KAPALI Hot Hatch Tavsiyesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

YDemirelli

Taklacı Güvercin
12
Merhabalar. Yıllar önce 172 Clio Rs bir araca sahip olmuştum. Üstünden o kadar araç geçti ama tadı damadığımda kaldı. Maksimum 56.000TL bütçe ile hot hatch bakıyorum kendime ve önerilerinize ihtiyacım var. Fransızlar ilk tercihim diyebilirim.
Aklımda olan araçlar;
Megane 2 RS 225
Peugeot 208 1.6THP Allure
Peugeot 207 RC THP

Bu araçlardan hangisi tavsiye edersiniz, veya sizin de bu araçlardan hariç marka-model, ilan linki gibi tavsiyelerinizi alabilirim...
 
Son düzenleme:
Clio RS 172’nin direksiyonunda bulunma şansına erişmiştim; tamamen ayrı bir hissiyatı, ruhu vardı. Sonrasında o bağlılık ile bütçem dahilinde Megane 1 Coupe almak durumunda kaldım. Cidden sürüşünde ve var olan gücünü sonuna kadar kullanmada tatmin ediyordu. Ara hızlanmaları, kısa mesafede yüksek hızlara çıkması tatmin ediciydi. Artık Clio 172 veya Megane 2 RS istiyorum. Şahsen Renault’un spor otomobilleri kanına girdiyse pek ayrılamıyorsun.

Sana yazdıklarından Megane 2 RS’i tercih etmeni tavsiye edebilirim. Renault sport sürüş dinamikleri birbirine benziyor. 172’nin dinamiğini Megane RS’de yaşayabilirsin. Tek üzücü noktası trim aksamlarının kalitesizliği olur. Kapı döşemeleri ve koltuk döşemeleri çabuk deformasyona uğruyor. Motor konusunda ise kanımca en ön sıralarda dayanıklı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Clio RS 172’nin direksiyonunda bulunma şansına erişmiştim; tamamen ayrı bir hissiyatı, ruhu vardı. Sonrasında o bağlılık ile bütçem dahilinde Megane 1 Coupe almak durumunda kaldım. Cidden sürüşünde ve var olan gücünü sonuna kadar kullanmada tatmin ediyordu. Ara hızlanmaları, kısa mesafede yüksek hızlara çıkması tatmin ediciydi. Artık Clio 172 veya Megane 2 RS istiyorum. Şahsen Renault’un spor otomobilleri kanına girdiyse pek ayrılamıyorsun.

Sana yazdıklarından Megane 2 RS’i tercih etmeni tavsiye edebilirim. Renault sport sürüş dinamikleri birbirine benziyor. 172’nin dinamiğini Megane RS’de yaşayabilirsin. Tek üzücü noktası trim aksamlarının kalitesizliği olur. Kapı döşemeleri ve koltuk döşemeleri çabuk deformasyona uğruyor. Motor konusunda ise kanımca en ön sıralarda dayanıklı.

Ah hep Renault sevmeyenlere RS kullandırtmak istemişimdir, bana göre RS ile Renault gerçekten farklı markalar. İlk tercihim esasen Megane 2 RS olacaktı fakat, temizinin zor bulunması, 207 ve keza 208'in daha güncel bir araba olması aklımı biraz o taraflara çeldi, kw v3 coilli, full supersprintli bir meg2 bulmuştum 55binTL'ye hem de 20.000 km önce sandık motor koyulmuş fakat son sahibi olursun o fiyata şu bu deyince insanlar vazgeçtim açıkcası...
 
  • Megane 2 RS 225 => bence bu listedeki en gerçek hot hatch, ama tipi çok çirkin :)
  • Peugeot 208 1.6THP Allure => yanlış bilmiyorsam, 208 gti'a göre yürüründe eksikler var, fren sistemi falan brembo değil. Gitmesi kadar duruşu ve yola basışına önem vermek lazım. Mümkünse gti'a yönelinmeli
  • Peugeot 207 RC THP => Tip olarak biraz demode ama efsane güçler alınan enteresan bir araba.

Bunların dışında bir de Mito QV veya Tjet de değerlendirme listene alabilirsin. Motor orta şekerdir ama yürürü ve frenleri şaşırtıcı derecede iyidir.

Hothatch diyince, biraz da yaş ve km olunca, arabada sorun olma ihtimali kuvvetle muhtemel. Bu sebeple, alternatiflerinizi geniş tutun, hangisinden temiz ve içinize sinen bulursanız onu alın.

Sakın ama sakın aceleye getirmeyin derim.
 
Yapabilirseniz 10 bin tl daha fazla çıkarın ve 208 GTİ bakın:), hem genç ve modern görüntüsü, hem vergi/yakıt yönünden avantajlı 1.6 motoru, hem de daha hala güncelliğini ve sınıfındaki iddiasını kaybetmeyen bir Hot-Hatch oluşuyla kesinlikle 208 GTİ satın alın derim. Açıkcası gönlümden size 2007 model bir Hot-Hatch'e 40-50 bin tl verin demek de gelmiyor, bu anlamda 208 GTi parasının değeri diye düşünüyorum.o_O
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-208-gti-jbl-paket-601853067/detay

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...tavan-navigasyon-ses-sistemli-603757726/detay
 
Son düzenleme:
  • Megane 2 RS 225 => bence bu listedeki en gerçek hot hatch, ama tipi çok çirkin :)
  • Peugeot 208 1.6THP Allure => yanlış bilmiyorsam, 208 gti'a göre yürüründe eksikler var, fren sistemi falan brembo değil. Gitmesi kadar duruşu ve yola basışına önem vermek lazım. Mümkünse gti'a yönelinmeli
  • Peugeot 207 RC THP => Tip olarak biraz demode ama efsane güçler alınan enteresan bir araba.
Bunların dışında bir de Mito QV veya Tjet de değerlendirme listene alabilirsin. Motor orta şekerdir ama yürürü ve frenleri şaşırtıcı derecede iyidir.

