Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, yeni Lexus UX için özel olarak geliştirdiği konsept lastikle konforu bir üst seviyeye taşıyarak yenilikçi tasarımı teknolojiyle birleştiriyor.
Lexus, “Goodyear Şehir içi Crossover” konsept lastikleriyle uyumlu Lexus UX konsept otomobilinin tanıtımını 2016 Paris Motor Show’da gerçekleştirdi.
Goodyear, Lexus UX konsept otomobiline özel lastik geliştirdi. Şirket, lastiğin tasarımında en son teknolojik gelişmelerin uygulamasının yanı sıra Lexus’un benimsediği ters-yüz anlayışına da bağlı kaldı. Bu anlayışa göre otomobilin iç unsurları dış unsurlarıyla, dış unsurları da iç unsurlarıyla bütünleştirildi. Bu prensiple jant telleri, lastiğin yanak tasarımıyla pürüzsüz bir şekilde bütünleşirken otomobilin kalan kısmıyla benzersiz bir tutarlılık yaratıyor.
Lastiğe kusursuz bir şekilde entegre olan lastik yanakları sayesinde, lastik şehir içi crossover görüntüsüne sahip oldu. Sırt deseni ise lastiğe dinamik bir görüntü kazandırırken, lastiğin tasarımı Goodyear’ın ileri teknoloji ürünü lazer oyma tekniği kullanılarak oluşturuldu.
Goodyear’ın SoundComfort Teknolojisi İle Daha Sessiz Lastikler
Sesi azaltan SoundComfort Teknolojjisi ile lastiğin iç yüzeyinde açık hücreli poliüretan köpük kullanıldı. Bu sayede lastik yüzeyde yuvarlanırken lastik boşluğunda meydana gelen ses azaltılarak, araç içinin son derece sessiz olması sağlandı.
Ayrıca, tasarımda SoundComfort Teknolojisi, çip teknolojisi ile birleştirildi. Bu çip, önemli bilgileri aracın bilgisayarına göndererek, dönüşlerde ve fren esnasında aracın dengesini ve performansını artırıyor. Bu sayede lastik basıncı, sıcaklık ve lastik kimlik ayrıntılarına ilişkin bilgiler araç bilgisayarına iletilerek bu doğrultuda kusursuz bir sürüş performansı elde ediliyor.
Goodyear’ın Lexus UX konsept otomobili için özel olarak geliştirdği lastik, Goodyear’ın RunOnFlat Teknolojisi’ne de sahip. Bu teknoloji, lastik patladığında ve hava basıncını bütünüyle yitirildiği durumunda 80 km’ye[1] kadar otomobilin ağırlığını taşıyabilen sağlamlaştırılmış lastik yanaklarını kapsıyor.
Goodyear EMEA Bölgesi Orijinal Ekipman Ürün Gelişiminden Sorumlu Genel Müdür David Anckaert, Goodyear’ın kişiye özel çözümleri ile araç üreticilerine hizmet sunmadaki başarısını bir kez daha kanıtlayan bu yenilikçi konsept lastiği, Lexus UX konsept otomobili için sunmaktan gurur duyduklarını ifade etti. Anckaert; “Tasarımcılarımız, bir yandan otomobilin tasarım felsefesiyle tutarlı bir lastik geliştirmeyi başarırken, öte yandan SoundComfort Teknolojisi ve RunOnFlat Teknolojisi gibi ürün portföyümüzde tüketicilere sunulmakta olan teknolojilerden de yararlandı. Böylece; Lexus sürücülerinin konfor, sürüş keyfi ve güvenlik ihtiyaçlarını karşılamada başarılı sonuçlar elde edildi” dedi.
[1] Lastik basıncının düşük olduğu durumlarda sürücülerin saatte 80km’ye kadar hızla ilerlerken 80km mesafeyi aşmaması ve keskin dönüşler yapmaması gerekmektedir.
1 arasında 2
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Lexus, “Goodyear Şehir içi Crossover” konsept lastikleriyle uyumlu Lexus UX konsept otomobilinin tanıtımını 2016 Paris Motor Show’da gerçekleştirdi.
Goodyear, Lexus UX konsept otomobiline özel lastik geliştirdi. Şirket, lastiğin tasarımında en son teknolojik gelişmelerin uygulamasının yanı sıra Lexus’un benimsediği ters-yüz anlayışına da bağlı kaldı. Bu anlayışa göre otomobilin iç unsurları dış unsurlarıyla, dış unsurları da iç unsurlarıyla bütünleştirildi. Bu prensiple jant telleri, lastiğin yanak tasarımıyla pürüzsüz bir şekilde bütünleşirken otomobilin kalan kısmıyla benzersiz bir tutarlılık yaratıyor.
Lastiğe kusursuz bir şekilde entegre olan lastik yanakları sayesinde, lastik şehir içi crossover görüntüsüne sahip oldu. Sırt deseni ise lastiğe dinamik bir görüntü kazandırırken, lastiğin tasarımı Goodyear’ın ileri teknoloji ürünü lazer oyma tekniği kullanılarak oluşturuldu.
Goodyear’ın SoundComfort Teknolojisi İle Daha Sessiz Lastikler
Sesi azaltan SoundComfort Teknolojjisi ile lastiğin iç yüzeyinde açık hücreli poliüretan köpük kullanıldı. Bu sayede lastik yüzeyde yuvarlanırken lastik boşluğunda meydana gelen ses azaltılarak, araç içinin son derece sessiz olması sağlandı.
Ayrıca, tasarımda SoundComfort Teknolojisi, çip teknolojisi ile birleştirildi. Bu çip, önemli bilgileri aracın bilgisayarına göndererek, dönüşlerde ve fren esnasında aracın dengesini ve performansını artırıyor. Bu sayede lastik basıncı, sıcaklık ve lastik kimlik ayrıntılarına ilişkin bilgiler araç bilgisayarına iletilerek bu doğrultuda kusursuz bir sürüş performansı elde ediliyor.
Goodyear’ın Lexus UX konsept otomobili için özel olarak geliştirdği lastik, Goodyear’ın RunOnFlat Teknolojisi’ne de sahip. Bu teknoloji, lastik patladığında ve hava basıncını bütünüyle yitirildiği durumunda 80 km’ye[1] kadar otomobilin ağırlığını taşıyabilen sağlamlaştırılmış lastik yanaklarını kapsıyor.
Goodyear EMEA Bölgesi Orijinal Ekipman Ürün Gelişiminden Sorumlu Genel Müdür David Anckaert, Goodyear’ın kişiye özel çözümleri ile araç üreticilerine hizmet sunmadaki başarısını bir kez daha kanıtlayan bu yenilikçi konsept lastiği, Lexus UX konsept otomobili için sunmaktan gurur duyduklarını ifade etti. Anckaert; “Tasarımcılarımız, bir yandan otomobilin tasarım felsefesiyle tutarlı bir lastik geliştirmeyi başarırken, öte yandan SoundComfort Teknolojisi ve RunOnFlat Teknolojisi gibi ürün portföyümüzde tüketicilere sunulmakta olan teknolojilerden de yararlandı. Böylece; Lexus sürücülerinin konfor, sürüş keyfi ve güvenlik ihtiyaçlarını karşılamada başarılı sonuçlar elde edildi” dedi.
[1] Lastik basıncının düşük olduğu durumlarda sürücülerin saatte 80km’ye kadar hızla ilerlerken 80km mesafeyi aşmaması ve keskin dönüşler yapmaması gerekmektedir.
1 arasında 2
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..