarsınız hepsi bu kadar.. kesinlikle güç gösterisine gerek yok, elinizde kalır.

Aslında tüm emme aksamının kendi orjinal contaları vardır ama bulmanız zor.. o yüzden içeri veya dışarı taşmıcak kadar sıvı conta kullanmalısınız... tabiiki küçük miktar taşmalar normal..

Ayrıca motor yağı havalandırma hortumlarıda kelebeğin bir noktasından emmeye verilir.. o kısımlarıda gerekirse tıkanıksa kürdanla açmayı unutmayın..

Bir dip not : sağlam araba bunları yapıp rölantisi bozulanda var.
 
@ercanalhan teşekkür ederim hocam değerli bilgileriniz için. Rolanti dalganlaması ve arada bir stop etme sorunum vardı aklıma direkt burası geldi açıp baktığımda baya kirlendiğini gördüm. Ama sorun şu ki vidaları hiçbir şekilde gevşemiyor nasıl sıkıldıysa :( tornavida ile açamadım başka bir şey gerekli sanırım. Yinede açmışken mikrofiber beze balata spreyi sıkıp yüzünden sildim içeri kaçırmamaya dikkat ederek. Hortumlarıda söküp biraz balata spreyi sıktım simsiyah kurum aktı. Aspirinle ile içlerini iyice yıkadım sensörleri çıkartıp. Hortumlar temizlendi boğaz kelebeğinin önüde temizlendi gibi ama maalesef yerinden çıkartamadım. Nasıl bir alet gerekli bilmiyorum sanırım matkap gibi bir şry ile sıkmışlar.
Screenshot_20200928-173415_Gallery.jpg

Borudan akan kurum
Screenshot_20200928-173421_Gallery.jpg
 
Çıkartıp temizlemediğim halde çok büyük bir fark oldu. Sanıyorum o boruyu temizlediğim için. 20 yıldır ilk kex temizlendi büyük ihtimal :) k7m motorun üst devirleri cansızdır normalde şu an alt nasılsa üstte öyle çok rahat devirleniyor motorun zorlanmadığını hissediyorsunuz. Önceden debriyajı basınca devir yavaş düşüyordu şimdi akıcı bir şekilde düşüyor. Tabii yine de gaz kelebeğini söküp temizleyeceğim eski arabası olanlar bence bu hortumuda gözden kaçırmasınlar. Ek olarak düşük devirdeki sarsıntıda düzeldi 5. Vites 1000 devir titreşimsiz ilerliyor
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...