arif65

arif recep uzunbaz
Asfalt Kurutucu
24
32
Marka
Alfa Romeo
Herkese merhaba. 2 yıl önce satın almış olduğum aracımla alakalı birkaç paylaşım yapmak istedim. İlk forum paylaşımım olacak kusurlar için affola :)

20190909_111531_HDRg.jpg
20190909_094411_HDRg.jpg


İlk satın aldığım zaman böyleydi. Amasya'dan satın aldım. Memlekete doğru yola çıktım. Daha önceki aracımda (Mito) Giulia direksiyonu vardı haliyle yol boyu bir an önce eve gideyim direksiyonu değişeyim diye sabır çekiyordum :)

20190913_161130_HDRg.jpg


Van'da ki ilk gün ve ilk neşteri yedi Giulietta. :)

20190913_170748_HDRg.jpg



20190927_174900g.jpg


Direksiyon Mito ve Giulietta'da kader resmen :) Aracın içi gönlüme sindi tabi bir sonraki süreçte yürüyenle alakalı geliştirmeler yapmam lazımdı. Şuan İzmir'de ikamet eden Levent'den ST'nin coillerini satın aldım. Daha sonra Kayseri'den Konig Miligram jantları buldum. Bari birde frenlere el atayım dedim 305 lik Abarth kaliperi aldım lakin yine İzmir de ikamet eden Emre Şener kardeşime kaptırdım keşke kaptırmaz olaydım fren setupım çok sancılı oldu ve hala devam etmekte :)

20200103_163006_HDRg.jpg


Yeni parçalar ile sanayi yoluna düştüm :)

20191122_150506_HDRg.jpg


Nasip olmayan kaliper vol.1

20200104_113548_HDRg.jpg


Öncesi

20200104_150801_HDRg.jpg


Sonrası. Coil ayarı en üst seviyede malum 2 çocuk ve Van yolları.

20200104_132015g.jpg

gg.jpg


Bunlarda yeni jantım. Rengi gümüş gri idi, yeniden boyattım Honda'nın güncel Civic modelinin füme rengiyle. Takmadan önce ağırlığını ölçtüm lastiksiz 8,3 kg diye aklımda :) Ojinal 8C'ler 11,2 kg.

Coil'den sonra direksiyon tepkisi ve çukurlardan geçerken ki tepkileri beni tatminkar etmişti. Hatta bu Coil'ler mevcut amortisör sisteminden daha hafif ve daha konforlu. Kaliteli Coil'e verilen para helaldir onu anladım :)

Yürüyendeki işlemler devam ederken bir yandan da güzelleştirmeye devam. Mevcut panjuru mk3 e cevirdim lakin takmadan önce çerçevesini yeniden boyattım jantta kullanılan boya ile.

gg.jpg


Renk kodunu merak edenler için honda nın NH737M kodu.

ggg.jpg


Ön panjurun boyasını yaparken vites topuzunu da aradan çıkardım. Nasıl yaptın diyenler için hızlı bir özet geceyim. Önce nikelaj kaplamayı plastiğe zarar vermeden yavaş yavaş soymanız lazım. sonra rakamları kapatmak için çelik macun dedikleri macun ile örttükten sonrada zımpara ile onu zar gibi yapmalısınız. Daha daha sonra 4+1 astar -boya-vernik :)

20200224_205726gg.jpg

20190819_181603_HDRg.jpg
20190819_181616_HDRg.jpg
g.jpg

gggggg.jpg


El emeği göz nuru :) Bu işlemi yapalı 1,5 yıl oldu ve hala kusursuz bir şekilde kullanıyorum. bu işlemi yaparken uğraşma olmayacak dökülecek bir şey olacak vs. vs. diyenler oldu lakin hala taş gibi .
Topuz vs.yi yaparken o sıra Giulietta 330 mm'lik Brembo fren kiti buldum onu da boya için hazırlığa aldım. Dönem dönem işlemlerini yapmaya başladım. Bir taraftan da otomatik kararan ayna peşindeydim mevcut olan çok demode duruyordu. Yurt dışından onu da buldum aldım, hemen takma işlemini yaptım.

20200227_175319g.jpg
20200228_164444_HDRg.jpg


Bu işlemin ardından madem kararan ayna oldu otomatik far ve yağmur sensörü vs.'nin peşine düşerken kendimi Radionav ararken buldum. :) Gözümü kararttım onları da satın aldım :D
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
20200317_212339g.jpg


Bunları aldım ama unuttuğum bir şey vardı. Elektrik tesisatı farklı. 1 ay boyunca sağdan soldan aradım bulamadım. Sağolsun her zaman projelerimde yardımı dokunan Bursa da Ömer Faruk Bayram elektrik tesisatı ile ilgili bilgileri verdi kablolamaların hepsini yaptım. lakin ekran arızalı çıktı :) proje uzun bir süre rafa kaldırıldı. yeniden fren kaliperlerine hız verdim bu defa taktım .

