Geçtiğimiz günlerde Mercedes-Benz’in yayımladığı göz alıcı videolardan sonra yeni konsept AMG GT, Cenevre Otomobil Fuarı’nda parıldamaya başladı bile.
İlk bakışta söylenebilecek tek şey, aşırı doz performans ve büyüleyici tasarımla bütünleşen bir otomobil.
AMG GT ailesi yeni üyesini selamlıyor
Mercedes-Benz’in basın açıklamasında “bu 4 kapılı-coupe, AMG GT ailesinin gelecekte genişleyeceğinin habercisidir” söylevini destekler biçimde bu konsept otomobil AMG GT Coupe’nin yuvarlak hatlarını koruyor. Ancak ekstra iki kapıya yer açmak adına tasarımda bazı çizgiler bir parça uzatılmış gibi.
Dış detaylarda dikkat çekici bir diğer unsur cömertçe ortaya yerleştirilmiş ve üzerinde uzunca çalışıldığı anlaşılan egzoz. Egzozun altını çizercesine yerleştirilen difüzör de kafiyeyi bozmuyor. Stop lambalarını da göz önünde bulundurunca arka taraf şiir gibi desek abartmış olmayız.
AMG GT Konsept
1 arasında 5
Ön camdan başlayarak, tavana ve arka cama kadar uzanan yay biçimindeki form CLS Serisi ile başlayan yeni marka tasarım anlayışını andırıyor.
Tasarımdaki ince farlar ve üç boyutlu stop lambaları çok ince çalışılmış estetik detaylar olsa da diğer AMG GT modelleriyle benzerlikler taşıyor.
AMG GT Konsept
1 arasında 3
Bu göz alıcı tasarımın altında şevkle atan bir kalp var
AMG GT konsepti, AMG’nin hali hazırda kullandığı 4.0 lt’lik çift turbolu, V8 motordan gücünü alıyor. Bu dizginlenemeyen motora ek olarak arkada konumlandırılmış bir de elektrikli motor mevcut.
Mercedes-Benz tarafından sağlanan verilere göre bu iki motor güçlerini birleştirdiğinde 805 beygir gücünde ehlileştirilmesi pek mümkün görünmeyen bir canavar ortaya çıkıyor.
Bu gücün 4 tekerleğe aynı anda hükmedeceğini de belirtelim.
AMG’nin çift Turbolu 4.0 lt V8 Motor
Bunca gücün bir sonucu olarak otomobilin 0’dan 100 km/saat hıza ulaşması 3 saniyeden daha kısa bir zaman diliminde gerçekleşecek. En azından Mercedes-Benz’in iddiaları bu yönde.
İlk akla gelen olası rakip Panamera Turbo S Hybrid olsa da 680 hp toplam güç üretimiyle Panamera, AMG GT konsept için belki de tam manasıyla rakip olamayacaktır. Önümüzdeki aylarda detaylar netleştikçe bu konuda kesin bir şeyler söyleyebileceğiz.
Bu gücü yeşil tutmak da mümkün
Çevre duyarlılığının büyük bir hızla her sektöre nüfuz ettiği günümüzde üreticiler de yeni otomobillerinde güç gereksinimlerine göre silindirlerin bir kısmını devre dışı bırakan yeni nesil motorlar, daha aerodinamik tasarımlar ve otomobilden dışarı taşan her bir parça üzerinde yenilikçi düzenlemeler sunarak çevre duyarlılığına katkı sağlamaya çalışıyorlar.
Mercedes-Benz de bu konuda iddialı üreticilerden olduğunu, yeni konsept aracında da vurgulamışa benziyor.
Marka, gizli kapı kolları ve aynaların yerine geçen kameralarla hava direncini yenmek için elindeki tüm kozu kullanmış.
AMG GT konsept dikiz aynasının yerini alan kameralar
Aktif klapeler yardımıyla hava sirkülasyonunu ihtiyaca göre düzenleyerek soğutma ve aerodinamik denge unsurlarını kontrol altında tutan otomobil bu tasarım sayesinde daha iyi yol tutuş ve yüksek verimlilik sağlayacak.
Bu yeniliklere ek olarak otomobil, sürücünün tercih etmesi halinde yalnızca elektrik motoruyla da yol alabilecek.
Ancak egzozdan gelecek o gürleme olmaksızın sürüşün pek de zevk vermeyeceğini belirtelim.
Çok bekletmeyecek
Mercede-Benz’in bu konsept otomobili en kısa sürede seri üretime geçireceği (belki de GT4 adıyla) ve ilk fırsatta piyasadaki diğer hibrit spor otomobillerin karşısına çıkaracağı dedikodular arasında.
