KAPALI Honda civic fd6 2008 Motordan Anlayan Hondacılar Acil Yardım

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan HondaFd6
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

HondaFd6

Takipçi
1
32
Marka
Honda
Selamünaleyküm. Aracım 2008 model fd6 107.500km otomatik ve brc tüplü. Şimdi aldığım adam aracın 100 bin bakımını yaptırmamıs ben yapacam. Malzemeleri kendim alıp dışarıda özel servise yaptıracam. Tecrübeli arkadaşlar sorularıma yardım etsin.



1-)Motor yağı olarak mobil1 5w30 esp ve motul 8100 xclean fe arasında kaldım hangisi daha iyi?

2-)Şanzıman yağı olarak eneos atf dw1 düşünüyorum Uygunmudur?

3-)Motor soğutma suyu öneriniz nedir (%50 antifiriz %50su)

4-)Bujileri değiştirecem Ngk yada bosch olacak. Bosch daha ucuz sıkıntı çıkartır mı?

5-)Hava polen ve yağ filtresini Filtron marka alacam hepsi 90tl sıkıntı olur mu?

6-)Subap ayarı önemli mi?

7-)Tüp için bi ayar varmış atf mi öyle bişey Gerekli mi ne ise yarar?



En önemli sorun



Araca cok hafif gaz verirken yavas hızlanırken 2.vitesde 1.5 - 2 bin devir arası ve 3.vitesede 2. Vitesdeki kadar cok şiddetli olmasada bir titreme oluyor sanki bisey sürtüyor gibi. Aracı aldığım expertiz ön sağ-sol rot başı, kolu, rotil kötü ve salıncak fişekleri kopuk demişti bundan olabilir mi?

Buji, subap, triger kayış seti ve şanzıman yağı kaynaklı olabilir mi?



Şimdiden teşekkür ederim.











feed.presearch.ashx
 
Araban hayırlı olsun.

Yağ olatirak 10 40 tan şaşma derim. Sonuçta devir çeviren araba, ince yağ çabuk buharşır.

Ben 60 bin km kullanmıştım hiç subab ayarı gerekmemişti, o konuda net bişi diyemem.

LPG için afr ayarı muhakkak yaptır derim. Sonuçta atmosferik ve devir çevirmen gereken bir motor. Devamlı üst devirlerde kullanacağından ayar çok önemli.

Ateşleme konusunda kolay kolay sıkıntı yaşamazsın. O sebeple Bosch da NGK da her türlü iş görür.
 
100bini geçmeyen fd6 ve daha günceller için 0w20 yağ öneriyorum. 100bini geçenlerde 0w40 kullanabilirsiniz. 0w20 100bini aşan araçlarda 10bin kmde yarım litre eksiltme yapabiliyor. Yetkili servisler düzenli bakıma gelen araçlara 0w20 kullanmaya devam eder ama özel servisler 100binden sonra 0w40 geçiş yapar genelde.

Eneos şanzıman yağını kullanabilirsin.

Antifiriz içinden ne çıkarsa ona devam edin derim. hondalar genelde mavi antifirizle çıkar fabrikadan.

ngk bosh buji fark etmez ikisi de uyar.

hava ve polen neyse de yağ filtresini bosch marka alın.

6 ve 7. sorulara lpg de bilgili olan arkadaşlar cevap yazar. Hayırlı olsun aracınız. Hangi ilde ikamet ediyorsunuz söylerseniz servis tavsiyesinde de bulunabiliriz.
 
Araca cok hafif gaz verirken yavas hızlanırken 2.vitesde 1.5 - 2 bin devir arası ve 3.vitesede 2. Vitesdeki kadar cok şiddetli olmasada bir titreme oluyor sanki bisey sürtüyor gibi. Aracı aldığım expertiz ön sağ-sol rot başı, kolu, rotil kötü ve salıncak fişekleri kopuk demişti bundan olabilir mi?

aynı sorunu yaşıyorum sorunu çözebildinizmi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...