HABER Hyundai i30N : 275 beygirlik Hot Hatch

Arda Celik

Yönetim
Editör
71
Almanya’da i30 Fastback ile beraber tanıtılan Hyundai i30N, Focus ST’ye rakip olmaya geliyor. Uzun süre testleri devam eden otomobil Nordschleife’de 10 bin kilometrelik bir test sürecinden geçmiş. Hyundai’nin “N” spor departmanının ilk otomobili olan i30N’in bütün bu testlerinin yüksek performanslı araçlar bölümünün başı, BMW’nin M departmanının eski yöneticisi, Albert Biermann’ın yöneticiliği altında yapıldığını düşününce; haberler bir anda daha da heyecan verici olmaya başlıyor.

Biermann; “i30N’i üretirken tek amacımız; en yüksek sürüş zevkini, ulaşılabilir, yüksek performanslı bir pakette sunmaktı.” , “Markamızın N departmanında duygulara hitap eden, çekici, arabasını sürerken yüzünde bir gülümseme oluşmasını seven sürücülere hizmet edecek bir algı oluşturmayı hedefliyoruz.” açıklamalarında bulundu.

Hyundai i30N
1 arasında 3



i30N Hakkında Detaylar

i30N standard i30’a kıyasla birçok sportif değişime uğramış. Geniş hava girişleri, arka difüzöre ek olarak araç 4 mm alçaltılmış ve çift egzoz çıkışına kavuşmuş. Standard olarak 18″ jantlarla gelen araçta 19″ jantlar opsiyonel olarak sunuluyor.

Hyundai i30N İç Mekan
1 arasında 4




İki ayrı performans versiyonuyla satılacak olan i30N’in baz versiyonunda 2 litrelik T-GDI, turboşarjlı, dört silindirli motor 250 beygir güç ve 353Nm’lik tork üretiyor. Performans paketli versiyonda ise 25 beygirlik bir güç artışı sonrasında 275 beygir üreten i30N bu gücü ön tekerleklere pist günleri için özel olarak hazırlanmış altı ileri manuel şanzıman aracılığıyla iletiyor. Baz versiyonunda 0-100 hızlanmasını 6.4 saniyede gerçekleştiren hot hatch, Performans Paketli versiyonunda ise bu hızlanmayı 6.1 saniyede gerçekleştiriyor.

Hyundai i30N Detaylar
1 arasında 3



“N” sembolünün virajları temsil ettiğini açıklayan yetkililer, i30N’in viraj performansını geliştirmek için elektronik olarak ayarlanabilen süspansiyon, elektronik limitied slip diferansiyel gibi donanımları da sunmayı ihmal etmemişler. Aynı zamanda araçta Launch Control (Kalkış Kontrolü) ve Rev Match(Devir Eşleme) gibi teknolojilerin de sunulduğunu belirtmekte fayda var.

2 litrelik motoruyla Türkiye’de vergisel dezavantajı olsa da İ30N’in testlerini dört gözle bekliyoruz. Sizler de i30N hakkında düşüncelerinizi bizlerle paylaşmayı unutmayın!

Read the whole post here.
 
Ya sen hothatch yapsan ne olur. O kaba sinyal ve silecek kollarını değiştirmediğin sürece. Senelerden beri aynı insan biraz estetik yapar. Nedendir bilmem senelerdir takarım buna. Haa birde radyatör kapağının şekilleri bi değitirmediler gitti. "Hyundai radyatör kapağı" diye aratın ne demek istediğimi anlayacaksınız.
 
Altına imzamı atarım... Eski Elentra ve i30 mevcut modellerden binlerce kat güzeldi. Tucson ve i20 bence sınıflarındaki en güzel araçlar... Yeni i30 ve yeni Elentra ise tam da Huyundai karakterli ve güzel modeller yapmaya başladı dediğim anda gelerek büyük hayal kırıklığı yarattılar. Önü bir yerden, arkası bir yerden, profili bir yerden toplama ve kötü bir tasarımla spor markası geliştirsen ne geliştirmesen ne...
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Ya sen hothatch yapsan ne olur. O kaba sinyal ve silecek kollarını değiştirmediğin sürece. Senelerden beri aynı insan biraz estetik yapar. Nedendir bilmem senelerdir takarım buna. Haa birde radyatör kapağının şekilleri bi değitirmediler gitti. "Hyundai radyatör kapağı" diye aratın ne demek istediğimi anlayacaksınız.
En sevdiğim radyatör kapağı. Bu kapaktan varsa pek muhatap olmuyorsunuz zaten eksiltmediği için :D Toyota ve Honda da aynı kapağı kullanıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Kaba gözüken o sinyal kolları halihazırda satılan pek çok markanınkinden daha uzun ömürlü. Tasarım olarak da oradan buradan araklanmış olsa da ters f1 3.stop lambası hariç gözüme kötü gelen bir tarafı yok. 2.0lt 'den itibaren turbo motora da hayır demem. El freni mekanik. Bir de manuel vites. Param olsa alırım ben bunu ya :) Adamlara özel sipariş vermişim gibi araba yapmışlar :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Hmm dur ya aklıma gelecek, hangi markaydı?? Bi dk, çıkaracağım.. hadi be? Hyundai miymiş? Aynısı ama.. Ne kadar replica bir araba olmuş..
 
Bence alet gayet güzel tasarımı falanda bence hoş.
Bana kalırsa işi biraz zor. Bulunduğu segmentte gerçekten köklü ve dişli rakipleri var. Şimdi insan doğal olarak şu soruyu soruyor kendine; bu aracın, tercih edilmesinde etken olabilecek rakiplerinden daha iyi olduğu veya yaptığı şey nedir ? Neticede kompakt bir otomobil alıyor olsak tercih daha kolay olur ama mevzu hothatch olunca motor yarışlarında köklü geçmişi olan ve bu tarz üretimi yıllardır yapan firmaların araçları haliyle hep 1-0 önde başlıyor tercih edilme noktasında.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bana kalırsa işi biraz zor. Bulunduğu segmentte gerçekten köklü ve dişli rakipleri var. Şimdi insan doğal olarak şu soruyu soruyor kendine; bu aracın, tercih edilmesinde etken olabilecek rakiplerinden daha iyi olduğu veya yaptığı şey nedir ? Neticede kompakt bir otomobil alıyor olsak tercih daha kolay olur ama mevzu hothatch olunca motor yarışlarında köklü geçmişi olan ve bu tarz üretimi yıllardır yapan firmaların araçları haliyle hep 1-0 önde başlıyor tercih edilme noktasında.
O sorunun cevabını ancak kullanarak alabiliriz. Herşeyi iyi kötü değerlendirilir ama sürüşü iyi olursa her türlü tutar bu araba.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
O sorunun cevabını ancak kullanarak alabiliriz. Herşeyi iyi kötü değerlendirilir ama sürüşü iyi olursa her türlü tutar bu araba.
Tam da bundan bahsediyorum işte.. Donanımları zaten kıyaslayabiliriz kolayca onda problem yok. Burada tercih edilmesinde otomobili farklı kılacak olan şey sürüş kalitesi olacaktır. Bu otomobilin sürüşünün, diğer rakiplerinin sürüşünden daha farklı olduğunun sıradan bir kullanıcının bile anlayabileceği noktaya gelmesi gerekiyor ki tercihi etkileyebilsin. Her zaman deriz ya ' standart kullanıcı o farkı anlayamaz, hepsi yeter ' diye, işte standart kullanıcının bile anlayabileceği o sürüş farkını yakalamak gerekiyor. Maharet ve tercih edilme konusu tam da burada devreye giriyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Tam da bundan bahsediyorum işte.. Donanımları zaten kıyaslayabiliriz kolayca onda problem yok. Burada tercih edilmesinde otomobili farklı kılacak olan şey sürüş kalitesi olacaktır. Bu otomobilin sürüşünün, diğer rakiplerinin sürüşünden daha farklı olduğunun sıradan bir kullanıcının bile anlayabileceği noktaya gelmesi gerekiyor ki tercihi etkileyebilsin. Her zaman deriz ya ' standart kullanıcı o farkı anlayamaz, hepsi yeter ' diye, işte standart kullanıcının bile anlayabileceği o sürüş farkını yakalamak gerekiyor. Maharet ve tercih edilme konusu tam da burada devreye giriyor.
Kaba gözüken o sinyal kolları halihazırda satılan pek çok markanınkinden daha uzun ömürlü. Tasarım olarak da oradan buradan araklanmış olsa da ters f1 3.stop lambası hariç gözüme kötü gelen bir tarafı yok. 2.0lt 'den itibaren turbo motora da hayır demem. El freni mekanik. Bir de manuel vites. Param olsa alırım ben bunu ya :) Adamlara özel sipariş vermişim gibi araba yapmışlar :D
Yukarıdaki bu mesajımda da dediğim gibi pek çok konuda araba bana hitap ediyor. Eğer sürüşü de belli seviyede kaliteliyse param olsa ben tercih ederim. :) Çünkü sürüş dışındaki hemen her disiplinde benim beklentilerimi karşılıyor. Genel görüşün aksine ben tasarımını da beğeniyorum. En azından eskisinden iyi bulan azınlıktayım. O yüzden süren kişilerin yorumlarını beklemek gerekiyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yukarıdaki bu mesajımda da dediğim gibi pek çok konuda araba bana hitap ediyor. Eğer sürüşü de belli seviyede kaliteliyse param olsa ben tercih ederim. :) Çünkü sürüş dışındaki hemen her disiplinde benim beklentilerimi karşılıyor. Genel görüşün aksine ben tasarımını da beğeniyorum. En azından eskisinden iyi bulan azınlıktayım. O yüzden süren kişilerin yorumlarını beklemek gerekiyor :)
