Son 10 yıl içinde Honda teknolojik gelişmelere ara vermiş gibi görünüyordu. Yeni 10 vitesli otomatik şanzımanın gelişi, Honda mühendislerinin yaratıcılık uykusundan uyandığını gösteriyor.
Bu yeni 10 ileri şanzıman, 280hp gücünde 3,5 litrelik bir V6 motora eşlik ediyor. İlk olarak 2018 model Odyssey minivanda kullanılacak. Honda ilk defa kendi ürettiği şanzımanda “gezegen dişli” sistemini tercih etti.
Bu güne kadar Honda 3 faklı şanzıman kullanmıştı; kendi geliştirdiği kayış-kasnak sistemli sürekli değişken şanzıman (CVT), tedarikçiden satın aldığı gezegen dişli sistemine sahip olan ZF şanzıman ve gene kendi ürettiği tork konvertörlü, servo değiştiricili, helisel dişli sistemine sahip şanzıman. Yeni 10 vitesli otomatik şanzıman, günümüzün çift kavramalı şanzımanlarına karşılık Honda modellerinin daha rekabetçi olması için geliştirildi.
Japonya’da geliştirildi, Amerika’da üretiliyor
Honda’nın Ohio Araştırma ve Geliştirme Bürosu’ndaki Odyssey geliştirme lideri olan Tom Sladek’e göre, geleneksel helezonik vites sistemi 10 ileri vitese uyum sağlayamazdı. Yeni otomatik şanzıman, Japonya’daki Tochigi Honda Ar-Ge tarafından tasarlanmış ve geliştirilmiş ve Honda tarafından Georgia’daki Tallapoosa’da Odyssey için üretilmekte.
Sladek, gezegen dişli kullanmanın sürtünmeyi azalttığını belirtti. Yeni şanzıman ve difransiyelin toplam boyu 6 vitesli eski sistemden 4,3 cm daha kısa. Dört adet planet dişli seti, üç hidrolik debriyaj, üç fren ve ince bir tork konvertörü motorun krank miline bağlı. Diğer yer kazandıran değişiklik ise önceden ileri ve geri arasında kaydırılan tek yönlü debriyaj ve çoklu plakalı freninin yerine geçen iki yönlü bir debriyaj sistemi.
Yeni tork konvertörüne yerleştirilmiş üç aşamalı bir titreşim sönümleyicisi, V6’nın silindirini devre dışı bırakma ve durdur-başlat işleminin neredeyse fark edilmeden çalışmasına yardımcı oluyor. Sladek, azaltılmış sürtünme, gezegen dişli setlerinin düşük devinim atalet gücü, daha verimli hidrolik kontroller ve tahrik üniteleri sayesinde vites değişim sürelerinin yüzde 30 daha hızlı olduğunu belirtiyor. Vites atlayarak vites değiştirme özelliği de daha hızlı vites değiştirilmesine yardımcı oluyor, 10. vitesten direk 7.vitese geçiş yapılabiliyor. 96km/h hızda en üst viteste giderken, motor devri önceki 6 vitesli şanzımana göre 400 rpm daha düşüyor.
370 Nm torka kadar dayanıklı
Sladek’e göre şanzımanın tork kapasitesi 370 nm. Bu tork kapasitesi ile yeni şanzımanı Honda’nın diğer araçlarında da görebilmemiz mümkün. Şimdilik sadece önden çekişli araçlar için uygun olduğu ve gelecekte dört çeker araçlara da uygulanabileceği belirtilmekte.
Read the whole post here.
Bu yeni 10 ileri şanzıman, 280hp gücünde 3,5 litrelik bir V6 motora eşlik ediyor. İlk olarak 2018 model Odyssey minivanda kullanılacak. Honda ilk defa kendi ürettiği şanzımanda “gezegen dişli” sistemini tercih etti.
Bu güne kadar Honda 3 faklı şanzıman kullanmıştı; kendi geliştirdiği kayış-kasnak sistemli sürekli değişken şanzıman (CVT), tedarikçiden satın aldığı gezegen dişli sistemine sahip olan ZF şanzıman ve gene kendi ürettiği tork konvertörlü, servo değiştiricili, helisel dişli sistemine sahip şanzıman. Yeni 10 vitesli otomatik şanzıman, günümüzün çift kavramalı şanzımanlarına karşılık Honda modellerinin daha rekabetçi olması için geliştirildi.
Japonya’da geliştirildi, Amerika’da üretiliyor
Honda’nın Ohio Araştırma ve Geliştirme Bürosu’ndaki Odyssey geliştirme lideri olan Tom Sladek’e göre, geleneksel helezonik vites sistemi 10 ileri vitese uyum sağlayamazdı. Yeni otomatik şanzıman, Japonya’daki Tochigi Honda Ar-Ge tarafından tasarlanmış ve geliştirilmiş ve Honda tarafından Georgia’daki Tallapoosa’da Odyssey için üretilmekte.
Sladek, gezegen dişli kullanmanın sürtünmeyi azalttığını belirtti. Yeni şanzıman ve difransiyelin toplam boyu 6 vitesli eski sistemden 4,3 cm daha kısa. Dört adet planet dişli seti, üç hidrolik debriyaj, üç fren ve ince bir tork konvertörü motorun krank miline bağlı. Diğer yer kazandıran değişiklik ise önceden ileri ve geri arasında kaydırılan tek yönlü debriyaj ve çoklu plakalı freninin yerine geçen iki yönlü bir debriyaj sistemi.
Yeni tork konvertörüne yerleştirilmiş üç aşamalı bir titreşim sönümleyicisi, V6’nın silindirini devre dışı bırakma ve durdur-başlat işleminin neredeyse fark edilmeden çalışmasına yardımcı oluyor. Sladek, azaltılmış sürtünme, gezegen dişli setlerinin düşük devinim atalet gücü, daha verimli hidrolik kontroller ve tahrik üniteleri sayesinde vites değişim sürelerinin yüzde 30 daha hızlı olduğunu belirtiyor. Vites atlayarak vites değiştirme özelliği de daha hızlı vites değiştirilmesine yardımcı oluyor, 10. vitesten direk 7.vitese geçiş yapılabiliyor. 96km/h hızda en üst viteste giderken, motor devri önceki 6 vitesli şanzımana göre 400 rpm daha düşüyor.
370 Nm torka kadar dayanıklı
Sladek’e göre şanzımanın tork kapasitesi 370 nm. Bu tork kapasitesi ile yeni şanzımanı Honda’nın diğer araçlarında da görebilmemiz mümkün. Şimdilik sadece önden çekişli araçlar için uygun olduğu ve gelecekte dört çeker araçlara da uygulanabileceği belirtilmekte.
Read the whole post here.