KAPALI Golf 7 1.4 TSI rolantide titreme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

sonmohican

Asfalt Kurutucu
49
Marka
Opel
Herkese merhabalar.Aracim 2016 golf 1.4 TSI 125 manuel.
45000km de aldık 60000 km ye yaklaşınca rolantide titreme yapmaya başladı ara ara.
60000 km de bujiler orjinal bujiler ile değişti ama sorun devam etti.Su an 71000 de aracim bu titreme iyice sıklaştı.
En çok yokuş aşağı dururken en az da yokuş yukarı dururken hissediyorum hatta neredeyse hiç hissedilmiyor.
Kaputu açınca bir aritmik titreme gözle görülüyor.
Buji bobin kontrolü yapıldı .cihazla bakıldı hiç bir hata alınmıyor.Bazi arkadaşlar servise gitmiş volant değişimi demiş yetkili servis ama çözüm olmamış.1 arkadaş kam mili ayarlayıcı sensör galiba kontrol valfi diye bir parça değiştirmiş onun sorunu çözülmüş.Usta baktı o parçaya seninkisi cok temiz dedi.soketini söktü öyle denedim yine de titriyordu.
usta üst kapağı açmak gerekiyor diyor.Bu km de bu yasta bit arabada böyle bir sorun yaşamak canımı çok sıktı.
Fikri olan arkadaşlar paylaşırsa duymaktan mutluluk duyarım iyi forumlar.
*Benzin hep opetten alındı.
 
Son düzenleme:
Konuma göre farklılıklar var demişsiniz. Anladığım kadarıyla bu titreşimi kasada, içeride hissediyorsunuz.
Motor ve şanzıman takozlarını kontrol ettirdiniz mi? Bu yaşta bir araçta olmaz diye düşünülebilir ama ne yaştaki araçta neler oluyor.
Takozların kauçuk kısmı yırtılmış aşınmış olabilir. Eğime duruma göre absorbe etmesi gereken titreşimi kasaya veriyor olabilir.
Üst kapak falan bu işe girmeden önce en basit yerlerden bir kontrole başlamak lazım.
 
Konuma göre farklılıklar var demişsiniz. Anladığım kadarıyla bu titreşimi kasada, içeride hissediyorsunuz.
Motor ve şanzıman takozlarını kontrol ettirdiniz mi? Bu yaşta bir araçta olmaz diye düşünülebilir ama ne yaştaki araçta neler oluyor.
Takozların kauçuk kısmı yırtılmış aşınmış olabilir. Eğime duruma göre absorbe etmesi gereken titreşimi kasaya veriyor olabilir.
Üst kapak falan bu işe girmeden önce en basit yerlerden bir kontrole başlamak lazım.
Hocam o kontrol edilmedi bir dahaki gidişimde kontrol ettireyim.Ama kaputu açınca motorda bir düzensizlik olduğu belli oluyor hatta yokuş aşağı beklerken bir kaç kere devir saati 20-30 düşüp kalkmıştı.Missfire gibi bişi diyorum ama cihazda da öyle bişi gözükmüyor.
 
ilk olarak motor ve şanzıman takozlarının kontrol edilmesi gerekiyordu, enteresanmış her şeyi yapıp onlara bakmamak :)
 
Hocam o kontrol edilmedi bir dahaki gidişimde kontrol ettireyim.Ama kaputu açınca motorda bir düzensizlik olduğu belli oluyor hatta yokuş aşağı beklerken bir kaç kere devir saati 20-30 düşüp kalkmıştı.Missfire gibi bişi diyorum ama cihazda da öyle bişi gözükmüyor.

Şurada eski aracımın konusu var. Benzer bir titreşim problemi yaşadım ilk sayfada da yazmıştım. O parçalarda sorun olunca bana motor adeta tekliyormuş gibi bile geliyordu. Sırf bu iş için sente ayarı falan yaptırdım tekrardan en son böyle bir arızanın olmadığına ustalar beni inandırmaya çalışmıştı. :D

Şu mesajımda da (https://otopark.com/forum/threads/2004-fiat-stilo-1-6-16v.9938/post-338795) çıkan şanzıman ve motor takozlarını görebilirsiniz. Tek sebep bunlardı.

Hani o sebepten olacak diye bir şey yok tabi ama benzer bir tecrübeyi yaşadığım için benimki sadece tecrübe paylaşımı, kontrol etmekte fayda var. :)

Bu arada bana da üst kapak açmaya kadar gitmemiz lazım denmişti.

(İlave not: Söktürüp muhakkak elinizde bakın o parçaların kauçuklarına. Üzerindeyken de anlaşılamayabiliyor.)
 

Şurada eski aracımın konusu var. Benzer bir titreşim problemi yaşadım ilk sayfada da yazmıştım. O parçalarda sorun olunca bana motor adeta tekliyormuş gibi bile geliyordu. Sırf bu iş için sente ayarı falan yaptırdım tekrardan en son böyle bir arızanın olmadığına ustalar beni inandırmaya çalışmıştı. :D

Şu mesajımda da (https://otopark.com/forum/threads/2004-fiat-stilo-1-6-16v.9938/post-338795) çıkan şanzıman ve motor takozlarını görebilirsiniz. Tek sebep bunlardı.

Hani o sebepten olacak diye bir şey yok tabi ama benzer bir tecrübeyi yaşadığım için benimki sadece tecrübe paylaşımı, kontrol etmekte fayda var. :)

Bu arada bana da üst kapak açmaya kadar gitmemiz lazım denmişti.

(İlave not: Söktürüp muhakkak elinizde bakın o parçaların kauçuklarına. Üzerindeyken de anlaşılamayabiliyor.)
İnşallah sorun budur hocam.Baktırayım bir dahakinde.Sizin sorununuzun çözüldüğüne sevindim.
 
Motor ve şanzıman kulakları önce kontrol edilmeli ancak o yaşta eskime yıpranma olmaz daha önceden alınan bir darbe ya da çukurda çatlamış ve sonradan ilerleyerek kırığa dönüşmüş olabilir. O yaş ve km'de kulak lastik takozlarının sapasağlam olması gerekir. Onun dışında benim aklıma sibop eğmiş olması geliyor sonuçta devirli ve basınçlı kullanılan bir motor, usta bu yüzden üst kapak açmak istiyordur. Ancak diğer alternatifler denenmeden kapak açtırmanızı tavsiye etmiyorum.
 
Motor ve şanzıman kulakları önce kontrol edilmeli ancak o yaşta eskime yıpranma olmaz daha önceden alınan bir darbe ya da çukurda çatlamış ve sonradan ilerleyerek kırığa dönüşmüş olabilir. O yaş ve km'de kulak lastik takozlarının sapasağlam olması gerekir. Onun dışında benim aklıma sibop eğmiş olması geliyor sonuçta devirli ve basınçlı kullanılan bir motor, usta bu yüzden üst kapak açmak istiyordur. Ancak diğer alternatifler denenmeden kapak açtırmanızı tavsiye etmiyorum.
Aynen hocam.Bir motor kulaklarını kontrol ettireceğim sonrasını inşallah düşünmeme gerek kalmaz
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...