AÇIK Gaz Tepkimesi ve PedalBooster

undefinedvoid

Mert Gedikli
Senkromeççi
32
28
Marka
BMW
Merhaba arkadaşlar,

2008 E90 320i aracım var. Son günlerde farklı farklı 320i ve 320d kullandım yine E90 kasada. Fark ettim ki benim aracımda ki gaz tepkimeleri ve hızlanma verileri, diğer araçlardan biraz daha düşük.
Gaz pedalı bazen tepki vermiyor gibi hissediyorum. Mesela ;
80 ile giderken 1600 devirde gaza yavaş yavaş bastığımda, gaz pedal açısını %30'dan %55'e çıkarana kadar devirde bir dalgalanma olmuyor. Biraz daha basınca (Kickdown değil) araç vites küçültüp hızlanmaya devam ediyor.
Diğer araçlarda ise devir dalgalanması hep gaz tepkimesiyle eşit gidiyor.

Sorum şu ; Gaz tepkimesini ve gecikmesini nasıl iyileştirebilirim?
PedalCommander, PedalBox gibi şeyler bu durumu çözebilir mi yoksa yakıt filtresi, yakıt pompası gibi şeylere mi baktırmalıyım?
 
Merhaba arkadaşlar,

2008 E90 320i aracım var. Son günlerde farklı farklı 320i ve 320d kullandım yine E90 kasada. Fark ettim ki benim aracımda ki gaz tepkimeleri ve hızlanma verileri, diğer araçlardan biraz daha düşük.
Gaz pedalı bazen tepki vermiyor gibi hissediyorum. Mesela ;
80 ile giderken 1600 devirde gaza yavaş yavaş bastığımda, gaz pedal açısını %30'dan %55'e çıkarana kadar devirde bir dalgalanma olmuyor. Biraz daha basınca (Kickdown değil) araç vites küçültüp hızlanmaya devam ediyor.
Diğer araçlarda ise devir dalgalanması hep gaz tepkimesiyle eşit gidiyor.

Sorum şu ; Gaz tepkimesini ve gecikmesini nasıl iyileştirebilirim?
PedalCommander, PedalBox gibi şeyler bu durumu çözebilir mi yoksa yakıt filtresi, yakıt pompası gibi şeylere mi baktırmalıyım?
Gaz kelebeği buji bobin gibi elemanları kontrol ettirmekte fayda var gibi görüyorum. Bu yaşta bu km de boğaz kelebeği hiç temizlenmemişse ondan kaynaklı olabilir. Pedal commander takmak bana doğru gelmedi neticede yolunda gitmeyen bir şeyler olduğunu hissetmişsiniz, sorunu çözmeden pedal commander takmak bence yanlış olur
 
Gaz kelebeği buji bobin gibi elemanları kontrol ettirmekte fayda var gibi görüyorum. Bu yaşta bu km de boğaz kelebeği hiç temizlenmemişse ondan kaynaklı olabilir. Pedal commander takmak bana doğru gelmedi neticede yolunda gitmeyen bir şeyler olduğunu hissetmişsiniz, sorunu çözmeden pedal commander takmak bence yanlış olur
Selamlar, hepsi kontrol ettirildi. Bir sorun gözükmüyor motor aksamında. Basınç değerleri vesaire de normal. Atmosferik olmasından mı dolayı diye düşünüyorum ama dediğim gibi pedalın %30-40'ında devir 2000-2500 arası oynuyor, biraz daha basınca 3-4 bin devirlere gelmek yerine pedal konumu %75-80 olunca vites küçültüp yürümeye devam ediyor. Tepkide bir sorun var gibi hissediyorum sadece. Yazılımsal olarak bir şey yapılma imkanı var mı pedal ve kelebek konum iletişimi için?

Edit : Mesela hafif yokuş çıkarken ayağımı pedalda yelpaze sallar gibi basıp çekiyorum basıp çekiyorum bir tepki alamıyorum araçtan. Düz yolda biraz daha tepki var. Özelikle double kick yapınca (Pedala tam bas çek, bas çek) araba yürüyor baya.

Edit 2 : Bu arada araba otomatik. Sürekli D konumunda olduğu için kaçıncı viteste olduğunu algılayamıyorum. Acaba araç sürekli yüksek viteslere geçtiği için devir arada kalıyor o yüzden gaz yemiyor olabilir mi? Adaptasyon vesaire yaptırmam gerekir mi acaba şanzımana?;

Bir de şöyle bir şey var, denememi önerir misiniz?

 
Son düzenleme:
Selamlar, hepsi kontrol ettirildi. Bir sorun gözükmüyor motor aksamında. Basınç değerleri vesaire de normal. Atmosferik olmasından mı dolayı diye düşünüyorum ama dediğim gibi pedalın %30-40'ında devir 2000-2500 arası oynuyor, biraz daha basınca 3-4 bin devirlere gelmek yerine pedal konumu %75-80 olunca vites küçültüp yürümeye devam ediyor. Tepkide bir sorun var gibi hissediyorum sadece. Yazılımsal olarak bir şey yapılma imkanı var mı pedal ve kelebek konum iletişimi için?

Edit : Mesela hafif yokuş çıkarken ayağımı pedalda yelpaze sallar gibi basıp çekiyorum basıp çekiyorum bir tepki alamıyorum araçtan. Düz yolda biraz daha tepki var. Özelikle double kick yapınca (Pedala tam bas çek, bas çek) araba yürüyor baya.

Edit 2 : Bu arada araba otomatik. Sürekli D konumunda olduğu için kaçıncı viteste olduğunu algılayamıyorum. Acaba araç sürekli yüksek viteslere geçtiği için devir arada kalıyor o yüzden gaz yemiyor olabilir mi? Adaptasyon vesaire yaptırmam gerekir mi acaba şanzımana?;

Bir de şöyle bir şey var, denememi önerir misiniz?

Videodaki işlem denenebilir.

Aracınız diğer emsallerinden farklı bir karakter gösteriyorsa önce o sorunları çözün. Yağ yakan üfleyen motora geçici olarak katkı koyup yağ yakışını geçici engellemekten hiçbir farkı olmaz pedal commander'ın.
Önce sorun çözülsün, emsalleri gibi hareket etmeye tekrar başlasın, ondan sonra pedal commander'ı tekrar düşünürsünüz.

Küçük bir ihtimalle ben şanzımana da göz atılması taraftarıyım.
 
Videodaki işlem denenebilir.

Aracınız diğer emsallerinden farklı bir karakter gösteriyorsa önce o sorunları çözün. Yağ yakan üfleyen motora geçici olarak katkı koyup yağ yakışını geçici engellemekten hiçbir farkı olmaz pedal commander'ın.
Önce sorun çözülsün, emsalleri gibi hareket etmeye tekrar başlasın, ondan sonra pedal commander'ı tekrar düşünürsünüz.

Küçük bir ihtimalle ben şanzımana da göz atılması taraftarıyım.
Motor kontrolü yapıldı, yağ yakma ve duman atma yok arabada. Çok çok üst devirlerde hafif duman geliyor sadece ve ağır bir koku oluşturuyor. Hatta bu koku yüksek hızlarda, cam vesaire açıksa araç içine giriyor.
Katalitik konvertörden mi başka bir şeyden mi çözemedim açıkçası.

Yarım kontak yapınca da benzin pompasının sesini duyabiliyorum rahatlıkla. Diğer parçalar da kontrol edildi.
Bugün aynı özelliklere sahip bir başka E90 kullandım. Onda da 3 aşağı 5 yukarı benimkiyle aynıydı gaz tepkisi.
Bu araçlar 170hp gözüküyor her yerde ama ruhsatta kw değeri 156 beygire falan denk geliyor. Acaba benim araç 156 beygir falan da gaz mı yemiyor araba diyeceğim artık en sonunda.
 
E90 320i'ler Türkiye'ye 170hp olarak hiç gelmedi, eğer aracınız Gümrük girişli değilse 170'lik de değildir emin olabilirsiniz. Büyük ihtimalle N46B20 motora ve 150hp'lik versiyona sahipsiniz. Borusan eski üretim 150hp'lik motorları ithal etmeye devam etti. o yıllarda. Atmosferik ve görece ağır işleyen bir şanzımana sahipsiniz buda size gaz tepkimesinde böyle hissetmenize sebep oluyor olabilir. Birebir aynı araçla başta denedim farklı demişsiniz, daha sonra da yine denedim aynı gibi demişsiniz. Emin olmadan bu durumda arabayı kurcalatmanızı tavsiye etmem. OBD'den bir arıza kaydı almıyorsanız ya da araç önceden iyiydi şimdi hissizleşti demiyorsanız, gaz pedalı adaptasyonu yani gaz pedalını fabrika ayarlarına döndürme işlemi haricinde bir işlem yaptırmamanız daha hayırlı olacaktır. Ben de bu durum gibi bir konuyla 1 sene kadar uğraştım. Ancak ben arıza kaydı alıyordum, aldığım kayıt vanos arızasıydı ancak başka bir yer kaynaklı sorunum çözülmüştü.
 