Hothatch diyince, biraz da yaş ve km olunca, arabada sorun olma ihtimali kuvvetle muhtemel. Bu sebeple, alternatiflerinizi geniş tutun, hangisinden temiz ve içinize sinen bulursanız onu alın.

Sakın ama sakın aceleye getirmeyin derim.

Mito QV olanlara motorlarındaki sorun söylemlerine rağmen bir ara bayağı baktım, dıştan tasarım olarak gerçekten çok güzeller ama iş iç kısıma gelince bana doblo'dan hallice geliyor. 208 ile hiç yarışamazken en yaşlı olan 2005 model megane 2 rs'ten bile kötü iç tasarımı ve kalitesi maalesef, her ilanı açtığımda içini görünce geri kapatıyorum yoksa gerçekten listeye girecek güzel araçlar...

Bu arada arkadaşlar ben de 208GTİ almak isterim imkanım olsa fakat inanın en son noktam 56.000 :(
 
@YDemirelli açıkcası 172 RS'den sonra aynı tadı verebilecek araç sınırlı, şahsen öncelikli olarak biraz gözden geçirdim ve listeledim siz de değerlendirebilirsiniz.:rolleyes:
1-)Megane RS-O tadı belki daha da fazlasını verebilecek bir araç.:)
2-)207 RC THP
3-)Mini Cooper S R50/R56(Gözden kaçmış, temiz örnekleri bence deli gider:D:D)
4-)Fiesta ST 2.0
5-)DS3 THP-Sport(Modelden dolayı 208 ile birlikte daha sorunsuz alternatif olabilirler, ama biraz Warm-Hatch havaları var:()
6-)208 THP
7-)Astra T-GTC
8-BMW 318ti E46
9-)Mitsubishi Colt CZT(Gözden kaçmış bayağı da ucuz örnekleri var aslında, ustası bulunursa düşünülebilir)
10-)Civic 1.8 Type-S
 
Son düzenleme:
172 rs atmosferik ve mekanik go kart hissini çok iyi yaşatan bir otomobil. güzel güzel devir çevirir. Buna en yakın örnek de ilk mesajda verilmiş. Fiesta ST gerçekten çok keyifli bir otomobildir. stock 150 hp atmosferik motor kısa şanzıman oranı ile de çok keyifli. Dereceli egzantirik, air intake gibi mekanik modifiye ve yazılım ile de çok güzel güçler alınıyor. tipi göreceli ama ben çok beğeniyorum. Spor koltukları kendine özel bodykiti ile de özel hissettiriyor. Direksiyon hissiyatı ve yol tutuşu da çok iyidir.
İlla diğer yazıklarınız arasında olacaksa da Megane 2 rs 225 tavsiye ederim. Onların da temizini bulmak zor artık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheAMG56 ve bt
205 GTi bütçenizin biraz daha altında da bulabilirsiniz. Hem sürüşü inanılmaz keyifli hemde klasik olma yolunda bir araç gün geçtikçe değerleniyor.
 
@YDemirelli açıkcası 172 RS'den sonra aynı tadı verebilecek araç sınırlı, şahsen öncelikli olarak biraz gözden geçirdim ve listeledim siz de değerlendirebilirsiniz.:rolleyes:
1-)Megane RS-O tadı belki daha da fazlasını verebilecek bir araç.:)
2-)207 RC THP
3-)Mini Cooper S R50/R56(Gözden kaçmış, temiz örnekleri bence deli gider:D:D)
4-)Fiesta ST 2.0
5-)DS3 THP-Sport(Modelden dolayı 208 ile birlikte daha sorunsuz alternatif olabilirler, ama biraz Warm-Hatch havaları var:()
6-)208 THP
7-)Astra T-GTC
8-BMW 318ti E46
9-)Mitsubishi Colt CZT(Gözden kaçmış bayağı da ucuz örnekleri var aslında, ustası bulunursa düşünülebilir)
10-)Civic 1.8 Type-S

Valla emeğinize sağlık güzel liste:) CZT kullandım bir süre benim aracım temizdi onu da haşat ettiler artık temizini bulmak cok zor olsa gerek. 318ti ile Type-S'i hızlanmaları bakımından hot hatch sayamadım ben. Gönül 207 RC Lemans ister fakat 207'lerin temizleri çok fazla yüklü, başkasının yüklediği arabayı almak sürpriz yumurta oluyor, stockları ise patlak.. Elimdeki seçeneklerde su anda 208 ve RS 225 kaldı. Hatta bir seçenek daha eklendi listeye bugün 500c gördüm galeride inceledim cok hos tatlı bir arabaydı. Tecrübesi olan varsa her ne kadar alakasız da olsa retro havası ve cabrio olması listeme soktu diyebilirim:)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...