AÇIK Genleşme kabında Gaz Kokusu Ve Su Eksiltme Sorunu

mehdiuygun20

Mehdi Uygun
Takipçi
1
32
Marka
Volkswagen
Öncelikle herkese merhabalar iyi forumlar. Volswagen 2002 Model Bora 1.6 16V aracımı alalı henüz 2 hafta oldu. Çıkmaza girdiğim bir problem ile baş ediyorum. Aracımın suyunu max seviye de tutuyorum ancak 3 veya 4 günde su max seviyeden min seviyeye düşüyor. Maddi durumlar şuan biraz kötü olduğu için henüz araca antifiriz koyma cesareti gösteremedim bu yüzden şuanlık hazır su ile kullanıyorum. Ancak en önemli sorun şu aracın genleşme kabın da gaz kokusu var.. Gaz regülatörünün ömrünü tamamladığını düşündüğüm için memleketim de bulunan en iyi otogazcıya gittim. Genleşme kabına çakmak çaktığınız da bildiğiniz alev alıyor.. Diyaframlar dan dolayı yaptıklarını söylediler ve araç da cangaz LPG sistemi olduğu için regülatörü de cangaz regülatör ile değiştirdiler ve bu sırada su hortumlarını da değiştirdik.. İlk gün düzeldi gibiydi. ikinci gün genleşme kabını açıyorum ve çakmağı çakıyorum puf alev alıyor. 0 parça da sorun vardır dedik ve tekrar otogazcıya gittim. Bu sefer atikerin alüminyum blok olan regülatörünü taktılar ve şunu dediler ''Bunda suya gaz karıştırma imkanı yok. Bu alüminyum blok yani gaz ve su girişleri farklı bir araya gelmiyorlar vb şeyler'' Ancak tekrar denediğim de yine aynı sorunu yaşadım. Tekrar otogazcı ile görüştüm. Sorunun contam da olduğunu söylediler. Ancak benzinde yapmıyor sadece LPG de yapıyor dedim. LPG su ile ortak çalışıyor benzin direkt dedi. Bu cümle bana hala saçma geliyor... Bu sefer tamirci ile görüştüm sorun otogaz da diyor. Senin sorunun otogazcı da diyor.. Kendi otogazcımı aramadım bu sefer farklı 2 otogazcı ile görüştüm. Onlar da zaten yapılan yapılmış bizlik değil tamirci bakacak diyor.. Bu sefer kendi ustama değil başka usta ile görüştüm.. O da diyor ki sorun otogazcıda... Kısacası bir ora bir bu yana savruluyorum. Sadece bir usta conta dedi. Oda emin değil. Aracın beyaz duman atma problemi yok. Tekleme yok. Titreme yok. Çekişte düşüklük yok. Günlük araç ile 20KM yapıyorum şehir içi. Hafta sonları 300KM yapıyorum. Aracı 240KM hızlara kadar zorluyorum ve biraz sert kullanırım. Hararet 90'a sabitlenir yerinden kıpırdamaz.. Suya yağ karışma yok. Yağ da herhangi bir problem yok. Sorun nedir anlamış değilim. Açıkcası ustalara kalırsak deneme yanılma yöntemi ile devam edeceğiz ve bu deneme yanılma yöntemleri maddi olarak yüksek şeyler. Öneri ve fikirlerinize ihtiyacım var.. Araçta çıkan uyarılar ise şu şekilde. İLK kontak çevirmede EPC yanıyor, sarı yağ lambası yanıyor ancak bunlar kısa süre sonra sönüyor. Motor arıza lambası yanıyor LPG den dediler. Ekran da veren uyarılar ise emission workshop, airbag fault(Koltuk altı kablodan) bu kadar..
 
Benzinde kullandığınız süre zarfında bi su eksiltme olmuyorsa taktığı regülatörde de problem vardır. Regülatörler kolay kolay sıkıntı çıkarmaz ama dedikleri gibi sıkıntı otogazcıda ve regülatörde gibi gözüküyor.


Bu arada aracında su deposu kapağını söküp basınç testi yaptınız mı? Basınç kaybının ne kadar olduğu da önemli. Basınç kaybı oluşuyorsa regüaltöre giden su hortumlarını regülatörden ayırıp direk bağlayıp regülatörü de kontrol edebilirsiniz.


Atiker regülatörlede su ve gaz dolaşım blokları ayrı ama yine de gaz kaçırabiliyor. Benim eski 130kw regülatör kaçırıyordu zamanında ve basınç dalgalanması yapıyordu ondan tam emin olmamak lazım.
 
Bora kolay kolay conta yakmaz başından savmak için demiş gibi. Regülatör ya da lpg bağlantılarında problem olmalı. Başka türlü bir açıklaması yok.
 
Contadan kaynaklı olarak su kabında gaz kokusu oluşmaz, sağlam sallamış. Çoook ekstrem şartlarda belki. Onda da zaten motor bırakın performans vermeyi, çalışmaz bile.

Bu zamana kadar gitmediğiniz bir otogazcıya gidip "ben geçende regülatör değiştirdim hala yapıyor" falan demeden, direkt olarak "su eksiltme var bir bakabilir misin regülatörde mi sıkıntı var" diye sorun. Peşin hüküm vermesinin önüne geçersiniz. Yoksa ondan ona sürekli paslarlar.

Su eksiltme ilk regülatörden sonra tamamen kesildi fakat hala gaz kokusu varsa, soğutma suyunu komple değiştirme veya havasını almayı öneririm.
 
Yukarıdaki önerilere ek olarak soğutma suyunu komple yenileyip bir süreliğine lpg regülatörünü su döngüsünün dışında tutacak şekilde giriş-çıkış hortumlarını birbirine bağlayıp benzinde binerek deneyebilirsiniz. Eğer conta vs. gibi arabadan kaynaklı bir sorunsa yine eksitmeler falan olacaktır, ama olmuyorsa sorun regülatördedir. Benim düşüncem conta falan olsa yanma odasından gaz geleceği için kısmen de olsa yanmış gaz olacağı için lpg kokusundan ziyade egzoz kokusuna benzer şeyler olurdu