20200325_165030_HDRg.jpg
20200331_013628_HDRg.jpg
20200408_152057_HDRg.jpg
20200408_155157_HDRg.jpg


Ve artık yeni jantları takma zamanı gelmişti :) Yeni jantlarım 8.5J değerine sahip olduğu için 225/40 yerine 233/40r18 lastiklerine geçtim. Goodyear F1 Asymmetric 3 lastikleri tahminimden daha güzel çıktı.

20200408_180721_HDRg.jpg


Bu kadar yürüyenden sonra artık motor gücüne el atmak lazım dedim. Lakin Van'da ikamet ediyorum ilk olarak mevcut yazılım firmalarını aradım lakin istediğim yanıtları alamadım. Multiair'ı duyan uğraşma değmez vs. vs. yapamıyorum de bilmiyorum de neyse. İtalyan araçlarda özellikle Tjet ve multi'de yunan firmaları baya bir nam salmış durumda. Onlarla konuştum vs. MTD firması yaparım dedi. okuma yazma için cihazını al dedi. Ve ben rahat durur muyum :D


20200409_023041_HDRg.jpg


Aldım ve motor setup işleri başladı :D O sıra İzmir den arkadaşım Emre Şener ziyarete geldi. Tr'nin en hızlı Tjet sahibi. Aracına boya bakımı yaptım bi güzel parlatıp öyle yolculadım :)

20200628_184027_HDRg.jpg
20200628_183447_HDRg.jpg


İlk olarak evimin önün arabamın id sini ve dosyasını okuyarak başladım. daha sonra yol testine çıkıp her vites için tek tek log alıp kaydettim. dosyaları MTD Chris e gönderdim.

20200718_171620g.jpg


Yazılımım hazırlanırken intercooler-dp-spor hava filtresini takma işlemlerini yaptım. yazılım işleminden sonra aracımı denemeden önce sıvı bakımını güncelledim.

20200804_153112_HDRg.jpg


Mevcut fındık cooler.

20200804_174225_HDRg.jpg


7 litrelik cooler. Eşanjör kısmını hazır kullandık, kazanı yeniden dizayn ettik.

20200902_145524_HDRg.jpg
20200807_165236_HDRg.jpg
20200807_151825_HDRg.jpg
20200815_170822_HDRg.jpg


Yazılımı evimin önünde sıvı bakımını iş yerimin önünde yaptıktan sonra yol testine çıktım. Lakin yeni yazılım vs sonrası bobin ve bujilerim ömrünü tamamladığını fark ettim. Deneme yarıda kaldı ve tekrar bakım işlerine başladım. Bobin-buji değişimi ile motor içine de el attım dp'yi ve cooler-boğaz kelebeği arasını sardım.

20200903_171513_HDRg.jpg
20200908_180932_HDRg.jpg

Bu arada farlar da değişti :D onu atlamışım.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Maşallah :) Levent abideyken binmiştim st’lere gerçekten çok konforlu ve süper tutuyor, her eklenti güzel durmuş özellikle direksiyon :) Kazasız belasız kullanın
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve arif65
son motor içi resimde göründüğü gibi turbonun wastegate de değişti. Rahmi Tanır teşekkür ederm mevcut wg bozuldu anında forge wg ti bana gönderdi.

20200714_151339g.jpg


Yeni veloce farlarım. farlarla beraber kadranı da değişmek istedim.

20200824_143939_HDRg.jpg


Bunu tedarik ettim. Kadran yurt dışındaki lpg ve benzinli araçtan çıkma çıktı :D kontağı acınca sürekli lpg boş uyarısı veriyordu. yani elden geçmesi lazımdı. bu işlem için Bursa dan sağolsun Cengiz abi imdadıma kavuştu ve sıkıntıyı hal etti. Madem herşey tamam sıkıntısız oldu, olmuşken tam olsun dedim yonca takma işlemini yaptım :)

20200902_200200_HDRg.jpg
20200924_000719g.jpg


Sıvı bakımı yaparken ki fotoda göründüğü gibi sarı Brembo'lar yok onu da bir arkadaşım ısrarı üstüne benimde niyetim Giulia veloce deki 330'lardan almaktı bahanem oldu sarı Brembo'lar ile vedalaştım. yeniden ayak vs tasarladım yaptım lakin 1 yıldır ha bu hafta diye diye hala bir sonraki hafta demeye devam ediyorum :D

20200826_193018_HDRg.jpg
20200827_184514_HDRg.jpg


Bir sonraki operasyon yeniden motora oldu. vites geçişlerindeki turbo tepkimesini daha net hale getirmek için dv ye el attım ve gfb 9356+ dan satın aldım.

