hangi pasta cila ?

BARIŞ ESENER

Taklacı Güvercin
3 Kas 2019
50
23
445
34
KARTAL/İSTANBUL
Marka
Volkswagen
arkadaşlar aracımın tavanında solma ve boya matlaşmaları var kapı üstlerinde renk solması mevcut vernik atması söz konusu olmamakla birlikte bu durum beni rahasız ediyor uğraşmayı sevdiğim ve yeterli bütçem olmadığı için kendim yapmaya karar verdim kışa günler kala yapmak istiyorum bana önerebileceğiniz güzel sonuç alabileceğim pasta ve cila önerirmisiniz rica etsem bütçem 2 kimyasal için max 150 tl .
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,278
1
9,426
4,970
kocaeli
Piyasada iyi pastalar var ama direk nokta atış sorunca , zor soru oluyor .
Hele de sorunları görmeden çözüm isteyince :)

Renk solmalarinin fotoğrafını görebilirsek bir çözüm önermemiz daha kolay olacaktır .
 

cemdogu

Profesör
12 Eyl 2016
164
459
1,535
Ankara
Marka
Citroen
Renk solmalarının fotoğrafını görmek de yeterli değil. Vernik katmanının kondisyonu düzelmeye uygun mu, kalınlığı yeterli mi gibi değişkenler söz konusu.

Hep söyleriz, hiç anlaşılmayız malesef. Piyasada paket halinde satılan pasta-cila uygulamaları yüzünden yaşanıyor bunlar. Zaten pasta-cila ismi de doğru tabir değil, dilimize yerleşmiş yanlışlardan biri. Biz her zaman bu uygulamalara Boya düzeltme ve parlatma uygulamaları demeyi tercih ederiz. Her aracın boya yapısı, yıllar sonra geldiği durum farklı olduğu için, tek bir reçeteden bahsetmek imkansız. Bunu şu şekilde daha rahat açıklayabilirim sanırım, stüdyoda kullandığımız KochChemie ürünlerinin ağır aşındırıcı grubunda H9, H8, H7 olmak üzere üç farklı versiyonu var. Ara-kesim diye tabir edilen Medium-Cut serisinde F5-F6 olmak üzere iki seçeneği mevcut. Hare giderici sınıfında M2, M3, P2, P3 olmak üzere daha farklı versiyonlar söz konusu... Dolayısıyla sizin sorduğunuz soruya ancak aracınızı gördükten, boya ölçümünü yaptıktan sonra cevap verebiliriz.

Standart prosedür, aracın ön hazırlığı. İyi bir ön yıkama ardından demir tozu temizliği ve kil temizliği. Ardından plastik ve kauçuk aksamların maskelenmesi. Uygulamanın buraya kadar olan safhası sizin verdiğiniz bütçeyi aşacak ürünlerle sağlanıyor. Ağır aşındırıcı polisaj uygulaması, ara kesim polisaj uygulaması, duruma göre daha hafif bir ara kesim ürünle polisaj uygulaması, sonra hare giderici uygulaması. Son kontrol aşamasında çizik ya da hare görülmesi durumunda, gereken aşamadan panele tekrar müdahale. Ki bunları oldukça yüzeysel anlattım. Sadece şu aşamalar, doğru sonuç için aracınızın en az 3 kere baştan sona polisaj işleminden geçeceğini işaret ediyor. Matlaşan ve solgun boyanın bu işlemleri kaldırabileceğini anlayabilmek için boya mikron ölçümü yapılması şart.

Bazı durumlarda bu uygulamalar da yetmiyor, boya kalınlığı elverdiği müddetçe sulu zımpara yöntemiyle önce kontamine olan, aşındırıcı ürünlerle gideremeyeceğimiz yüzeyi tesviye ediyoruz. Sonrasında tesviye edilen yüzeyi parlatmak durumunda kalabiliyoruz. Sulu zımpara da, boya düzeltme ve parlatma uygulamaları da tecrübesiz bir son kullanıcının kolaylıkla yapabileceği, tek seferde güzel sonuçlar elde edebileceği uygulamalar değiller.

Bir profesyonelden destek almanızı tavsiye ederim, içtenlikle. Amacım yargılamak değil, bu arada yanlış anlaşılmasın. Maksadım sadece bu uygulamaların tecrübe gerektirdiğini, kolay olmadığını, ekipman ve ürünlerin ucuz olmadığını belirtmek.
 

BARIŞ ESENER

Taklacı Güvercin
3 Kas 2019
50
23
445
34
KARTAL/İSTANBUL
Marka
Volkswagen
Renk solmalarının fotoğrafını görmek de yeterli değil. Vernik katmanının kondisyonu düzelmeye uygun mu, kalınlığı yeterli mi gibi değişkenler söz konusu.

Hep söyleriz, hiç anlaşılmayız malesef. Piyasada paket halinde satılan pasta-cila uygulamaları yüzünden yaşanıyor bunlar. Zaten pasta-cila ismi de doğru tabir değil, dilimize yerleşmiş yanlışlardan biri. Biz her zaman bu uygulamalara Boya düzeltme ve parlatma uygulamaları demeyi tercih ederiz. Her aracın boya yapısı, yıllar sonra geldiği durum farklı olduğu için, tek bir reçeteden bahsetmek imkansız. Bunu şu şekilde daha rahat açıklayabilirim sanırım, stüdyoda kullandığımız KochChemie ürünlerinin ağır aşındırıcı grubunda H9, H8, H7 olmak üzere üç farklı versiyonu var. Ara-kesim diye tabir edilen Medium-Cut serisinde F5-F6 olmak üzere iki seçeneği mevcut. Hare giderici sınıfında M2, M3, P2, P3 olmak üzere daha farklı versiyonlar söz konusu... Dolayısıyla sizin sorduğunuz soruya ancak aracınızı gördükten, boya ölçümünü yaptıktan sonra cevap verebiliriz.

Standart prosedür, aracın ön hazırlığı. İyi bir ön yıkama ardından demir tozu temizliği ve kil temizliği. Ardından plastik ve kauçuk aksamların maskelenmesi. Uygulamanın buraya kadar olan safhası sizin verdiğiniz bütçeyi aşacak ürünlerle sağlanıyor. Ağır aşındırıcı polisaj uygulaması, ara kesim polisaj uygulaması, duruma göre daha hafif bir ara kesim ürünle polisaj uygulaması, sonra hare giderici uygulaması. Son kontrol aşamasında çizik ya da hare görülmesi durumunda, gereken aşamadan panele tekrar müdahale. Ki bunları oldukça yüzeysel anlattım. Sadece şu aşamalar, doğru sonuç için aracınızın en az 3 kere baştan sona polisaj işleminden geçeceğini işaret ediyor. Matlaşan ve solgun boyanın bu işlemleri kaldırabileceğini anlayabilmek için boya mikron ölçümü yapılması şart.

Bazı durumlarda bu uygulamalar da yetmiyor, boya kalınlığı elverdiği müddetçe sulu zımpara yöntemiyle önce kontamine olan, aşındırıcı ürünlerle gideremeyeceğimiz yüzeyi tesviye ediyoruz. Sonrasında tesviye edilen yüzeyi parlatmak durumunda kalabiliyoruz. Sulu zımpara da, boya düzeltme ve parlatma uygulamaları da tecrübesiz bir son kullanıcının kolaylıkla yapabileceği, tek seferde güzel sonuçlar elde edebileceği uygulamalar değiller.

Bir profesyonelden destek almanızı tavsiye ederim, içtenlikle. Amacım yargılamak değil, bu arada yanlış anlaşılmasın. Maksadım sadece bu uygulamaların tecrübe gerektirdiğini, kolay olmadığını, ekipman ve ürünlerin ucuz olmadığını belirtmek.

asla yanlış anlamadım çok teşekkür ederim zaman ayırıp bilgilendirdiğiniz için çok değerli ve aydınlatıcı tekrar çok teşekkür ederim .
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
arkadaşlar aracımın tavanında solma ve boya matlaşmaları var kapı üstlerinde renk solması mevcut vernik atması söz konusu olmamakla birlikte bu durum beni rahasız ediyor uğraşmayı sevdiğim ve yeterli bütçem olmadığı için kendim yapmaya karar verdim kışa günler kala yapmak istiyorum bana önerebileceğiniz güzel sonuç alabileceğim pasta ve cila önerirmisiniz rica etsem bütçem 2 kimyasal için max 150 tl .
Makinaya sahip degilseniz eger ki oyle gozukuyor el ile cok asindirma yapamazsiniz zaten. Tavsiyem meguiars compaund alin bu tur renk solma veya matlasma durumunda cok iyi sonuc veren urundur.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım