Görücüye çıktığı tarih: 2004, Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı
Özellikleri: Smart Roadster tabanlı, arkaya konumlandırılmış 100 HP 3 silindir atmosferik motor, 5 ileri manuel şanzıman, arkadan itiş.
Neden hatırlamalıyız?
Çünkü bu minik roadster’ın, özellikle de kardeşi Smart Roadster’dan daha iyi durduğunu düşünürsek potansiyele sahip olduğuna inanıyoruz. Tamamen eğlence ve fonksiyonellik amaçlanarak yapılan bu konsept, eğlence faktöründe doğru şıkları işaretlemeyi başarmış: arkadan itiş, arkaya konumlandırılmış motor, manuel şanzıman ve dört tekerlek bağımsız süspansiyon. Fabrikanın verdiği 5.2 litre/100 km yakıt tüketimi değeri gerçeği yansıtır mı bilinmez ama yakalanabilirse ve dönemi göz önünde bulundurulursa gayet başarılı bir değer.
Motoru çok değişik sesler çıkarmasa da otomobilin ağırlığının da payıyla beraber virajdan viraja koşmak için güzel bir performans sağlamaya yetiyordu. Boyutları düşünülürse 10 saniyelik 0-100 km değeri tatmin edici. Önde ve arkada kullanılan büyük diskler ise otomobili dizginlemek için yeterli oluyordu. Fonksiyonellik faktörü olarak ise sökülebilir tavan devreye giriyordu.
Kısa süren Daimler-Chrysler evliliğinin bir meyvesi olan Slingshot, maalesef yalnızca konsept olarak kalmıştı. Japon rakipleri Honda S660 ve Daihatsu Copen gibi insanların bütçesini zorlamadan da eğlenceli bir spor otomobile ulaşabileceğini gösteren bir otomobil olarak pazardaki yerini alması planlanıyordu.
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Kaynak: motor1.com
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Özellikleri: Smart Roadster tabanlı, arkaya konumlandırılmış 100 HP 3 silindir atmosferik motor, 5 ileri manuel şanzıman, arkadan itiş.
Neden hatırlamalıyız?
Çünkü bu minik roadster’ın, özellikle de kardeşi Smart Roadster’dan daha iyi durduğunu düşünürsek potansiyele sahip olduğuna inanıyoruz. Tamamen eğlence ve fonksiyonellik amaçlanarak yapılan bu konsept, eğlence faktöründe doğru şıkları işaretlemeyi başarmış: arkadan itiş, arkaya konumlandırılmış motor, manuel şanzıman ve dört tekerlek bağımsız süspansiyon. Fabrikanın verdiği 5.2 litre/100 km yakıt tüketimi değeri gerçeği yansıtır mı bilinmez ama yakalanabilirse ve dönemi göz önünde bulundurulursa gayet başarılı bir değer.
Motoru çok değişik sesler çıkarmasa da otomobilin ağırlığının da payıyla beraber virajdan viraja koşmak için güzel bir performans sağlamaya yetiyordu. Boyutları düşünülürse 10 saniyelik 0-100 km değeri tatmin edici. Önde ve arkada kullanılan büyük diskler ise otomobili dizginlemek için yeterli oluyordu. Fonksiyonellik faktörü olarak ise sökülebilir tavan devreye giriyordu.
Kısa süren Daimler-Chrysler evliliğinin bir meyvesi olan Slingshot, maalesef yalnızca konsept olarak kalmıştı. Japon rakipleri Honda S660 ve Daihatsu Copen gibi insanların bütçesini zorlamadan da eğlenceli bir spor otomobile ulaşabileceğini gösteren bir otomobil olarak pazardaki yerini alması planlanıyordu.
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Dodge Sling Shot Concept
Kaynak: motor1.com
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..