AÇIK Hız Sabitleyici Çalışmıyor Passat b5.5 2003 1.9TDI

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan klos
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

klos

Efe Kağan Yan
Senkromeççi
5
19
Marka
Volkswagen
Öncelikle merhabalar. 2003 model Passat b5.5 1.9TDI Trendline aracımla yolda ilerlenken hız sabitleyicinin çalışmadığını farkettim. Araç trendline olduğu için hı sabitleyici kontrolleri sinyal kolu üzerinde bulunmakta. (sonradan takma değil fabrikasyon gösterge panelinde hız sabitleyici lambası bulunuyor, araç gümrük girişli.) Hız sabitleyicisin switchini açınca gösterge oanelinde ışığı yanıyor ama daha sonra hız arttırma tuşuna basınca hiç bir tepki vermiyor gazı çekince yavaşlıyor. Kolun içi temizlendi tuşlar çalışıyor, debriyaj ve fren müşürü çalışıyor. Başka bir sebep gelmedi aklıma sizce sebep ne olabilir?
 
hız düşürme tuşuna basıp hızı sabitlenebiliyor mu, sonra yine hız düşürme butonuyla hız düşürülebiliyor mu? Eğer bunlar sorunsuzca oluyorsa benim sorun adayım yine hız arttırma butonu (dolaylı olarak sinyal kolu) olur.
 
Korna basmamaya başladığında direksiyon göbeğindeki sargıya bakarız kopukluk var mı diye hani, kollara giden kabloların da bu sargıdan geçtiğini tahmin ediyorum.
 
hız düşürme tuşuna basıp hızı sabitlenebiliyor mu, sonra yine hız düşürme butonuyla hız düşürülebiliyor mu? Eğer bunlar sorunsuzca oluyorsa benim sorun adayım yine hız arttırma butonu (dolaylı olarak sinyal kolu) olur.
Hız düşürme tuşuyla da denedim olmuyor.
 
Korna basmamaya başladığında direksiyon göbeğindeki sargıya bakarız kopukluk var mı diye hani, kollara giden kabloların da bu sargıdan geçtiğini tahmin ediyorum.
Koldaki geriye kalan her şey çalışıyor(sinyaller, uzun, selektör ve hız sabitleyici switchi). yine de sorun kol veya arkasındaki bir kabloda olabilir mi? bi kol bulup denemeyi düşünüyorum aslında
 
Hız düşürme tuşuyla da denedim olmuyor.
Geçici olarak sinyal kolunun yenisini takarak kol kontrolü yapılır. Eğer sorun düzelmezse o zaman hız sabitlemeyi devreden çıkaracak diğer tüm yerlerin kontrolü gerekiyor. Çalışıyor dediğiniz fren ve debriyaj müşürleri olağan şüphelidir. Ayrıca araç VAG, hız sabitleyiciyi "akıllı şekilde" bloklayacak başka bir parametre kodlandıysa o da bir sebep olabilir. Sisteme fren arızası vb. bir kod düştüyse öyle bir şeylerden de bloklayabilir.
 
Geçici olarak sinyal kolunun yenisini takarak kol kontrolü yapılır. Eğer sorun düzelmezse o zaman hız sabitlemeyi devreden çıkaracak diğer tüm yerlerin kontrolü gerekiyor. Çalışıyor dediğiniz fren ve debriyaj müşürleri olağan şüphelidir. Ayrıca araç VAG, hız sabitleyiciyi "akıllı şekilde" bloklayacak başka bir parametre kodlandıysa o da bir sebep olabilir. Sisteme fren arızası vb. bir kod düştüyse öyle bir şeylerden de bloklayabilir.
Araç vagcoma bağlandı, herhangi bir arıza gözükmedi. Müşürlerde vagcomda sorunsuz gözüküyordu. Artık yeni bir kolla deneyeceğim olmazsa da kodlamasını yeniden yaptırmayı düşünüyorum.
 
Bu konuyla alakalı mıdır bilmem ama arabada bir problem daha farkettim. Araçtan gaza bastıkça bir hava sesi geliyordu, sanki cam fitilinden hava kaçıyormuş gibi. Turbo hortumlarından şüphelendim. Çekişte de düşüklük vardı zaten. Kontrol etmek için tamponu söktüğümüzde intercoolerın giriş kısmından turbonun yarım çıktığını gördüm. Intercoolerı söküp temizledik. Her şeyi geri taktık araba kendine geldi. Performansta gözle görülür bir artış oldu. Ama araca herhangi bir arıza düşmedi basınç azalması sebebiyle. Babamla konuştuğunda turbo hortumunun aynı yerden daha önceden tamamen çıktığını, arabanın gaz hiç yemediğini, arabayı rolantide sanayiye götürdüğünü söyledi ama yine hiçbir arıza düşmemişti. Acaba hız sabitleyicisinin çalışmamasının bu durumla bi alakası olabilir mi?
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Görsel 2024-04-12 saat 13.59.03_f13d8711.jpg
    WhatsApp Görsel 2024-04-12 saat 13.59.03_f13d8711.jpg
    153.7 KB · Görüntüleme: 0