Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

umitoz

Ümit Öz
Elit Apaçi
120
33
Marka
Honda
Selamlar arkadaşlar 2011 model Honda Civic Fd6 sahibiyim aracım rölantide titreme yapıyor motor sıcak ya da soğuk farketmezsizin titriyor. Sanki kronik bir şey gibi bu sorunu yaşayan ya da ne olabileceği hakkında bilgi sahibi olan varsa yardımcı olursanız sevinirim.. 😊
 
Arabam yaklaşık 25 bin kmden beri bende ilk zamandan beri bu titreme var. Subap ayari yada buji değişimi hiç yapmadım. Arabam 163 bin kmde
 
Hocam sübap ayarı yaptıracaksınız. Soğuk havalarda ilk marşta daha belirgin hale gelir rölanti dalgalanması. LPG ve benzinde aynı gibi geliyor size ama ben bunu LPG'li civiclerde duymuştum hep, benim aracımda da vardı zamanında. Belirli periyotlarla yaptırmanız gerekecek. Sanayide rastgele bir yere gitmeyin. Herkes yapamaz zaten de, çoğu da "bu arabalar sübap ayarı otomatik yapar ağbi, seni yemişler" diye saçmalar. İstanbul Anadolu yakası'nda İkiler Honda servisini önerebilirim.
 
Subap ayarı öyle birşey ki kimse yapmıyor. Yetkili servislerin bile çoğu yapmıyor. Oysa belirli aralıklarla üst külbütör kapağını açıp sentille subap ayarı yapmak bu kadar zor ve zahmetli olmamalı. Daha önce tek silindirli motosikletime yapardım. doğru aletlerle 16 subap için teker teker ayar yapmak bilinenin aksine bir prosedürü yoksa tecrübeli birisi için en fazla 30 dakika sürer. Ama bu işin şöyle bir inceliği var subap ayarı için motor buz gibi olmalı. Yani arabanızı servise bıraktığınız zaman ertesi gün almalısınız uğraştırıcı kısmı burada. Birçok servis bu uğraştan kaçıyor
 
Subap ayarı öyle birşey ki kimse yapmıyor. Yetkili servislerin bile çoğu yapmıyor. Oysa belirli aralıklarla üst külbütör kapağını açıp sentille subap ayarı yapmak bu kadar zor ve zahmetli olmamalı. Daha önce tek silindirli motosikletime yapardım. doğru aletlerle 16 subap için teker teker ayar yapmak bilinenin aksine bir prosedürü yoksa tecrübeli birisi için en fazla 30 dakika sürer. Ama bu işin şöyle bir inceliği var subap ayarı için motor buz gibi olmalı. Yani arabanızı servise bıraktığınız zaman ertesi gün almalısınız uğraştırıcı kısmı burada. Birçok servis bu uğraştan kaçıyor

Sabah erkenden gidip aracı soğutucunun önüne koymakta bir çözüm :) Aslında her servis bunu yapabilir , sadece müşterilerin bu uğraşa girmeye gönüllü olması her 40k km civarında ayar yaptırmasını bilmesi lazım.
 
Yada başka bir çözüm yolu , tanıdık çekici ayarlamak :D 50-60-70 tl artık neyse verilir , araç sabah indirilir işlem 2 saat sürer güle güle binilir :D Hem km yapmamış olursunuz biraz olsun :D
 
Ama şöyle bir şey de var. Arabamda herhangi bir baygınlık cekiste düşme cok yakma vs yok.
Çekişte hissedilir bir fark olmuyor zaten hocam, lpg ile kullanıyorsanız yakıttaki artışı da çok farkedeceğinizi sanmıyorum. Bende soğuk havalarda motor ısınana kadar vites küçültürken (genelde 2'den 1e) ya da iyice yavaşlayıp debriyaja bastığımda motor stop ediyordu, o kadar bariz rölanti dalgalanması vardı. İnternetten araştırıp sübap ayarı yapılması gerektiğini öğrenmiştim ama yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi bu işlemin yapılabilmesi için motorun soğuk olması gerekiyor ve yapacak ustanın bu işlemde tecrübeli olması şart. Yoksa kısa süre sonra ayar tekrar bozuluyor.
 
50.000km kadar fd6 civic kullanmıştım ama dediğiniz durumu hiç yaşamadım.

Fakat arkadaşların da belirttiği gibi, sorun yüksek ihtimalle subablarla alakalı ve basit bir subab ayarı ile halledilir gibi.

Manisa'da bulamazsan, İzmir'de prk çok honda ustası var, ilk aklıma gelen honda masters, çiğli'de. Kendileri ile hiç çalışmadım ama honda konusunda iyi diye biliyorum kendilerini.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...