Günlük Sürüşte 1000cc 3 silindir motora binen yük analizi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
Merhaba

Aracımı Torque yazılımına bağlayıp, bu sabah bir test yaptım. Motoru mümkün olan en az yükte kullanıp, hararet yaptırmadan ( fan açmadan) en ekonomik şekilde kullanmaya çalıştım.

20 dakikalık bu videoda motor yükünü ve hızları izlemek mümkün. Arabayı park edene kadar motor hararet yapıp fan açmadı, ama park manevrası sırasında ibre 95 dereceye çıkınca fan açtı.

Bunrdan anlaşıldığı üzere, benimde yeni öğrendiğim kadarı ile saate 60 km ve üstü hızlarda yol alındığında, radyatöre gelen rüzgarın, motoru yeterince soğuttuğu görülüyor. Rampa çıkarken bile 90 derece üzerine araba çıkmadı. 95-98 derece arası aracın fan açan bir modeldir. Yol boyunca yakıt olarakta LPG kullanılmıştır. LPG'ye rağmen fabrikasyon bir otomobilin soğutmasının da bu denli başarılı olması güzel bişey


 
Son düzenleme:
güzel yapmışsın Ali abi.
şöyle de bir not düşeyim, aracı soğutarak sürmek = düşük devir değildir!
düşük devirde motoru farkında olmadan zorlarız, yanma odasına gönderilen yakıtı gaz pedalı ile artırırız ama silindirler hız kazanmazsa bu bize hararet olarak geri döner. minimum gaz ile aracı yürütebileceğimiz devirlerde, tork/güç eğrisini de göz önüne alarak ( ali abi gibi ) kullanmak en ekonomik ve motoru en az yoran kullanım olacaktır. Havalar sıcak ve motor LPG liyse bu durum ciddiyetini daha da arttırmaktadır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
güzel yapmışsın Ali abi.
şöyle de bir not düşeyim, aracı soğutarak sürmek = düşük devir değildir!
düşük devirde motoru farkında olmadan zorlarız, yanma odasına gönderilen yakıtı gaz pedalı ile artırırız ama silindirler hız kazanmazsa bu bize hararet olarak geri döner. minimum gaz ile aracı yürütebileceğimiz devirlerde, tork/güç eğrisini de göz önüne alarak ( ali abi gibi ) kullanmak en ekonomik ve motoru en az yoran kullanım olacaktır. Havalar sıcak ve motor LPG liyse bu durum ciddiyetini daha da arttırmaktadır.

Teşekur ederim,
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...