Geely dediğini yaptı Mercedes’in patronu oldu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Çinli Geely ataklarına ara vermeden devam ediyor. Birbiri ardına yatırım haberlerinin geldiği firmadan şimdi de Avrupa’ya atılım için yeni bir hamle geldi. Geely, Mercedes, smart gibi markaların sahibi olan Daimler AG’nin 9 milyar dolarlık hissesini aldı ve bu şirkette en büyük pay sahibi oldu. Geely Mercedes hisse alımı gerçekleşti

Tam olarak yüzde 9,69 oranında hisse alımının gerçekleşmesi sonucu en büyük ortak olan Geely, başta bu grup ile teknolojik işbirliği yapmak istiyor. Elektrikli otomobiller konusunda Daimler AG’den destek almak istediğini her fırsatta dile getiren Geely’nin bu kararı almasında Mercedes’in 2022 yılına kadar EQ markası altında 10 yeni elektrikli araç piyasaya sunma hedefinin rolü büyük.
http://www.otostil.com/geely-mercedes-hisse-alimi/
 

ulas79

Profesör
8 Eyl 2016
433
724
1,695
45
Aydın /Kuşadası
Geely Daimler ortaklığı neler getirecek? En büyük hisse Geely’de mi?
Dünya otomobil piyasasına olan ilgisi günden güne daha da artan Çinli Geely Daimler firmasının hisselerini satın aldı. 2010 yılında İsveçli Volvo’yu satın alan marka, 2013 yılında da İngiliz taksi üreticisi The London Electric Vehicle company firmasını da satın almıştı. 2017 yılına gelindiğinde ise; Malezyalı otomobil üreticisi Proton’a %49.9 oranında ortak olmuştu. Ayrıca Proton bünyesinde yer alan İngiliz spor otomobil üreticisi Lotus’un da %51 hissesini elde etmişti. Tüm bunların yanında uçan araba projesi Terrafugia’nın da hissedarı olan Geely’nın ayrıca Volvo Trucks’da da 3.3 Milyar $ yatırımı bulunuyor.

Ancak son ortaklık olayında en dikkat çeken en önemli nokta olarak; Çinli Geely’in Mercedes-Benz markasını da bünyesinde bulunduran Daimler’in tam %9.69 oranında hissesini satın alması gösterilebilir. Bu oranın karşılığı ise 9 milyar $ yani yaklaşık 34 milyar TL’ye karşılık geliyor.

Diğer Daimler AG hissedarlarları ve hisse oranları ise şu şekilde yer alıyor ;
  • %70.7 – Kurumsal yatırımcılar (Bankalar, Finans kurumları….vs)
  • %19.4 – Özel hissedarlar
  • %6.8 – Kuveyt Yatırım Otoritesi
  • %3.1 – Renault-Nissan-Mitsubishi
Belirtilen oranları Daimler AG sitesinden aldık ve Geely’nin ortaklığı henüz Daimler’in sitesine yansımamış. %9.69 oranı dikkate alındığı zaman, demek ki hisse devri ya kurumsal yatırımcılardan gerçekleşti ya da özel hissedarlardan bir tanesi payını sattı.

Görüleceği gibi Geely, büyük ihtimalle kurumsal yatırımcıların toplamının ardından 2.büyük Daimler hissedarı olmuş olabilir. Diğer taraftan haberi yapan Reuters‘in bir vurgusu oldukça dikkat çekici. Bu doğrultuda Geely’nin Daimler AG’de artık en büyük hissedar olduğu açık bir şekilde belirtilmiş.

Anlaşılan o ki, kurumsal yatırımcıların içinde %9.69 üzerinde hissesi olan bir banka, finans kurumu veya benzeri bir oluşum yer almıyor. Benzer şekilde özel hissedarlar içinde de böyle bir hisse oranı olmadığı anlaşılıyor.

Peki ama Geely Daimler hisselerini esas olarak neden satın aldı?
Geely Daimler ortaklığının nedeni olarak ise Reuters’e açıklama yapan bazı analistler tarafından farklı açılardan yorumlanıyor. Özellikle Mercedes-Benz’in otonom sürüş konusunda yaptığı ataklar Çinli markayı fazlasıyla etkilemiş gibi görünüyor. Çin otomotiv sektörü elektrikli otomobiller konusunda dünyada önemli bir yere sahip olmasına rağmen otonom sürüş konusunda biraz geride görünüyordu.

İşte Daimler’in etkisi ile Geely, bu konuda hem dünyanın en büyük otomobil pazarı Çin’de, hem de dünyanın genelinde önemli bir atılım yapabilir. Hatta bu tecrübelerini sahibi olduğu Volvo ile de paylaşabilir. Volvo da bu konuda fazlasıyla başarılı ancak güç birliği bu başarıyı çok daha üst seviyelere taşıyabilir. Hatta belki de Mercedes’in bile Volvo’dan otonom sürüş konusunda faydalanacağı noktalar çıkabilir diye düşünüyoruz.

Bir diğer önemli nokta olarak ise;

Geely’nin Avrupa otomobil piyasasında kendi markası ile kalıcı olabilmesi gösteriliyor. Avrupa geleneklerine uygun araçlar tasarlamaya başlayan Geely, hem Volvo’ya sahip olması hem de Mercedes içindeki güçlü hisseleri sayesinde tecrübelerini güzel bir şekilde kendi markasına aktarabilir. Ayrıca insanların gözünde bu 2 premium marka ile daha üst seviyelere çıkabilir, imajını güçlendirebilir. Geçtiğimiz yıl Avrupa pazarına Volvo temeline sahip Lynk&Co marka araçlarla gireceğini açıklayan Geely yetkilileri, anlaşılan o ki Geely otomobil markasını da bir kenara atmak istemiyor. Bu sayede farklı markalar ile Avrupa’da yer alan VW gibi üreticilere çok farklı alternatif markalarla rakip olma yolu da açılmış oluyor.

Yani hem tekonloji alışverişi hem de satış anlamında oldukça önemli bir hamle yapılmış gibi görünüyor. Daimler tarafından ise; Geely Damiler ortaklığı sayesinde, Çin pazarında çok daha etkin olma ve elektrikli otomobiller tarafında önemli avantajlardan bahsetmek mümkün olacak diye düşünüyoruz.

Sonuç olarak;
Çinli Geely’nin yaptığı bu atak çok ama çok önemli. Sıfırdan başlayarak kendilerini müthiş geliştiren Hyundai ve Kia’nın yaptığı ilerleme, Avrupa ve Dünya’da söz sahibi olmaları artık Çin kökenli firmalar için de geçerli. Bize göre Çin firmaları Güney Kore markalarının yaptıklarından da hızlı bir atakla dünyayı sallayacak gibi görünüyorlar. Umarıa bu hareketler ülkemiz otomobil yatırımlarına ve en önemlisi de yerli otomobil konusuna örnek olur.
http://www.sekizsilindir.com/2018/02/geely-daimler-mercedes-hisse.html
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım