AÇIK Hangisini Almalıyım ? i20N - Fiesta ST

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Sangun
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Sangun

Asfalt Kurutucu
12
Merhaba, günlük kullanım için sürüş zevki yüksek, çok fazla masraf sorun çıkarmayacak, performanslı kullanımda ise dayanıklı ve atik bir araç arıyorum. Bütçem ise 1300k - 1600k civarında. Aklıma ilk gelen araçlar i20N ve fiesta ST oldu. Bu iki aracın da tasarımlarını beğendim. Bu araçlara benzer özellikte farklı bir araç öneriniz var ise onlara da açığım. Aklıma takılan konular ise;
- Sürüş keyfi anlamında hangisi daha ön plandadır, kullanımda ne gibi hissiyat farkları vardır ?
- Performanslı kullanımda (pist koşulları gibi) ne kadar zamanda araçlar soğuması için dinlendirilmeye ihtiyaç duyuyor ?
- Ne gibi kronik sorunları vardır, hangisi daha sorunsuzdur ?
Yukarıda bahsettiğim konular ve bu araçlar hakkında genel görüşleriniz seçim yapmamda yardımcı olacaktır. Özellikle bu araçları kullanmış tecrübe etmiş arkadaşların uzun dönem deneyimleri seçim yapmamda çok yardımcı olacaktır.
Şimdiden tüm yorumlarınız için teşekkürler.
 
İkisini de kullanmadım ve sahip olmadım. Benim yorumlar yüzeysel olacak.

Sürüş keyfi konusunda birinin ötekinden geri olacağını düşünmüyorum. Fakat sorun çıkarsa anlayacak usta konusunda i20N önde. Zira Ford servislerine standart araçlarda bile güvenim yok. i20N yerli üretim olduğu için yetkili servislerin çuvallayacağı noktalarda sorabilecekleri erişilebilir bir ar-ge var. Ek olarak i20N şu anda piyasada ustalar tarafından da tanınmaya başlamış bir araç. Bu da bir avantaj.
Fiesta özelinde bilmiyorum fakat Ecoboost'lar genel olarak yük altında kullanıldığında, blok üzerinde can sıkıcı sorunlar çıkarabilen bir motor ailesi. O yüzden Fiesta'daki motoru iyice araştırmak gerek. Bilen arkadaşlar o konuda yorum yaparsa çok faydalı olur. Diğer konuları bilemiyorum.
 
Merhabalar;
Fiesta St sahibi oldum ve i20n de kullanma şansım oldu.

Sürüş keyfi olarak Fiesta biraz daha keyifli bana kalırsa özellikle viraj içinde aracın arkasının oynaması ve lift off a verdiği tepki gayet keyifli olmasını sağlıyor, buna karşı i20n daha rayda gider gibi hareket ediyor lift off a verdiği tepki Fiestaya göre daha sınırlı kalıyor.
Fiestanın en büyük ekslikliği İ20n karşısında frenleri: çok hızlı ısınıyor ve performanslı kullanımda çok kolay kendini bırakıyor maalesef.
Fiesta'da bildiğim önemli bir kronik sorun yok ancak direksiyon kutusundan ses gelebiliyor, servis hallediyor onu da, benim aracımda da vardı önemsememiştim.

Bu iki araca ek olarak günlük olarakta binecekseniz Puma St'de bakabilirsiniz sürüş hissi olarak Fiesta'ya çok benzer üzmez sizi.

Sonuç olarak Fiesta'da İ20N de sizi çok mutlu edecektir
 
İkisini de kullanmadım ve sahip olmadım. Benim yorumlar yüzeysel olacak.

Sürüş keyfi konusunda birinin ötekinden geri olacağını düşünmüyorum. Fakat sorun çıkarsa anlayacak usta konusunda i20N önde. Zira Ford servislerine standart araçlarda bile güvenim yok. i20N yerli üretim olduğu için yetkili servislerin çuvallayacağı noktalarda sorabilecekleri erişilebilir bir ar-ge var. Ek olarak i20N şu anda piyasada ustalar tarafından da tanınmaya başlamış bir araç. Bu da bir avantaj.
Fiesta özelinde bilmiyorum fakat Ecoboost'lar genel olarak yük altında kullanıldığında, blok üzerinde can sıkıcı sorunlar çıkarabilen bir motor ailesi. O yüzden Fiesta'daki motoru iyice araştırmak gerek. Bilen arkadaşlar o konuda yorum yaparsa çok faydalı olur. Diğer konuları bilemiyorum
Yorumunuz için teşekkürler araştıracağım.
Merhabalar;
Fiesta St sahibi oldum ve i20n de kullanma şansım oldu.

Sürüş keyfi olarak Fiesta biraz daha keyifli bana kalırsa özellikle viraj içinde aracın arkasının oynaması ve lift off a verdiği tepki gayet keyifli olmasını sağlıyor, buna karşı i20n daha rayda gider gibi hareket ediyor lift off a verdiği tepki Fiestaya göre daha sınırlı kalıyor.
Fiestanın en büyük ekslikliği İ20n karşısında frenleri: çok hızlı ısınıyor ve performanslı kullanımda çok kolay kendini bırakıyor maalesef.
Fiesta'da bildiğim önemli bir kronik sorun yok ancak direksiyon kutusundan ses gelebiliyor, servis hallediyor onu da, benim aracımda da vardı önemsememiştim.

Bu iki araca ek olarak günlük olarakta binecekseniz Puma St'de bakabilirsiniz sürüş hissi olarak Fiesta'ya çok benzer üzmez sizi.

Sonuç olarak Fiesta'da İ20N de sizi çok mutlu edecektir
Fiesta ST'yi kaç km kadar kullandınız ? Performanslı kullanımda motor sıcaklığında yağ sıcaklığında vs çabuk yükselme oluyor mu ? Araştırdığım kadarıyla i20N kolay ısınmıyor. Bu yönden de iki modeli kıyaslayabilir misiniz ? Puma ST'yi de araştıracağım. Teşekkürler.
 
Yorumunuz için teşekkürler araştıracağım.

Fiesta ST'yi kaç km kadar kullandınız ? Performanslı kullanımda motor sıcaklığında yağ sıcaklığında vs çabuk yükselme oluyor mu ? Araştırdığım kadarıyla i20N kolay ısınmıyor. Bu yönden de iki modeli kıyaslayabilir misiniz ? Puma ST'yi de araştıracağım. Teşekkürler.
Yaklaşık 7 bin km kadar kullandım ısınma ile ilgili sorun yaşamadım ,İ20N içinde ısınma ile ilgili bir sorun ile karşılaşmadık.
 
Merhabalar;
Fiesta St sahibi oldum ve i20n de kullanma şansım oldu.

Sürüş keyfi olarak Fiesta biraz daha keyifli bana kalırsa özellikle viraj içinde aracın arkasının oynaması ve lift off a verdiği tepki gayet keyifli olmasını sağlıyor, buna karşı i20n daha rayda gider gibi hareket ediyor lift off a verdiği tepki Fiestaya göre daha sınırlı kalıyor.
Fiestanın en büyük ekslikliği İ20n karşısında frenleri: çok hızlı ısınıyor ve performanslı kullanımda çok kolay kendini bırakıyor maalesef.
Fiesta'da bildiğim önemli bir kronik sorun yok ancak direksiyon kutusundan ses gelebiliyor, servis hallediyor onu da, benim aracımda da vardı önemsememiştim.

Bu iki araca ek olarak günlük olarakta binecekseniz Puma St'de bakabilirsiniz sürüş hissi olarak Fiesta'ya çok benzer üzmez sizi.

Sonuç olarak Fiesta'da İ20N de sizi çok mutlu edecektir
Katılıyorum.
Kısa özet geçecek olursak ele alınacak şeyler şunlar olduğunu düşünüyorum;
Ford'lar daha oyuncu. Fiesta fren zayıf Puma fren iyi.
Hyuindai'nin multimedia oyuncakları ve freni iyi.
Fiyat olarak avantajlı duran da tercih edilebilir.
 
Son düzenleme:
Fiesta ST'nin 3 silindir motor sesi, koltukları, daha oyuncu sürüş karakteri, koltuk direksiyon ısıtma gibi konfor özelliklerinin de olmasından dolayı daha çok beğendim. Fakat İ20N tarafında herhangi bir eksiğinin bulunmaması (fiestadaki frenler gibi) rev-match olması ve fiyat olarak oldukça avantajlı. Seçim benim açımdan oldukça zor görünüyor :) Puma ST'yi de inceledim. Fiyatının fiestadan yüksek olmasından, nispeten daha yüksek/ağır/büyük olmasından dolayı eledim. Fiyatının yüksek olmasının yanında benim ihtiyacım olan herhangi bir avantaj sunmuyor. İlanlarda fiesta bulunamadığı taktirde tekrar değerlendirmeye girebilir.