Almanya’da i30 Fastback ile beraber tanıtılan Hyundai i30N, Focus ST’ye rakip olmaya geliyor. Uzun süre testleri devam eden otomobil Nordschleife’de 10 bin kilometrelik bir test sürecinden geçmiş. Hyundai’nin “N” spor departmanının ilk otomobili olan i30N’in bütün bu testlerinin yüksek performanslı araçlar bölümünün başı, BMW’nin M departmanının eski yöneticisi, Albert Biermann’ın yöneticiliği altında yapıldığını düşününce; haberler bir anda daha da heyecan verici olmaya başlıyor.
Biermann; “i30N’i üretirken tek amacımız; en yüksek sürüş zevkini, ulaşılabilir, yüksek performanslı bir pakette sunmaktı.” , “Markamızın N departmanında duygulara hitap eden, çekici, arabasını sürerken yüzünde bir gülümseme oluşmasını seven sürücülere hizmet edecek bir algı oluşturmayı hedefliyoruz.” açıklamalarında bulundu.
Hyundai i30N
1 arasında 3
i30N Hakkında Detaylar
i30N standard i30’a kıyasla birçok sportif değişime uğramış. Geniş hava girişleri, arka difüzöre ek olarak araç 4 mm alçaltılmış ve çift egzoz çıkışına kavuşmuş. Standard olarak 18″ jantlarla gelen araçta 19″ jantlar opsiyonel olarak sunuluyor.
Hyundai i30N İç Mekan
1 arasında 4
İki ayrı performans versiyonuyla satılacak olan i30N’in baz versiyonunda 2 litrelik T-GDI, turboşarjlı, dört silindirli motor 250 beygir güç ve 353Nm’lik tork üretiyor. Performans paketli versiyonda ise 25 beygirlik bir güç artışı sonrasında 275 beygir üreten i30N bu gücü ön tekerleklere pist günleri için özel olarak hazırlanmış altı ileri manuel şanzıman aracılığıyla iletiyor. Baz versiyonunda 0-100 hızlanmasını 6.4 saniyede gerçekleştiren hot hatch, Performans Paketli versiyonunda ise bu hızlanmayı 6.1 saniyede gerçekleştiriyor.
Hyundai i30N Detaylar
1 arasında 3
“N” sembolünün virajları temsil ettiğini açıklayan yetkililer, i30N’in viraj performansını geliştirmek için elektronik olarak ayarlanabilen süspansiyon, elektronik limitied slip diferansiyel gibi donanımları da sunmayı ihmal etmemişler. Aynı zamanda araçta Launch Control (Kalkış Kontrolü) ve Rev Match(Devir Eşleme) gibi teknolojilerin de sunulduğunu belirtmekte fayda var.
2 litrelik motoruyla Türkiye’de vergisel dezavantajı olsa da İ30N’in testlerini dört gözle bekliyoruz. Sizler de i30N hakkında düşüncelerinizi bizlerle paylaşmayı unutmayın!
Read the whole post here.
Biermann; “i30N’i üretirken tek amacımız; en yüksek sürüş zevkini, ulaşılabilir, yüksek performanslı bir pakette sunmaktı.” , “Markamızın N departmanında duygulara hitap eden, çekici, arabasını sürerken yüzünde bir gülümseme oluşmasını seven sürücülere hizmet edecek bir algı oluşturmayı hedefliyoruz.” açıklamalarında bulundu.
Hyundai i30N
1 arasında 3
i30N Hakkında Detaylar
i30N standard i30’a kıyasla birçok sportif değişime uğramış. Geniş hava girişleri, arka difüzöre ek olarak araç 4 mm alçaltılmış ve çift egzoz çıkışına kavuşmuş. Standard olarak 18″ jantlarla gelen araçta 19″ jantlar opsiyonel olarak sunuluyor.
Hyundai i30N İç Mekan
1 arasında 4
İki ayrı performans versiyonuyla satılacak olan i30N’in baz versiyonunda 2 litrelik T-GDI, turboşarjlı, dört silindirli motor 250 beygir güç ve 353Nm’lik tork üretiyor. Performans paketli versiyonda ise 25 beygirlik bir güç artışı sonrasında 275 beygir üreten i30N bu gücü ön tekerleklere pist günleri için özel olarak hazırlanmış altı ileri manuel şanzıman aracılığıyla iletiyor. Baz versiyonunda 0-100 hızlanmasını 6.4 saniyede gerçekleştiren hot hatch, Performans Paketli versiyonunda ise bu hızlanmayı 6.1 saniyede gerçekleştiriyor.
Hyundai i30N Detaylar
1 arasında 3
“N” sembolünün virajları temsil ettiğini açıklayan yetkililer, i30N’in viraj performansını geliştirmek için elektronik olarak ayarlanabilen süspansiyon, elektronik limitied slip diferansiyel gibi donanımları da sunmayı ihmal etmemişler. Aynı zamanda araçta Launch Control (Kalkış Kontrolü) ve Rev Match(Devir Eşleme) gibi teknolojilerin de sunulduğunu belirtmekte fayda var.
2 litrelik motoruyla Türkiye’de vergisel dezavantajı olsa da İ30N’in testlerini dört gözle bekliyoruz. Sizler de i30N hakkında düşüncelerinizi bizlerle paylaşmayı unutmayın!
Read the whole post here.