KAPALI Genleşme kabı eksiltme sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Maganda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Maganda

Profesör
1,453
Marka
Volkswagen
Motor sıfırlandıktan sonra bugün 1000km oldu. Dikkatimi çeken şey ise max seviyesinde olan antifriz minimuma yaklaşmış. Rektefiye sonrası normal bir şey mi bu yoksa bir sorun mu var?
Motor sıcakken (gündüz) ve soğukken (gece) ki seviyesi bu şekilde
Screenshot_20200515-013205_Gallery.jpg
Screenshot_20200515-013156_Gallery.jpg
 
Birde bu kapak sonsuz dönüyor. Tam sıkı hale geliyor biraz daha sıkınca boşa çıkıyor tekrar dönmeye başlıyor kapaktan buharlaşıyor olabilir mi?
 
Birde bu kapak sonsuz dönüyor. Tam sıkı hale geliyor biraz daha sıkınca boşa çıkıyor tekrar dönmeye başlıyor kapaktan buharlaşıyor olabilir mi?
O kapağın kesinlikle öyle olmaması gerek. Genleşme kabı ve kapağı yüksek basınca dayanıklı şekilde tasarlanır. O kapağın öyle boş dönmesi söz konusu olamaz, düdüklü tencere gibi sıkı sıkı kapanıyor olması gerekir. Kabı kapağıyla birlikte yenilemeniz gerekiyor. Yoksa artan sıcaklığa bağlı artan basınç nedeniyle bugün su eksiltir, yarın öbürgün kapağı komple fırlatır.
 
O kapağın kesinlikle öyle olmaması gerek. Genleşme kabı ve kapağı yüksek basınca dayanıklı şekilde tasarlanır. O kapağın öyle boş dönmesi söz konusu olamaz, düdüklü tencere gibi sıkı sıkı kapanıyor olması gerekir. Kabı kapağıyla birlikte yenilemeniz gerekiyor. Yoksa artan sıcaklığa bağlı artan basınç nedeniyle bugün su eksiltir, yarın öbürgün kapağı komple fırlatır.
Bu kap ikinci el olabilir mi hocam sıfırlarına baktım şimdi bembeyaz bu takıldığında da bu renkti. 30 liralık kaptan bile kaçtıysa bu usta ben bu motoru bir daha söktürürüm herhalde
 
Kapağı alıp kendim değiştiririm de bu antifrizi nasıl eklemem lazım motor soğukken mi?
normal kapak açıkken ekleyebilirsiniz sıcak soğuk farketmez de soğuk olması daha doğru, çok sıcakken kapağı açarken dikkatli olmak lazım yakabilir. İçindeki antifirizin markasını falan bilmiyorsanız farklı karıştırmak yerine içme suyu da ekleyebilirsiniz az miktar olduğu için sorun olmayacaktır
 
normal kapak açıkken ekleyebilirsiniz sıcak soğuk farketmez de soğuk olması daha doğru, çok sıcakken kapağı açarken dikkatli olmak lazım yakabilir. İçindeki antifirizin markasını falan bilmiyorsanız farklı karıştırmak yerine içme suyu da ekleyebilirsiniz az miktar olduğu için sorun olmayacaktır
Hocam birde 1000km olduğu için yağı değiştireceğim. Şu an üstündeki mobil 10w40 yine bundan mı devam edeyim? Lpg ağırlıklı kullanıyorum ısınana kadar benzin sadece
 
Hocam birde 1000km olduğu için yağı değiştireceğim. Şu an üstündeki mobil 10w40 yine bundan mı devam edeyim? Lpg ağırlıklı kullanıyorum ısınana kadar benzin sadece
Çok bi bilgim yok ama sizin araba için 10w40 idealdir muhtemelen, daha net bilgisi olan varsa düzeltsin yanlış söylüyorsam
 
kapak boşa dönüyorsa yalama olmuş demektir. yalama olan kapakda kaçak olur.. ayrıca sistem tam kapalı basınç altında kalamadığı içinde su kaynayabilir.. kapakda göremedim ama ayrıca küçük birde valfleri olur bunların.. sıcaklıkdan dolayı oluşan basınç max seviyeyi aşarsa valf azar azar basıncı atar.. soğutma sisteminin sağlığı ve radyatör/hortum patlaması yaşamamak için o kapağın orjinalini alın (orjinalmi bilmiyorum). ayrıca su/antifriz eklerken kutu üstündeki göstergeleri aşmayın. geçmiş olsun.
 
kapak boşa dönüyorsa yalama olmuş demektir. yalama olan kapakda kaçak olur.. ayrıca sistem tam kapalı basınç altında kalamadığı içinde su kaynayabilir.. kapakda göremedim ama ayrıca küçük birde valfleri olur bunların.. sıcaklıkdan dolayı oluşan basınç max seviyeyi aşarsa valf azar azar basıncı atar.. soğutma sisteminin sağlığı ve radyatör/hortum patlaması yaşamamak için o kapağın orjinalini alın (orjinalmi bilmiyorum). ayrıca su/antifriz eklerken kutu üstündeki göstergeleri aşmayın. geçmiş olsun.
Hocam benim kapakta sarı el işareti var orijinal mi değil mi bilmiyorum. Parçacıya gidip bugün orijinalini aldım ama bu da orijinal mi değil mi emin olamadım.
Screenshot_20200515-165758_Gallery.jpg
 
Son düzenleme:
Kapak tam uydu dediğiniz gibi sıkıca kapandı. Üstüne su ekleyip biraz kullandım aracı bırakırken aynen duruyordu seviyesi. Çok teşekkürler herkese 30 liraya çözmüş olduk.
Screenshot_20200515-231621_Gallery.jpg
 
Maalesef kapak değiştikten sonrada eksiltme devam etti. Araştırdığım kadarıyla esk kapaktan dolayı hava yapmış. Motor soğukken kapak açık şekilde çalıştırıp eksilttikçe fan açana kadar su ekledim. Daha sonra kapağı kapatıp 4 5 gün boyunca denedim. Hiçbir şekilde eksiltme yapmadı. Belki googledan biri gelirde okur diye yazma ihtiyacı duydum havasını da aldırmak lazım.
 
Geçen günlerde antifiriz değişikliği esnasında radyatörü deldik. Radyatörü değiştirdik, aynısı bizim de başımıza geldi. Hava yapmış, radyatöre giden plastik boruları sıkıp gevşeterek içindeki havayı alabilirsiniz, süreci bir nebze de olsun kısaltıyor.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...