20201002_172229g.jpg


Motor işlemlerine devam ettim. meth kit aldım. Bosphorus'un 1.5+ Versiyonundan. her şey iyi hoş nozulu takacak yer yok. Tjet'lerin gaz kelebeğinden önce metal boru var multiair da yumuşak plastik hortum var. Ve yeniden Van şartlarında custom işe girişmiş oldum. Boğazın hemen girişine krom dirsek aldım nozulun somununu kaynattım ve bağlama işini bitirdim. Kablolama ve yakıt hortumunu aracın mevcut tesisatından yararlanarak bağladım.

20201023_155817g.jpg
20201023_155842g.jpg



20201123_132802_HDRg.jpg
20201030_163044_HDRg.jpg


Her yerde saat olayını sevmediğim için sol menfezi saatler için kullanma kararı aldım. Afr saatini de haliyle oraya sığdırmam gerekti.

20201205_145605g.jpg


Sol mefez iyice corba olmuştu. AEM saatinden pek memnun değildim yerine innovate nin saatini aldım ve o aem den daha büyük olduğu için görüntü iyice kötüye gitti. Aklımda 3d yazıcı almak vardı üniversite projem için bu menfezin görüntüsü anında 3d yazıcı almama sebep oldu.

20210114_150440g.jpg
20210114_202217g.jpg
20210118_154936g.jpg


Anında tasarımlara başladım hazır elim değmişken Giulietta da telefon koyacak bi göz yok. dna şalterinin yanına telefon gözü yapma kararı aldım. son halinin detaylı fotosunu çekmemişim lakin en son araç fotolarımdan bakabilirsiniz .

20210122_175058g.jpg
20210125_003401g.jpg


Menfeze şekil vereyim derken telefon gözü bonus oldu. sıra aracımın ön tamponuna gelmişti kılcal çiziği çoktu. boyattım tertemiz oldu

20201231_143107g.jpg
20201228_142414g.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 20201228_142414g.jpg
    20201228_142414g.jpg
    29 KB · Görüntüleme: 0
Moderatör tarafında düzenlendi:
20210113_170630g.jpg

İki hafta sonra tampon boyası bitti. boyacı bir daha bana iş getirme dedi. :) tampon plastiği kadar inildi tertemiz boyandı.

Her şey yolunda giderken bir anda afr ayarlarım sapıttı. afr sürekli bi zengin bir fakir. sanayiden çıkamaz oldum.

20210127_140607g.jpg


Enjektöre kadar baktırdım. sonunda eve gittim akşam vaktiydi yerimde duramadım araç başına gittim. beyni söküp gönderecektim tam söktüm baktım toz var bi iki temizledim geri taktım soketleri her şey normale döndü 😤


20210127_172054g.jpg


Uzun bi süre çalıştı bende oturdum izledim. 😃

Şu an aracım 1700 rakımda 100-200 ü 21.xx süre de alıyor. oem turbo ile ancak bu kadar olur diyip daha da bu turbo ile üstüne gitmeme kararı aldım. methanol kit hala aktif değil bir sonraki proje için stg2 de meth kite ihtiyac yok şuan.

2 ay önce yeniden Radionav'ın ekranını aldım karşıma . Ben bunu android yapacağım diyerek başladım. her şeyi oem olacak çalışması tuşları açılıp kapanması sadece sistem android olacak. ve bugün bitti. Bursa'dan Funda Ayyıldız az kahrımı çekmedi 😁

20210211_132813g.jpg
20210305_000339g.jpg
20210418_143307g.jpg
20210418_144459g.jpg


Yandaki siyah modul ile hem aux hemde bluetooth aktif oldu.

.
20210418_173647g.jpg

20210418_173731g.jpg


İç tasarımdan benden bu kadar demek istiyorum 😅
Bugün aynı zamanda Rahmi den aldığım gergilerinde montajını yaptım.

20210418_163109g.jpg
20210418_170051g.jpg


Şimdi sırada yeni motor setupum ve birkaç ekstra kişiselleştirme ile inş Giulietta projesi bitmiş olacak.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Tekrardan hoşgeldin Arif.

Senin konun sayesinde inş Giu'lara olan ön yargı bir nevze de olsa kırılır umarım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: arif65
Tekrardan hoşgeldin Arif.

Senin konun sayesinde inş Giu'lara olan ön yargı bir nevze de olsa kırılır umarım.
Giulietta dan ziyade multiair motorlarına ön yargı daha fazla. Multiair motora yazılım yaptırmak bile büyük sıkıntı vs vs. Yazılımcıların bu ön yargıda ki payı büyük :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Muazzam bir emek var burda

İnşallah hep ağız tadıyla binersiniz. Giuletta'mi daha yeni sattım sayılır yolda gördükçe hala bir iç çekerim
 
  • Beğeni
Tepkiler: arif65
Direksiyon çok güzel bir detay olmuş,mahsuru yok ise direksiyonun maliyeti size ne kadara patladı
 
  • Beğeni
Tepkiler: arif65
Maşallah, çok iyi olmuş emeğinizin karşılığını almışsınız kazasız belasız sürüşler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: arif65