HABER Hyundai Elantra en üst seviye güvenliğini kanıtladı

Necati Erdoğan

Yönetim
Editör
92
42
Small Overlap Crash Test Nedir? Öncelikle kısaca IIHS’ten bahsedelim.

IIHS (Insurance Institute for Highway Safety ) yani Yol Güvenliği Sigorta Enstitüsü, ABD’de 1959 yılından beri faaliyet gösteriyor. Kurum, yaptığı çarpışma testleri ile test edilen otomobilleri puanlayarak tüketicileri bilinçlendirmeyi hedefliyor.

Kurumun yaptığı testlerden kısaca bahsetmek gerekirse IIHS, “Moderate Overlap” (Orta örtüşmeli) test ile tıpkı Euro-Ncap gibi aracın ön genişliğinin %40’ı kadar örtüşme ile ezilebilen bariyere 64km/h (40mph) hızla çarpma testi uyguluyor. Puanlama ise “Good”, “Acceptable”, “Marginal”, or “Poor” (İyi, Kabul edilebilir, Marjinal ve Kötü) şeklinde puanlanıyor. Bunun haricinde “Side crash” ile yandan çarpma testi, koltuk başlıkları testi de yine Euro-Ncap ile benzer. Tavan dayanım testi ise takla anında tavan mukavemetini değerlendirmek için yapılırken, bu test Euro-Ncap’ta yok.

Small Overlap Crash Test

IIHS’in yaptığı bir test daha var ki, bu test 2012 yılında ilk defa yapıldığında 5 yıldızlı otomobillerin dağılmasına, bazı otomobil üreticilerinin isyan etmesine, yeni geliştirilen modellerde acil ve köklü değişiklikler yapmak için markaların korkunç paralar harcamasına sebep oldu! Small Overlap testi, kazadan kaçmak için yapılan manevra esnasında köşeden oluşabilecek bir çarpışmayı simüle ediyor. Otomobiller, 64km/h hızla ezilmeyen/esnemeyen duvara %25 örtüşme ile çarptırılıyor. %40 örtüşme testinde aynı süratle ezilebilen bariyere çarpmaktan çok çok daha zorlayıcı olan bu test, şasinin esas darbeyi karşılayacak kuvvetli bölümlerine değil de, çamurlukların altındaki şasenin zayıf kısmına aşırı yük bindiriyor. Bu nedenle darbe enerjisi neredeyse hiç sönümlenmeden yolcu güvenlik kafesine iletiliyor. Pek çok markanın güvenlik kafesi bu yüke dayanamayarak hasar görürken, çok az marka buna mukavemet gösterebiliyor. Sürücünün köşeden gelen darbe nedeniyle hava yastığını ıskalayarak kafasını A sütununa vurması riskini de bize gösteren test, perde hava yastığının ne kadar dikkatli geliştirilmesi gerektiğini gözler önüne seriyor.

Bu bilgilerden sonra asıl konumuz dönecek olursak; Hyundai Elantra güncellenen yeni nesliyle IIHS gibi ağır bir testten en üst düzey güvenlik plus (Top Safety Pick +) kazanarak güvenliğini kanıtlamış oldu.

Bir önceki nesil Elantra’ya göre hava yastıklarından arabanın bütün sütunlarına kadar iyileştirme yaptığı gözlemlenen Hyundai, artık güvenlikte kendini kanıtlamış bir marka. Her ne kadar özellikle bizim toplumumuzda Hyundai denildiği zaman eski Accentler veya Getzler göz önüne geliyor olsa da markadaki değişimi görmek, kabul etmek ve Hyundai’yi güvenli markalar arasına almakta geç bile kaldık sayılır.


Bu ve bunun gibi zorlayıcı testlerin geliştirilmesi, gittikçe hızlanan ve ağırlaşan otomobillerin daha güvenli hale gelmeleri için son derece önemli. Umarız gelecekte daha zorlayıcı testler olsun ki, otomobil üreticileri güvenlik konusunda yerinde saymak yerine daha da sağlam ve güvenli otomobiller üretebilsin.

Elantra’nın başarısından ötürü Hyundai’yi kutluyor ve bu güvenliği diğer tüm modellerine uygulamasını temenni ederken ülkemizde satılan diğer kompakt ve üzeri segmentlerde de aynı başarıyı görmeyi diliyoruz.

Görüşmek üzere…

Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
 
Farları monte etmeden öylesine yerleştirip mi göndermişler ya, vurunca sağlam taraftaki hiç zorlanmadan fırladı gitti. :D

Bizim milletin araç seçimi konusunda en sıkıntılı olduğu nokta önyargı. Onu bir kırsak, hem araba muhabbetlerinde seviye artacak hem de ortalıkta doğru düzgün araçlar görebileceğiz.
 
Doktor en iyi otomotiv mühendisi, öğretmen en iyi doktor, mühendis en iyi Eczacı olduğu yerde seviye biraz zor yükselir.
 
Elantra yi bayide ziyaret ettiğimde hiç kaliteli bir intiba bırakmamışdı. Hatta fiyatını hak etmediğini de düşünüyorum. Fakat son zamanlarda namı diğer tenekeler (hyundai'nin halk arasinda Türkçesi) bu testlerde başarılı olarak beni şaşirtıyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Otomobillerin hafifliğine ve görseline o kadar çok yatırım yapılıyor ki şase ve kafes sistemi neredeyse unutuluyor gözle görülmeyen bu önemli güvenlik sistemi hayat kurtarıyor ama markalar artık bunların yerine elektronik güvenlik sistemlerine güvenmemizi ve araçların güvenli olduğuna bizleri ikna etmeye çalışıyorlar. Öyle ki bazı testlerde aracın tek güvenlik sisteminin esp olduğunu görüyoruz esp yi kapattığınız anda Allah'a emanet bir yolculuk yaptığınız için çoğu esp yi kapatmanıza izin bile vermiyor çünkü yürür aksamına güvenmiyor aracının. Şahsen bu testlerin elli km ile atmış km ile yapılmasına karşıyım. şu an hangi araca binerseniz binin çok fazla gaza basmanıza gerek yok 2000 devirde giderken en düşük 80 km yi görüyor 60 km nedir bu testler bile kandırmaca gerçek hayatla alakası yok. Böyle geliştirmeleri duymak umut verici. Tebrik etmek lazım Hyundai'yi.
 
Bazı markalar esp bile kapatmasada top safety pick Plus alabiliyor. (golf) bende daha yüksek hızlarda yapılmasını isterim. Fakat kazadan önce frene basınca düsülen hıza göre yapılıyor diye biliyorum. Yani kaza senaryosu %70 aynı oluyor diye okumuştum bir yerde.
 
Hyundai ciddi bir ivme kat etti ve şu anda gayet güvenli araçlar üretiyor evet..
Ancak gel gelelim zamanında para uğruna uçan tenekeler üreten bir firmaya güvenmemizi mi bekliyorsunuz ? Güvenmeyince de ön yargılı mı oluyoruz ?