HABER Gazlarken yapılan 5 hata

OmurDenizSecilen

Yönetim
Editör
Moderatör
51
Geride bıraktığımız hafta sonu, 4 sene önce Porsche firmasının satın aldığı, İtalyan yarımadasında neredeyse 8 kilometrekareye yakın alana yayılan içinde 6,2 kilometrelik bir yol tutuşu pisti ve 12,5 kilometrelik yüksek hıza yönelik bir test pistini barındıran ”Nardo” da Porsche 718 Cayman S ve 911 Carrera 4S ile bir test sürüşü yapan İngiliz basın editörü Matt Robinson bu heyecanlı sürüş sırasında yaptığı bazı hataları ve telafi yöntemlerini bizlerle paylaşmış. Gerek yollarda daha güvenli seyahat etmek gerekse pistlerde iyi tur zamanlarına imza atmak için bu önerilere kulak kabartmamız gerektiğini düşünüyorum.

İşte sürüş sırasında yapılan 5 büyük hata.



-Hatalı sürüş pozisyonu

sürüş-pozisyonu.jpg


Araç hakimiyetini sağlamak ilk önce için konfor unsurlarından birazcık uzaklaşmamız lazım. Gövdemizin dik konumda, dizlerimizin 120 derecelik açıda ve direksiyon tutuşumuzun 9:15 pozisyonunda, kollarımızın rahatça hareket edebileceği bir şekilde olması gerekiyor.

-Direksiyona binen yük

sürüş-direksiyon.jpg


Doğru ayarlanmayan sürüş pozisyonu ve yanlış yapılan direksiyon derinlik ayarının bir sonucu olarak ortaya çıkan bu hata düşük süratlerde kendini belli etmesede, yüksek hızla girdiğimiz virajlarda ortaya çıkan ”G” kuvveti yüzünden bir elimizle direksiyona büyük miktarda basınç uygulamamıza neden oluyor. Arka arkaya bağlanan virajlarda hakimiyetimizi sağlamamızı zorlaştıran bu unsur aynı zamanda direksiyona uzun vadede zarar verebilir.

-Geç ve yumuşak frenaj

geç-fren.jpg


Frenlere yük bindirmemek için yapılan uzun süreli ve yumuşak frenajlar veya tam tersi olarak geç yapılan sert frenleme pistteki süremizde gerilemelere yol açacaktır. En doğrusu yarış çizgisi üzerinde yapılan doğru mesafedeki limit frendir.

-Gaz dengesizliği

gaz-dengesizliği.jpg


Özellikle viraj içleri ve çıkışlarında yaşanan bu olay beynimizin bize daha hızlı dönme isteğini diretmesi sonucunda oluşur. Daha iyi tur zamanı yapma hevesinin bir sonucu olan bu olay arkadan itişli araçlarda spin, önden çeker araçlarda ise kafadan kayma olarak bize geri dönüş yapar. Viraj içinde sabit gazla ilerleyip, viraj çıkışında G kuvveti etkisini kaybetmeye başladığında artık gaza basabiliriz demektir.

-Tecrübesizlik

sürüş-tecrube.jpg


Sürdüğümüz aracı tam anlamı ile tanımadan limitlere çıkmaya çalışmak en büyük hatalardan biri olabilir. Aracın limitlerine yavaş yavaş ulaşarak verdiği tepkileri okumak ve yorumlamak hayati önem taşır.

Herkese iyi ve keyifli sürüşler.



Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
 
Yazıda da belirttiğim gibi ''Matt Robinson'' tarafından gerçekleştirilen bir sürüş ve onun deneyimleri.