Hararet göstergesi ve suyu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

semihgull

Profesör
94
Selamun aleykum. 1 ay önce otomobil aldım. daha önce fark etmedim ama bugün şöyle bir durum oluştu. Hararet seviyem genelde 90 yazısnın üstünde falan dururdu. Bugun biraz geçti acaba dedim sıvısı mı eksildi sonra ışıktan ilerledim 90 yazısının üzerine geldi hatta bazen altına kadar düştü. Bu kadar oynak olması normal mi? Antalyda yım araç uzun bir süre güneşte kaldı. Bu normal mi? Sıvıının eksildiğini nasıl anlarım ve ne eklemem gerekir? Yardımcı olursanız sevinirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Selamun aleykum. 1 ay önce otomobil aldım. daha önce fark etmedim ama bugün şöyle bir durum oluştu. Hararet seviyem genelde 90 yazısnın üstünde falan dururdu. Bugun biraz geçti acaba dedim sıvısı mı eksildi sonra ışıktan ilerledim 90 yazısının üzerine geldi hatta bazen altına kadar düştü. Bu kadar oynak olması normal mi? Antalyda yım araç uzun bir süre güneşte kaldı. Bu normal mi? Sıvıının eksildiğini nasıl anlarım ve ne eklemem gerekir? Yardımcı olursanız sevinirim.
Radyatör fan müşürü arızalanmış olabilir. Fan zamanlı-zamansız çalışarak hararette dalgalanmalar yapıyor olabilir.

Kaputu açtığınız zaman her zaman üst hizada görebileceğiniz, erişilebilir bir yerde basınca dayanıklı kapağa sahip plastik bir kap bulunur. İçinde genelde mavi veya kırmızı renkte antifrizli su barındırır. Kabın üzerinde de -min. ve -max. seviyelerini gösteren çizgiler bulunur.

Normal şartlarda soğutma suyu kapalı devredir ve eksilmemesi gerekir. Ama eksildiyse bahsettiğim kaptan geçici olarak tercihen saf su, yoksa da az kireçli içme suyu ekleyebilirsiniz. Su eksiltme varsa en kısa sürede soğutma devirdaim sistemini kontrol ettirmeniz gerekir. Yoksa aniden sizi yolda bırakır, büyük masraflara da yol açabilir.
 
Aleyküm selam.
Berker Abimin dediği gibi su rezervuarını kontrol etmek aşırı eksilmeler varsa sistemi kontrol etmek gerekli. Fakat hafif eksiltmeler normaldir; çünkü genleşme kabında (yedek su deposu diye bilinir ama aslında genleşme kabıdır) fazla basıncı tahliye eden bir delik veya depo kapağının üzerinde tahliye edici sistem bulunur. Uzun aralıklarla basınç ve su buharı buralardan tahliye olacağı için küçük eksilmeler dediğim gibi normaldir.

Hararet göstergesinin araba hareket edince düşmesi ve uzun süreli dur kalk kullanımda yükselmesi genellikle termostat kaynaklı bir sorundur. Eğer aracınız kompresyondayken (araç viteste ve gaza basmıyorken) rampa aşağı inişlerde, yüksek hızlarda hararetiniz düşüyorsa termostatınız arızalı demektir. Kimi araçta soğutma sıvısı 89 derecede termostat açarken kimisinde 82 kimisinde de 75 derecede açar. Termostatların da sistemdeki korozyon oranı arttıkça ömrü kısalmaktadır, yapısında bozulmalar meydana gelir ve işlevini yerine getiremez. 82 derecede açması gerekirken 95 derecede açar ya da 82 derecede kapanması gerekirken 70 derecede kapanır bu da bahsettiğiniz soruna sebep olur. Termostat motor bloğundaki soğutma kanallarıyla radyatörün arasındaki bir kapı gibidir; yeri gelince kapıyı açar yeri gelince de yüzüne kapatır. Motor soğukken ısınana kadar kapı kapalıdır ne zaman ki motor ferahlamaya ihtiyaç duyar o zaman radyatörden gelen soğuk sıvı kapıyı çalar.

Radyatörü, hortumları, devirdaimi kontrol ettirmenizde de fayda var. Buradan net bir teşhis koymak yanlış olur
Termostat nasıl çalışır ?
 
aleykum selam
hocam trafikten kalktığınız zaman yol açılınca hararetin düşmesi normaldir, uzun yolda 80 civarı gezen hararetim trafikte 96-102 derece arasında geziyor sistemin doğal tepkisi
 
@motorsinann abi benzer benim bazen yolda seyir halinde 90 ının altına geliyor, ama ışıkta beklerken 100 dereceye yakınlaşıyor. Bu normal ise içim rahatladı yinede bir suyuna falan baktrıcam. Teşekkür ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
@motorsinann abi benzer benim bazen yolda seyir halinde 90 ının altına geliyor, ama ışıkta beklerken 100 dereceye yakınlaşıyor. Bu normal ise içim rahatladı yinede bir suyuna falan baktrıcam. Teşekkür ederim.
Motor suyu, fren hidroliği, motor yağı gibi sıvılar günlük kontrol ve bakımı yapılması gereken işlerdir
motorunda su olmasa hararetin göstermez abi :) trafikte araç hava almadığı için hararet çıkar ve uygun dereceye gelince fan deveye girer harareti düşürür sistemin doğal tepkisi korkulacak bir şey yok :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: semihgull
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...