BMW, bu hafta G30 kodlu yedinci jenerasyon 5 Serisi’ni tanıttı. Ardından, 5 serisinin başarılı selefleri olan ilk 6 jenerasyonu anlatıldığı bir dizi video paylaştı. Yeni 5 Serisi’nin ‘ataları’ olan otomobiller toplamda 7.6 milyondan fazla satmış.
Her şey, lansmandan iki yıl evvel Cenevre’de sergilenen Garmisch 2002ti konsepti ile ipuçları verilen orijinal E12’nin 1972’de tanıtılmasıyla başladı. Tasarımı Paul Bracq tarafından yapılan ilk 5 Serisi’ne ait bir M5 versiyon otomobil yok ancak 1979 yılında BMW Motorsport GmbH tarafından geliştirilen M535i, M5 serisinin atası olarak sayılır. Sadece 1,410 adet üretilen M535i’de 218 beygirlik 3.5 litrelik bir motor ve 5 ileri manuel şanzıman bulunuyordu.
5 Serisi’nin E28 kodlu ikinci jenerasyon otomobiili 1981 yılında tanıtıldı ve hafif konstrüksiyon anlayışından faydalanarak ağırlığında yaklaşık 90 kg’lık bir hafiflemeye gitti. Önceki nesline göre çok daha hafif olan ikinci jenerasyon 5 Serisi, aynı zamanda çok daha şık bir gövdeye sahipti. BMW mühendisleri tarafından yapılan çalışmalar sonucunda aracın hava direnci %12 azaltılarak 0.385 değerine indirilmişti. Bir diğer önemli model ise 1983 yılında Avrupa’da satışına başlanan 524td idi. Alman firmanın ilk seri üretim dizel aracında 115 beygir güç üreten 2.4 litrelik bir motor bulunuyordu. Bu motor ile otomobil 0’dan 100 km/s hıza 13.5 saniyede çıkıyordu. Ayrıca otomobilin son hızı 180 km/s gibi o yıllar için üstün bir değere sahipti. İlk dizel BMW’nin yakıt tüketim değeri ise 7.1 l / 100 km civarındaydı. İlk M5 modeli ise 1984 yılında Avrupa’da tanıtıldı. Sınırlı sayıda üretilen bu model 5 Serisi 286 beygir civarında güç ve maksimum 241 km/s hıza sahipti.
1988 yılında tanıtılan E34 modeli şasesini 7 Serisi ile ortak kullanıyırdu.Üst segment modeli olan 7 serisine göre çok daha hafif bir gövdeye sahip olan otomobilin sürtünme katsayısı 0.30 ile 0.32 arasında değişiyordu. Aynı yıl aileye katılan M5 modelinin beygir gücü 315hp idi. M paketine 1992 yılında getirilen daha kullanışlı Touring adlı station kasası ise 340 beygir güç sunuyordu. Bundan iki sene sonra M5, 6 ileri manuel şanzıman ile satılmaya başladı.
Gelelim serinin efsane modeline. Birçok BMW severin rüyalarını süsleyen E39 modeli 1995 Frankfurt Otomobil Fuartanıtıldı. Boyutları büyüyen otomobilin birçok yerinde selefine göre daha hafif alaşımdan yapılan yeni bir süspansiyon sistemi kullanılmış. BMW, konforlu bir yolculuk isteyen müşteriler için de pnömatik süspansiyonu opsiyonel olarak satışa sundu. Seneler 1997’yi gösterdiğinde standart modele göre 165 kg daha ağır olan, zırhlı 540i Protection paketi tanıtıldı. 1998’de Avrupa yollarına çıkan M5 modeli ise elektronik kontrollü bağımsız kontrol edilebilen gaz kelebekleri bulunduran 5.0 litrelik bir V8 motorla birlikte ve 400 bg güç ile gelmişti.
E60 kodlu 5 Serisi ise 2003 yılında 6 benzinli, 4 dizel motor olmak üzere 10 farklı alternatif içeren genişlemiş motor yelpazesiyle tanıtıldı. Serinin en üst modeli hem sedan, hem de stationwagon kasa ile sunulan, 507 beygir gücünde 5.0 litrelik V10 motora sahip M5 idi. Atmosferik motora sahip son M5 507 beygirlik gücünü 6 ileri manuel şanzıman veya opsiyonel olarak sunulan ve çok eleştirilerden nasibini alan SMG 7 ileri robotize manuel şanzıman ile tekerleklere aktarıyordu. 2007 yılından itibaren 5 Serisi’ne BMW EfficientDynamics teknolojisi eklendi. Bu pakette aktif hava valf kontrolü, vites geçiş önerisi ve fren gücü enerjisi geri kazanımı gibi özellikler yer alıyordu. Serinin en ekonomik versiyonu olan 520d 100 kilometrede 5.1 litre gibi muazzam bir yakıt tüketim değerine sahipti.
2010 yılında tanıtılan F10 modeli ise alışkın olduğumuz modellerin aksine yanında oldukça garip ancak bir o kadar da kullanışlı olan Gran Turismo versiyonuyla geldi. Şu anda piyasadaki en yeni M5 modeli olan F10 turbo beslemeli motora geçen ilk M Serisi üyesi oldu. 4.4 litrelik çift turbolu V8 motor ile satılan otomobilin 30 Jahre M5 ve M5 Competition Edition versiyonlarında 600 beygir güç ile muazzam değerlere ulaşılmış. Tork canavarı diye adlandırılan M550d xDrive ise altı silindirli ve üç turbolu 3.0 litrelik dizel motordan 381 beygir güç ve 740 Nm tork üretebiliyordu. Bu değerler, aracın sedan versiyonunda 4.7, station wagon kasasında ise 4.9 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşmasını sağlıyordu.
