Hidrojen Yakıtlı Toyota Mirai’nin 2. Nesli Yollarda

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Toyota, otomotiv endüstrisinde devrim niteliğindeki hibrit motor teknolojisinin ardından sıfır emisyon hedefiyle başlattığı ikinci dönemin simgesi hidrojen yakıt hücreli Mirai modelinin yeni neslini dünyaya tanıttı.
Sürdürülebilir hidrojen geleceği vizyonuyla geleceğe bir pencere açan Toyota, ikinci nesil yakıt hücreli Mirai sedan ile otomotiv sektöründe yeni bir başlangıcın da ilk adımı atmış oldu.  
1992 yılında hidrojen yakıt hücreli araçlar üzerinde çalışmaya başlayan Toyota, Mirai sedanı ilk kez 2014 yılında dünya pazarına sunmuş ve hayranlık uyandıran bu benzersiz otomobille vizyonunu ortaya koymuştu. Çevreci yakıt teknolojileri konusunda 50 yılı aşkın bir süredir çalışmalarını aralıksız sürdüren Toyota, hidrojeni elektrik enerjisine çevirerek yalnızca su buharı salımı ve havayı temizleme özelliğiyle yeni bir çığır açan yeni nesil Mirai ile hibrit teknolojisinde olduğu gibi yakıt hücreli araç teknolojisini de yeni bir seviyeye taşıyor.
Emisyon değerlerinin sıkça konuşulduğu...

Okumaya devam et...


 
Bu hidrojen yakıt çok güzel duruyor aslında. Benzinden dahi hızlı doldurulabiliyor, şu anki benzinliklerle direkt entgre olabiliyor hidrojen standları, yine içten yanmalılar gibi uzun bir menzil sunuyor, sıfır emisyonla yol alıyor, soğukta da aynı performansı veriyor, motoru sessiz çalışıyor ve elektrikli araçlardan daha ucuza mal edilebiliyor. Neresinden baksan çok güzel. Tek eksi yanı hidrojen tankı çok yer kapladığı için bagaj hacmi daha küçük. Bir de elektrikli araçlar kadar performanslı değil. Buna rağmen Toyota ve Hyundai dışında ürün çıkartan olmadı. Hidrojen dolum istasyonları ise hala tüm dünyada çok az. Pilli araçlardaki menzil, üretim ve fiyat sıkıntılarına rağmen üreticiler tarafından rağbet görmemeleri ilginç geliyor bana.

Bu arada bu araç özelinde çok güzel iş çıkarmış bence Toyota. Özellikle Prius'un korkunç şekline nazaran bu araç harika görünüyor.
 
Son düzenleme: