KAPALI Hava filtresi borusunun kopması

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Maganda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Maganda

Profesör
1,453
Marka
Volkswagen
Bugun ilk kez R19 ile uzun yola çıktım. Ön sol tekerden (hava filtresinin olduğu taraftan) 20 30 dakikada bir sanki oraya alttan çekiçle vurmuşsun gibi pat diye çok yüksek bir ses geliyordu. En son ses geldikten sonra araç LPG'de gaz yememeye başladı. Hiç gaza basmamışım gibi tepki veriyordu. Durup benzinde denedim gaz alışında bir sorun olmadı ama lpgye geçince tekleme falan olmadan gaza basmamışım gibi devir düşüyor stop ediyordu. Kaputu açıp bakınca hava filtresinin kelepçesinin gevşeyip yerinden çıktığını gördüm. Kelepçeyi oturtup vidasını sıktım. Ondan sonra ses gelmedi gaz alışıda normal hale döndü. Bu basit bir vidanın gevşemesi mi yoksa bahsettiğim sesten dolayı hava filtresinin hortumu kendini atmış olabilir mi?
 
Son düzenleme:

 
Son düzenleme:

Araç tam enjeksiyonlu diye biliyprum K7M motor. Üstündeki sistem sıralı mı yoksa eski mi onu bilmiyorum. İlk çalıştırma benzin ile 3000 devir üstü otomatik lpgye geçiyor. 1 2 hafta önce lpg ayarı yaptırmıştım onla alakası olabilir mi?
 
Son düzenleme:
Araç tam enjeksiyonlu diye biliyprum K7M motor. Üstündeki sistem sıralı mı yoksa eski mi onu bilmiyorum. İlk çalıştırma benzin ile 3000 devir üstü otomatik lpgye geçiyor. 1 2 hafta önce lpg ayarı yaptırmıştım onla alakası olabilir mi?
Motor soğuk olsa dahi 3000 deviri geçtiğinizde çıt diye röle sesi gelip gaza alıyorsa aracınız yarı sıralı yani düz sistemin bir diğer çeşiti olarak geçiyor.K7M çok nokta enjeksiyonlu diye biliyorum eğer öyleyse LPG sisteminin sıralı olması gerekir, aracın motor teknolojisi bunu gerektiriyor.

Hava kazanında gaz ayarı için yarım yapıştırılmış bantların kopması dahi gaz ayarını bozar, ama bu dediğim durum daha çok tek nokta enjeksiyon ya da karbüratörlü araçlarda oluyor, sıralı sistemde böyle bir problem olmaz.

Dolayısıyla aracınız çok nokta enjeksiyon mu bir bakınız eğer öyleyse lpg sisteminizin elden geçmesi gerekebilir.

Edit:Şimdi baktım, çok nokta dolayısıyla sıralı sistem olması gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Motor soğuk olsa dahi 3000 deviri geçtiğinizde çıt diye röle sesi gelip gaza alıyorsa aracınız yarı sıralı yani düz sistemin bir diğer çeşiti olarak geçiyor.K7M çok nokta enjeksiyonlu diye biliyorum eğer öyleyse LPG sisteminin sıralı olması gerekir, aracın motor teknolojisi bunu gerektiriyor.

Hava kazanında gaz ayarı için yarım yapıştırılmış bantların kopması dahi gaz ayarını bozar, ama bu dediğim durum daha çok tek nokta enjeksiyon ya da karbüratörlü araçlarda oluyor, sıralı sistemde böyle bir problem olmaz.

Dolayısıyla aracınız çok nokta enjeksiyon mu bir bakınız eğer öyleyse lpg sisteminizin elden geçmesi gerekebilir.

Edit:Şimdi baktım, çok nokta dolayısıyla sıralı sistem olması gerekiyor.
Şu an dönüşüm için ayıracak bütçem yok maalesef. Komple motor, müşürler, yağlar, hortumlar, akü derken baya bir harcama yaptım. Başka bir şekilde düzeltemez miyiz? Ayarla vesaire ile? Aldığımdan beri hiç yoktu aslında sanıyorum bu lpg ayarından sonra başladı.
 
Şu an dönüşüm için ayıracak bütçem yok maalesef. Komple motor, müşürler, yağlar, hortumlar, akü derken baya bir harcama yaptım. Başka bir şekilde düzeltemez miyiz? Ayarla vesaire ile? Aldığımdan beri hiç yoktu aslında sanıyorum bu lpg ayarından sonra başladı.
Aslında eğer tanıdık bir sanayici ahbabınız varsa nereden gaz ayarı yapılacağını gösterse ya da Youtube'da videolar aracılığıyla öğrenebilirseniz sık sık ayara para vermenize gerek kalmayabilir.Problem için kendi adıma filtre kazanının ağzını yarım hava alacak şekilde bantlayın ve hortumu sonra takınız.Belki düzelebilir.

Ya da sanayi de son ufak bir ayar daha yaptırabilirsiniz.Zaten LPG ayarı yazlık-kışlık mevsimsel olarak değişebilir normaldir.Uzun yolculuk sırasında kazan yerinden oynamış gaz ayarını bozmuş olabilir, durum bence bundan ibaret.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...