Bugün yeni nesil arabalarda gelen Start and Stop sisteminin ne kadar etkili çalıştığını test ettim.
İlk önce arabayı tanıyalım:
Opel Grandland X 1.2 turbo 130bg motor, Eat6 otomatik şanzıman üzerinde 235/50/19 Continental Sport Contact 5 lastikler var.
Start and Stop nedir?
Aracınızı trafikte durdurduğunuz da motorun çalışmasını durdurup yakıt harcamasını engelleyen bir sistem.
Akü?
Genelde akla sorun olarak ilk bu geliyor. Acaba aküye zarar verir mi?
İlk test Start and Stop devrede
İkinci teste Start and stop devre dışı
Bu sefer aynı rotayı saat 19.27 başladım. Tabii bu saatte trafik biraz olsun azalmıştı ve önceki testte 52 dakika da yaptığım yolu bu sefer 40 dakika da bitmişti ve ortalama hızım da 21 kilometre hıza çıkmıştı ve 23 trafik lambasının sadece 10 tanesinde durdum. Bu tür avantajlar sayesinde araba yine 7.0 yaktı
İkinci testte birinci test gibi trafik koşulları olsaydı eminim çok daha fazla yakacaktı.
Bu sistemdeki bir gözlemim de özellikle uzun beklemelerde tasarruf sağlıyor. Mesela bazı durumlarda 3 saniyelik beklemeler oluyor bu tür durumlarda pek etkili değil daha çok uzun beklemelerde iş yapıyor. Özellikle 40 sn uzunluğundaki bir ışıkta bekleyip ortalamanın nasıl etkileneceğini gördüm ve 0.1 arttığını fark ettim.
Kaynak: http://garajtv.com/startnstop/
İlk önce arabayı tanıyalım:
Opel Grandland X 1.2 turbo 130bg motor, Eat6 otomatik şanzıman üzerinde 235/50/19 Continental Sport Contact 5 lastikler var.
Start and Stop nedir?
Aracınızı trafikte durdurduğunuz da motorun çalışmasını durdurup yakıt harcamasını engelleyen bir sistem.
Akü?
Genelde akla sorun olarak ilk bu geliyor. Acaba aküye zarar verir mi?
- Bu fonksiyona sahip arabaların aküleri normal akülerden daha farklıdır ve fiyatları da daha pahalıdır.
- Akü bitirme gibi bir durumları da yoktur. Bunu merak ettiğim için denedim bir yerde durup bu sistemin ne kadar uzun süre çalışacağını denedim. Sistem 4 dk boyunca motoru kapalı tuttu sonra kendiliğinden motoru çalıştırdı. Zaten bu sistem belirli koşullar sağlandıktan sonra çalışıyor. Mesela 40 derece üstü sıcaklıkta bu sistem devreye girmiyor gibi gibi.
- İki sürüşte de aynı rotayı seçtim.
- Belirli bir ortalama ve sürüş profili sağlamak için arabayı 50 km de limitledim.
- Bu sistemin etkili çalışması için %100 şehir içinde kullandım. Yani sırf şehrin içinden geçiyor diye çevre yolu,otoban gibi yerlerde kullanmadım.
- Klima kapalı
İlk test Start and Stop devrede
- Saat tam 18.24 de yola çıktım yani iş çıkış saati.
- Test parkurunun uzunluğu 15 km ve parkuru bitirmek 51 dakika 58 saniye sürdü.Bunun 40 dk 21 saniyesi Start and Stop devreye girmemiş 11 dk 37 saniye devreye girmiş
- Ortalama hızım 17 km.
- Yolumun üstündeki 23 tane trafik ışığından 16 sında durdum (Bazılarında 2 kere durmam gerektiği oldu)
- Sonuç: 7.0 litre
İkinci teste Start and stop devre dışı
Bu sefer aynı rotayı saat 19.27 başladım. Tabii bu saatte trafik biraz olsun azalmıştı ve önceki testte 52 dakika da yaptığım yolu bu sefer 40 dakika da bitmişti ve ortalama hızım da 21 kilometre hıza çıkmıştı ve 23 trafik lambasının sadece 10 tanesinde durdum. Bu tür avantajlar sayesinde araba yine 7.0 yaktı
İkinci testte birinci test gibi trafik koşulları olsaydı eminim çok daha fazla yakacaktı.
Bu sistemdeki bir gözlemim de özellikle uzun beklemelerde tasarruf sağlıyor. Mesela bazı durumlarda 3 saniyelik beklemeler oluyor bu tür durumlarda pek etkili değil daha çok uzun beklemelerde iş yapıyor. Özellikle 40 sn uzunluğundaki bir ışıkta bekleyip ortalamanın nasıl etkileneceğini gördüm ve 0.1 arttığını fark ettim.
Kaynak: http://garajtv.com/startnstop/