Honda R20A2- Triger zinciri değişmeli mi?

focus1ghia

Şahin K.
Senkromeççi
48
Marka
Yok
Honda R20A2 kodlu motora sahip aracımız var. 5 ileri otomatik şanzımanla gelen atmosferik sıralı 4 silindir bir motor, 295.000km civarlarında.

Araba 5 yıla yakındır bizde. İlk aldığımızda yetkili servis değişmeyecek dedi. Değiştirmedik, yanıt içimize sinmedi ama. Ondan sonra farklı şehirlerden bir kaç servisi daha aradık. Bazısı periyodik bir değişimi yok dedi, bazısı da evet değişiyor parça ücreti bu, işçilik bu toplam bu dedi. Bizim de kafamız karıştı. Ağırlıklı olarak değişim olmuyor dedikleri için değiştirmedik zinciri ve o zamandan beri de sıkıntı yaşamadık. Daha önce değişti mi onu da bilmiyoruz.

Artık araç değiştirmeyi planlıyoruz. Yani bu aracı satacağız. Ancak araba satıldıktan sonra kimse arkamızdan kötü laf etsin istemeyiz. Ağır bakım yeni yapıldı bujiler, şanzıman difransiyel yağı balatalar vs. ancak zincir yine ellenmedi. Sonuçta zincir de olsa turlayıp duran bir malzeme, illaki yıpranma olacaktır diye düşünüyorum. Yetkili servislerin de birbirini tutmaması daha garip.

Sizlerin fikri nedir? zincirlerin bir değişim periyodu varmı yoksa GM nin bazı motorları gibi zincir sesi gelince mi değişmeli?
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Soğukken ilk marşta 3-4 saniye dizel gibi bir tıkırtı sesi çıkartıp sonra aniden geçme durumu yoksa hiçbir şey olmaz. Japonlar, triger zinciri konusunda Almanlar gibi özürlü değiller :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve focus1ghia
Öncelikle düşüncenizi tebrik ediyorum. Bana kalsa ben 300 bine gelmiş bir arabada triger zincir olsa dahi yine değiştirirdim, içimin rahat etmesi için. 300 binde triger değiştirmeyi 80-90 binde triger kayışı değiştirmek gibi düşünebilirsiniz ömür bakımından.
 
  • Beğeni
Tepkiler: focus1ghia
Soğukken ilk marşta 3-4 saniye dizel gibi bir tıkırtı sesi çıkartıp sonra aniden geçme durumu yoksa hiçbir şey olmaz. Japonlar, triger zinciri konusunda Almanlar gibi özürlü değiller :)
Herhangi bir anormal tıkırtı duyulmuyor. Bizim aklımıza da gelmişti LPG aktifken de değilken de herhangi bir anormal ses yok
 
Öncelikle düşüncenizi tebrik ediyorum. Bana kalsa ben 300 bine gelmiş bir arabada triger zincir olsa dahi yine değiştirirdim, içimin rahat etmesi için. 300 binde triger değiştirmeyi 80-90 binde triger kayışı değiştirmek gibi düşünebilirsiniz ömür bakımından.
Bana kalsa herkes böyle yapmalı.

Zinciri değiştirmek için güvenebileceğimiz bir yer de yok. Servisler dediğim gibi kafasına göre iş yapıyor. Sanayi daha beter.
 
Bana kalsa herkes böyle yapmalı.

Zinciri değiştirmek için güvenebileceğimiz bir yer de yok. Servisler dediğim gibi kafasına göre iş yapıyor. Sanayi daha beter.
O halde Honda tarafından da değişmesi gerektiği bilgisi yoksa insiyatifi müşteriye bırakmak hem en ekonomik hem de en iyi seçenek olur.
 
O halde Honda tarafından da değişmesi gerektiği bilgisi yoksa insiyatifi müşteriye bırakmak hem en ekonomik hem de en iyi seçenek olur.
İşin komik tarafı da Honda Türkiye'nin yetki verdiği servislerin birbirini tutmaması. Bu adamların bir servis manueli yok mu illaki var oraya illaki japon amcalar yazmıştır.
 
İşin komik tarafı da Honda Türkiye'nin yetki verdiği servislerin birbirini tutmaması. Bu adamların bir servis manueli yok mu illaki var oraya illaki japon amcalar yazmıştır.
Bu durum neredeyse tüm markalarda mevcut, sorun Türkiye’de olmaları. Herkes işine nasıl geliyorsa öyle yapar burada
 
İşin komik tarafı da Honda Türkiye'nin yetki verdiği servislerin birbirini tutmaması. Bu adamların bir servis manueli yok mu illaki var oraya illaki japon amcalar yazmıştır.
Tutmama olayı, bu motor için zincir ömrü tahmini yapılamaması. Çünkü bu R ve K serisi motorlarda zincir neredeyse motor ömrü kadar gidiyor. İhtiyaten değiştirmek diye bir durum yok yani. Kayış ise kauçuk. Bırakın motorda kullanmayı, rafta dahi ömrü var. Zincir ise metal. İkisi aynı görevi görüyor diye birbiriyle kıyaslamamak lazım.

Zincir zaten kopmaz. Daha doğrusu kopması çok çok düşük bir ihtimal. Genelde uzar ve sente atlatma tehlikesiyle değişir. Uzayınca da ilk marşta ses yapar. O yüzden onu sordum.
 
Honda R20A2 kodlu motora sahip aracımız var. 5 ileri otomatik şanzımanla gelen atmosferik sıralı 4 silindir bir motor, 295.000km civarlarında.

Araba 5 yıla yakındır bizde. İlk aldığımızda yetkili servis değişmeyecek dedi. Değiştirmedik, yanıt içimize sinmedi ama. Ondan sonra farklı şehirlerden bir kaç servisi daha aradık. Bazısı periyodik bir değişimi yok dedi, bazısı da evet değişiyor parça ücreti bu, işçilik bu toplam bu dedi. Bizim de kafamız karıştı. Ağırlıklı olarak değişim olmuyor dedikleri için değiştirmedik zinciri ve o zamandan beri de sıkıntı yaşamadık. Daha önce değişti mi onu da bilmiyoruz.

Artık araç değiştirmeyi planlıyoruz. Yani bu aracı satacağız. Ancak araba satıldıktan sonra kimse arkamızdan kötü laf etsin istemeyiz. Ağır bakım yeni yapıldı bujiler, şanzıman difransiyel yağı balatalar vs. ancak zincir yine ellenmedi. Sonuçta zincir de olsa turlayıp duran bir malzeme, illaki yıpranma olacaktır diye düşünüyorum. Yetkili servislerin de birbirini tutmaması daha garip.

Sizlerin fikri nedir? zincirlerin bir değişim periyodu varmı yoksa GM nin bazı motorları gibi zincir sesi gelince mi değişmeli?
@Otto Çevrimi nin söylediği belirtiler olmadıkça triger zincirini değiştirmenin gereği yok. Zamanlamalar bozulmaya başlasa, sesleri artsa trigeri sizden önce ustalar değiştirelim derdi emin olun. Rahatça binebilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: focus1ghia
Tutmama olayı, bu motor için zincir ömrü tahmini yapılamaması. Çünkü bu R ve K serisi motorlarda zincir neredeyse motor ömrü kadar gidiyor. İhtiyaten değiştirmek diye bir durum yok yani. Kayış ise kauçuk. Bırakın motorda kullanmayı, rafta dahi ömrü var. Zincir ise metal. İkisi aynı görevi görüyor diye birbiriyle kıyaslamamak lazım.

Zincir zaten kopmaz. Daha doğrusu kopması çok çok düşük bir ihtimal. Genelde uzar ve sente atlatma tehlikesiyle değişir. Uzayınca da ilk marşta ses yapar. O yüzden onu sordum.
Evet ihtiyacım olan açıklayıcı yanıt buydu. Teşekkür ederim.