Türk tüketicisinin otomatik vitesli araçlara olan ilgisi artışa geçti. Bundan 10 yıl önce ülkemizde satılan her 100 otomobilden sadece 22 tanesi otomatik şanzımanlılardan oluşurken bu oran 2010’da yüzde 31’e yükseldi. Gittikçe artan trafik sıkışıklığı, otomatik şanzımanlardaki teknolojik gelişim derken 2014’te otomatik şanzımanlı otomobillerin payı yüzde 45’e yükseldi. Bu yılın ilk 9 ayı itibarıyla ise satıyan her 100 otodan 57’si otomatik oldu.
Rahat ve tasarruflu
Otomatiklere 1990’ların sonuna kadar tüketiciler fazla yakıt sarfiyatı veya düz vitese oranla oldukça pahalı olmalarından dolayı fazla rağbet göstermediler. Ancak i bu şanzımanlar teknolojik gelişmelerle doğru hız ve torkta optimum vites seçimi, sarsıntısız, elektronik ve seri değişimlerle artık düz vites teknolojisinin çok ötesine geçtiler. Çeşitli markaların geliştirdiği DSG, CVT, EAT6, EDC , Powershift, Tiptronik gibi sistemler kullanıcılara rahat ve sorunsuz otomatik araç kullanma imkanı sundular. Günümüzde hemen hemen hemen her markanın hafif ticari dahil birçok segmentte otomatik vites aracı yer alıyor. Özellikle bayan kullanıcılar bu tür şanzımana daha çok talep gösteriyor.
Fiyat farkı 3500 TL’den başlıyor
Ülkemizde orta sınıf bir otomobilin düz ve otomatik vitesi arasında fiyat farkı modeline göre 3500 TL’den başlayıp 15 bin TL’lere kadar çıkabiliyor. Segmentlere göre satışına bakılınca 2016 ilk 9 ayda Hyundai i10 gibi modellerin bulurduğu A segmentinde yüzde 80 , VW Polo’nun bulunduğu B sınıfında yüzde 40 otomatiklerden oluşmakta. Bu oran Ford Focus’un dahil oluğu C kompakt sınıfta satışların yüzde 55’i , Renault Talisman’ın yer aldığı D sınıfında yüzde 89’u , BMW 7 serisinin bulunduğu E segmentinde ise yüzde 100’ü oluşturuyor. Bu yılın ilk 9 ayında satılan otomatik vitesli otomobillerin satışı yüzde 10 artarak 279.8 bin adete yükselmiş durumda.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Rahat ve tasarruflu
Otomatiklere 1990’ların sonuna kadar tüketiciler fazla yakıt sarfiyatı veya düz vitese oranla oldukça pahalı olmalarından dolayı fazla rağbet göstermediler. Ancak i bu şanzımanlar teknolojik gelişmelerle doğru hız ve torkta optimum vites seçimi, sarsıntısız, elektronik ve seri değişimlerle artık düz vites teknolojisinin çok ötesine geçtiler. Çeşitli markaların geliştirdiği DSG, CVT, EAT6, EDC , Powershift, Tiptronik gibi sistemler kullanıcılara rahat ve sorunsuz otomatik araç kullanma imkanı sundular. Günümüzde hemen hemen hemen her markanın hafif ticari dahil birçok segmentte otomatik vites aracı yer alıyor. Özellikle bayan kullanıcılar bu tür şanzımana daha çok talep gösteriyor.
Fiyat farkı 3500 TL’den başlıyor
Ülkemizde orta sınıf bir otomobilin düz ve otomatik vitesi arasında fiyat farkı modeline göre 3500 TL’den başlayıp 15 bin TL’lere kadar çıkabiliyor. Segmentlere göre satışına bakılınca 2016 ilk 9 ayda Hyundai i10 gibi modellerin bulurduğu A segmentinde yüzde 80 , VW Polo’nun bulunduğu B sınıfında yüzde 40 otomatiklerden oluşmakta. Bu oran Ford Focus’un dahil oluğu C kompakt sınıfta satışların yüzde 55’i , Renault Talisman’ın yer aldığı D sınıfında yüzde 89’u , BMW 7 serisinin bulunduğu E segmentinde ise yüzde 100’ü oluşturuyor. Bu yılın ilk 9 ayında satılan otomatik vitesli otomobillerin satışı yüzde 10 artarak 279.8 bin adete yükselmiş durumda.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..