Read the whole post here.
İlk bakışta söylenebilecek tek şey, aşırı doz performans ve büyüleyici tasarımla bütünleşen bir otomobil.
AMG GT ailesi yeni üyesini selamlıyor
Mercedes-Benz’in basın açıklamasında “bu 4 kapılı-coupe, AMG GT ailesinin gelecekte genişleyeceğinin habercisidir” söylevini destekler biçimde bu konsept otomobil AMG GT Coupe’nin yuvarlak hatlarını koruyor. Ancak ekstra iki kapıya yer açmak adına tasarımda bazı çizgiler bir parça uzatılmış gibi.
Dış detaylarda dikkat çekici bir diğer unsur cömertçe ortaya yerleştirilmiş ve üzerinde uzunca çalışıldığı anlaşılan egzoz. Egzozun altını çizercesine yerleştirilen difüzör de kafiyeyi bozmuyor. Stop lambalarını da göz önünde bulundurunca arka taraf şiir gibi desek abartmış olmayız.
AMG GT Konsept
1 arasında 5
Ön camdan başlayarak, tavana ve arka cama kadar uzanan yay biçimindeki form CLS Serisi ile başlayan yeni marka tasarım anlayışını andırıyor.
Tasarımdaki ince farlar ve üç boyutlu stop lambaları çok ince çalışılmış estetik detaylar olsa da diğer AMG GT modelleriyle benzerlikler taşıyor.
AMG GT Konsept
1 arasında 3
Bu göz alıcı tasarımın altında şevkle atan bir kalp var
AMG GT konsepti, AMG’nin hali hazırda kullandığı 4.0 lt’lik çift turbolu, V8 motordan gücünü alıyor. Bu dizginlenemeyen motora ek olarak arkada konumlandırılmış bir de elektrikli motor mevcut.
Mercedes-Benz tarafından sağlanan verilere göre bu iki motor güçlerini birleştirdiğinde 805 beygir gücünde ehlileştirilmesi pek mümkün görünmeyen bir canavar ortaya çıkıyor.
Bu gücün 4 tekerleğe aynı anda hükmedeceğini de belirtelim.
AMG’nin çift Turbolu 4.0 lt V8 Motor
Bunca gücün bir sonucu olarak otomobilin 0’dan 100 km/saat hıza ulaşması 3 saniyeden daha kısa bir zaman diliminde gerçekleşecek. En azından Mercedes-Benz’in iddiaları bu yönde.
İlk akla gelen olası rakip Panamera Turbo S Hybrid olsa da 680 hp toplam güç üretimiyle Panamera, AMG GT konsept için belki de tam manasıyla rakip olamayacaktır. Önümüzdeki aylarda detaylar netleştikçe bu konuda kesin bir şeyler söyleyebileceğiz.
Bu gücü yeşil tutmak da mümkün
Çevre duyarlılığının büyük bir hızla her sektöre nüfuz ettiği günümüzde üreticiler de yeni otomobillerinde güç gereksinimlerine göre silindirlerin bir kısmını devre dışı bırakan yeni nesil motorlar, daha aerodinamik tasarımlar ve otomobilden dışarı taşan her bir parça üzerinde yenilikçi düzenlemeler sunarak çevre duyarlılığına katkı sağlamaya çalışıyorlar.
Mercedes-Benz de bu konuda iddialı üreticilerden olduğunu, yeni konsept aracında da vurgulamışa benziyor.
Marka, gizli kapı kolları ve aynaların yerine geçen kameralarla hava direncini yenmek için elindeki tüm kozu kullanmış.
AMG GT konsept dikiz aynasının yerini alan kameralar
Aktif klapeler yardımıyla hava sirkülasyonunu ihtiyaca göre düzenleyerek soğutma ve aerodinamik denge unsurlarını kontrol altında tutan otomobil bu tasarım sayesinde daha iyi yol tutuş ve yüksek verimlilik sağlayacak.
Bu yeniliklere ek olarak otomobil, sürücünün tercih etmesi halinde yalnızca elektrik motoruyla da yol alabilecek.
Ancak egzozdan gelecek o gürleme olmaksızın sürüşün pek de zevk vermeyeceğini belirtelim.
Çok bekletmeyecek
Mercede-Benz’in bu konsept otomobili en kısa sürede seri üretime geçireceği (belki de GT4 adıyla) ve ilk fırsatta piyasadaki diğer hibrit spor otomobillerin karşısına çıkaracağı dedikodular arasında.
Read the whole post here.