Geçtiğimiz günlerde tanıtılan G30 kodlu yeni 5 serisi için paylaştığımız habere ise buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Her şey, lansmandan iki yıl evvel Cenevre’de sergilenen Garmisch 2002ti konsepti ile ipuçları verilen orijinal E12’nin 1972’de tanıtılmasıyla başladı. Tasarımı Paul Bracq tarafından yapılan ilk 5 Serisi’ne ait bir M5 versiyon otomobil yok ancak 1979 yılında BMW Motorsport GmbH tarafından geliştirilen M535i, M5 serisinin atası olarak sayılır. Sadece 1,410 adet üretilen M535i’de 218 beygirlik 3.5 litrelik bir motor ve 5 ileri manuel şanzıman bulunuyordu.
5 Serisi’nin E28 kodlu ikinci jenerasyon otomobiili 1981 yılında tanıtıldı ve hafif konstrüksiyon anlayışından faydalanarak ağırlığında yaklaşık 90 kg’lık bir hafiflemeye gitti. Önceki nesline göre çok daha hafif olan ikinci jenerasyon 5 Serisi, aynı zamanda çok daha şık bir gövdeye sahipti. BMW mühendisleri tarafından yapılan çalışmalar sonucunda aracın hava direnci %12 azaltılarak 0.385 değerine indirilmişti. Bir diğer önemli model ise 1983 yılında Avrupa’da satışına başlanan 524td idi. Alman firmanın ilk seri üretim dizel aracında 115 beygir güç üreten 2.4 litrelik bir motor bulunuyordu. Bu motor ile otomobil 0’dan 100 km/s hıza 13.5 saniyede çıkıyordu. Ayrıca otomobilin son hızı 180 km/s gibi o yıllar için üstün bir değere sahipti. İlk dizel BMW’nin yakıt tüketim değeri ise 7.1 l / 100 km civarındaydı. İlk M5 modeli ise 1984 yılında Avrupa’da tanıtıldı. Sınırlı sayıda üretilen bu model 5 Serisi 286 beygir civarında güç ve maksimum 241 km/s hıza sahipti.
1988 yılında tanıtılan E34 modeli şasesini 7 Serisi ile ortak kullanıyırdu.Üst segment modeli olan 7 serisine göre çok daha hafif bir gövdeye sahip olan otomobilin sürtünme katsayısı 0.30 ile 0.32 arasında değişiyordu. Aynı yıl aileye katılan M5 modelinin beygir gücü 315hp idi. M paketine 1992 yılında getirilen daha kullanışlı Touring adlı station kasası ise 340 beygir güç sunuyordu. Bundan iki sene sonra M5, 6 ileri manuel şanzıman ile satılmaya başladı.
Gelelim serinin efsane modeline. Birçok BMW severin rüyalarını süsleyen E39 modeli 1995 Frankfurt Otomobil Fuartanıtıldı. Boyutları büyüyen otomobilin birçok yerinde selefine göre daha hafif alaşımdan yapılan yeni bir süspansiyon sistemi kullanılmış. BMW, konforlu bir yolculuk isteyen müşteriler için de pnömatik süspansiyonu opsiyonel olarak satışa sundu. Seneler 1997’yi gösterdiğinde standart modele göre 165 kg daha ağır olan, zırhlı 540i Protection paketi tanıtıldı. 1998’de Avrupa yollarına çıkan M5 modeli ise elektronik kontrollü bağımsız kontrol edilebilen gaz kelebekleri bulunduran 5.0 litrelik bir V8 motorla birlikte ve 400 bg güç ile gelmişti.
E60 kodlu 5 Serisi ise 2003 yılında 6 benzinli, 4 dizel motor olmak üzere 10 farklı alternatif içeren genişlemiş motor yelpazesiyle tanıtıldı. Serinin en üst modeli hem sedan, hem de stationwagon kasa ile sunulan, 507 beygir gücünde 5.0 litrelik V10 motora sahip M5 idi. Atmosferik motora sahip son M5 507 beygirlik gücünü 6 ileri manuel şanzıman veya opsiyonel olarak sunulan ve çok eleştirilerden nasibini alan SMG 7 ileri robotize manuel şanzıman ile tekerleklere aktarıyordu. 2007 yılından itibaren 5 Serisi’ne BMW EfficientDynamics teknolojisi eklendi. Bu pakette aktif hava valf kontrolü, vites geçiş önerisi ve fren gücü enerjisi geri kazanımı gibi özellikler yer alıyordu. Serinin en ekonomik versiyonu olan 520d 100 kilometrede 5.1 litre gibi muazzam bir yakıt tüketim değerine sahipti.
2010 yılında tanıtılan F10 modeli ise alışkın olduğumuz modellerin aksine yanında oldukça garip ancak bir o kadar da kullanışlı olan Gran Turismo versiyonuyla geldi. Şu anda piyasadaki en yeni M5 modeli olan F10 turbo beslemeli motora geçen ilk M Serisi üyesi oldu. 4.4 litrelik çift turbolu V8 motor ile satılan otomobilin 30 Jahre M5 ve M5 Competition Edition versiyonlarında 600 beygir güç ile muazzam değerlere ulaşılmış. Tork canavarı diye adlandırılan M550d xDrive ise altı silindirli ve üç turbolu 3.0 litrelik dizel motordan 381 beygir güç ve 740 Nm tork üretebiliyordu. Bu değerler, aracın sedan versiyonunda 4.7, station wagon kasasında ise 4.9 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşmasını sağlıyordu.
Geçtiğimiz günlerde tanıtılan G30 kodlu yeni 5 serisi için paylaştığımız habere ise buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..