E90 320i'ler Türkiye'ye 170hp olarak hiç gelmedi, eğer aracınız Gümrük girişli değilse 170'lik de değildir emin olabilirsiniz. Büyük ihtimalle N46B20 motora ve 150hp'lik versiyona sahipsiniz. Borusan eski üretim 150hp'lik motorları ithal etmeye devam etti. o yıllarda. Atmosferik ve görece ağır işleyen bir şanzımana sahipsiniz buda size gaz tepkimesinde böyle hissetmenize sebep oluyor olabilir. Birebir aynı araçla başta denedim farklı demişsiniz, daha sonra da yine denedim aynı gibi demişsiniz. Emin olmadan bu durumda arabayı kurcalatmanızı tavsiye etmem. OBD'den bir arıza kaydı almıyorsanız ya da araç önceden iyiydi şimdi hissizleşti demiyorsanız, gaz pedalı adaptasyonu yani gaz pedalını fabrika ayarlarına döndürme işlemi haricinde bir işlem yaptırmamanız daha hayırlı olacaktır. Ben de bu durum gibi bir konuyla 1 sene kadar uğraştım. Ancak ben arıza kaydı alıyordum, aldığım kayıt vanos arızasıydı ancak başka bir yer kaynaklı sorunum çözülmüştü.
Selamlar, evet araçta N46B20 motor var. Şanzıman olarak da GM'in şanzımanı var üzerinde.
OBD'den baktığımda bir sorun yok. Yetkili servise bıraktım aracı. Onlar bakıyorlar yine.
Defalarca bıraktığım halde "Bir şey yok bu arabada." diyen yetkili servis, şimdi çiğ yakıt atıyor demeye başladı. 2 haftada bu 4. götürüşüm aracı.
Ben anlamıyorum premium servis diyorlar ama olaylardan bir haberler. Az önce de "Vanos Emme Hareketi" ile ilgili bir hata aldıklarını söylediler.
Selenoidler falan değişmişti zaten. Valla sıkıldım iyice. Bi' baksınlar, eğer her şeyi çözemezlerse satacağım.
Aracın performansı, gidişatı vesaire sorunlu değil. 240km'yi görebiliyorum DS ve Manuel'de. Sadece böyle incik boncuk, ufak şeyler canımı sıkıyor ve bunlara takıntılı kalmak yoruyor. Servis sonrasında bir değişiklik olmazsa bir de pedal commander ile deneyeceğim, baktım yine bir şeyler gözüme batıyor artık ilana koyacağım.
5 bin KM yol yaptım tık etmedi araba, en ufak arıza ışığı yok. Gören de diyor ki abi arabanda sorun yok, sen nasıl sorun çıkarıyorsun kendine bu kadar :P
 
Benim de sorunum da vanos intake arızasıydı ancak sorun vanos kaynaklı değil yağ filtre kütüğü kaynaklıydı 1 yılın sonunda ancak bulabilmiştik. O arıza devam ederse obd den özelden yazın. Ancak arıza sürekli olsa Manuel’de de araç hızlanmada isteksiz olur.
 
Benim de sorunum da vanos intake arızasıydı ancak sorun vanos kaynaklı değil yağ filtre kütüğü kaynaklıydı 1 yılın sonunda ancak bulabilmiştik. O arıza devam ederse obd den özelden yazın. Ancak arıza sürekli olsa Manuel’de de araç hızlanmada isteksiz olur.
Arıza sürekli değil. Aracı 5-6 bin devire çektiğim zaman ve bir süre öyle kullanınca veriyor o arızayı, motor ikaz ışığı yakıyor.
Çekişte vesaire herhangi bir değişiklik yapmıyor araba. Daha sonra stabil kullanımda ve aracı durdurup çalıştırdıkça geçiyor kendi kendine.
OBD'de sadece Vanos Emme Hareket Kam Mili b pozisyonu yüksek - alçak" uyarısı veriyor o kadar.
Yağ filtre kütüğünün etrafında da yağ terlemesi var. Siz söyleyince aklıma geldi. Sente mi kaçık diyeceğim ama o da epey iş. Sente kaçık olsa daha belirgin olurdu diye tahmin ediyorum.
 
Terleme normal ondan değildir ama o kütüğü çıkarınca yağ filtresi orada mı kalıyor yoksa kütükle beraber mi geliyor o önemli benim arızam oydu daha doğrusu ama bahsettiğiniz arıza kodu aynı değil.
 
Aşağıda ki videoyu yapınca sorunum çözüldü. Gaz tepkimesi ve aktarım arttı. Vites geçişleri öncekine göre daha da yumuşadı.
Böyle bir gaz tepkimesi sorunu yaşayan olursa, aşağıda ki video ile çözebilir.
Herkese çok teşekkürler :) .