AÇIK Honda Jazz Mavi Hararet Işığı Sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan lucha
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

lucha

Hüseyin Uykun
Asfalt Kurutucu
15
26
Herkese Merhaba,

2005 Model 1.4 benzinli manuel Honda Jazz' ım var, araçta mavi hararet ışığı yanıyor ve ışık yandığı sürece, arac sürüş hali dışında, yani debriyaja basıp vites değiştirirken, ışıkta durunca vs, devir 3000 de çalışıyor. Araç sürekli bu şekilde, kendi kafasına göre ışık gidiyor, ışık gittiğinde bir süre normal çalışıyor fakat daha sonra giderken sürüş halinde stop ediyor.

Müşürden kaynaklı olabileceği söylendi, 2 kez müşür değişti. Boğaz kelebeğine bakıldı bir sorun görülmedi. Ya beyinden kaynaklı ya da tesisattan kaynaklı olabileceği söyleniyor, hangi ustayı arasam aracı günlerce bırakmam gerektiği söyleniyor.

Bir bilginiz, yorumunuz var mı ?

Farklı bir sorunumda, sağ cam, sol taraftan açılmıyor kapanmıyor, sol cam ise kapanmasına 4-5 parmak kala takılı kalıyor ve yaklaşık 10-15 kez tekrar tekrar tuşa bastığımda kapanıyor, sorun ne olabilir kendi yapabileceğim bir şey var mı ?

Destekleriniz ricadır,

İyi günler.
 
Ustaların haklılık payı bir nebze var. Çünkü muhtemelen müşürden kaynaklı. Fakat kendisi sağlamsa tesisatın kontrol edilmesi gerekecek. 15-20 dakikada da tespit edilebilir, uzun da sürebilir. Uğraş gerektireceği için pay bırakmak istemişler.
 
IAT(intake air temperature) sensörü olduğunu düşünüyorum ben de, bence o sensöre de bir baktırın.

Cam içinse, cam kalibrasyonu gibi bir şey var , internette videolarını görebilirsiniz. Onu yaparak düzeltebilirsiniz diye düşünüyorum .
 
Herkese Merhaba,

2005 Model 1.4 benzinli manuel Honda Jazz' ım var, araçta mavi hararet ışığı yanıyor ve ışık yandığı sürece, arac sürüş hali dışında, yani debriyaja basıp vites değiştirirken, ışıkta durunca vs, devir 3000 de çalışıyor. Araç sürekli bu şekilde, kendi kafasına göre ışık gidiyor, ışık gittiğinde bir süre normal çalışıyor fakat daha sonra giderken sürüş halinde stop ediyor.

Müşürden kaynaklı olabileceği söylendi, 2 kez müşür değişti. Boğaz kelebeğine bakıldı bir sorun görülmedi. Ya beyinden kaynaklı ya da tesisattan kaynaklı olabileceği söyleniyor, hangi ustayı arasam aracı günlerce bırakmam gerektiği söyleniyor.

Bir bilginiz, yorumunuz var mı ?

Farklı bir sorunumda, sağ cam, sol taraftan açılmıyor kapanmıyor, sol cam ise kapanmasına 4-5 parmak kala takılı kalıyor ve yaklaşık 10-15 kez tekrar tekrar tuşa bastığımda kapanıyor, sorun ne olabilir kendi yapabileceğim bir şey var mı ?

Destekleriniz ricadır,

İyi günler.
Mavi hararet ışığı konusunda @Otto Çevrimi nin dediklerine katılıyorum.

Cam konusunda sorun cam açma kapama anahtarında olabilir. Tek üniteyle iki cam da kumanda ediliyorsa, önce kumandanın soketine bakılmalı. Soket kaynaklı olup olmadığı tesisatı anahtardan ayırıp motorlar kablolarla direkt devre tamamlayıp denenerek bulunur. Her halükarda kapı döşemesinin bir sökülmesi gerek. Eğer sorun anahtarda değilse rölelere bakılır, o da sağlamsa hararet ışığındaki mevzu gibi tesisata daha uzun süreli girmek gerekebilir.