İşte kriterleri karşılama noktasında insanların fikirleri farklı olabiliyor. Manuelmiş, otomatikmiş, şöyle donanımı varmış, böyle malzemesi varmış gibi şeyleri kesinlikle bu sınıfta aramayan biriyim. Standartların altına inmesin yeter mantığından yola çıkarak, sadece ve sadece sürüş kalitesine göre alırım yahut almam kararını veren biriyim ben de. Bu araçta tüm rakiplerinden farklı, özgün ve kendine has bir sürüş stili, tarzı veya kalitesi olması gerekir ki ben onu tercih edeyim. Benim için tek kriter budur mesela. O yüzden kendi adıma tercih edilmesi noktasında ayırt edici bir sürüş farkı beklentisi içine giriyorum bu araçla ilgili :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
İşte kriterleri karşılama noktasında insanların fikirleri farklı olabiliyor. Manuelmiş, otomatikmiş, şöyle donanımı varmış, böyle malzemesi varmış gibi şeyleri kesinlikle bu sınıfta aramayan biriyim. Standartların altına inmesin yeter mantığından yola çıkarak, sadece ve sadece sürüş kalitesine göre alırım yahut almam kararını veren biriyim ben de. Bu araçta tüm rakiplerinden farklı, özgün ve kendine has bir sürüş stili, tarzı veya kalitesi olması gerekir ki ben onu tercih edeyim. Benim için tek kriter budur mesela. O yüzden kendi adıma tercih edilmesi noktasında ayırt edici bir sürüş farkı beklentisi içine giriyorum bu araçla ilgili :)
Arabada Launch Control ve otomatik RevMatch sistemi var. Muhtemelen açılıp kapatılabilir sistemlerdir bunlar. Sınırlı kaydırmalı diferansiyel de çok iddialı özelliklerden. Otm. şanzıman seçeneği koymayıp direk manuel vites ve manuel el freni kullanmaları da biz "bu işe hardcore giriş yapmak istiyoruz" mesajı gibi geldi bana. Sonra talebe göre belki dct de ekleyebilirler, bilemem. Ümitliyim, Allah utandırmasın :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Arabada Launch Control ve otomatik RevMatch sistemi var. Muhtemelen açılıp kapatılabilir sistemlerdir bunlar. Sınırlı kaydırmalı diferansiyel de çok iddialı özelliklerden. Otm. şanzıman seçeneği koymayıp direk manuel vites ve manuel el freni kullanmaları da biz "bu işe hardcore giriş yapmak istiyoruz" mesajı gibi geldi bana. Sonra talebe göre belki dct de ekleyebilirler, bilemem. Ümitliyim, Allah utandırmasın :D
Bakalim, cikisiyla beraber rakipleriyle kiyaslamalari gelir muhakkak. Hyundai ilk deneyim oldugu icin ozenmis belli. Motor sporlarinda rakipleri kadar tecrubeli olmayisinin bir dezavantaji olacak mi bakalim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bakalim, cikisiyla beraber rakipleriyle kiyaslamalari gelir muhakkak. Hyundai ilk deneyim oldugu icin ozenmis belli. Motor sporlarinda rakipleri kadar tecrubeli olmayisinin bir dezavantaji olacak mi bakalim.
Rallide i20 ile sıfırdan başlayıp bayağı yükseldiler yalnız. F1 filan tabii ki şimdilik yok ama rallide bayağı yürümeye başladılar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Rallide i20 ile sıfırdan başlayıp bayağı yükseldiler yalnız. F1 filan tabii ki şimdilik yok ama rallide bayağı yürümeye başladılar.
Ee zaten hothatch sinifina girmeye niyetlenmelerinin bir sebebi de bu zaten dedigin gibi. Ama goruyorsun bu lig kompakt bir binek otomobil uretmekten biraz daha farkli. Markalar bu lige ciddi onem veriyor ve ellerindeki tum kozu kullaniyorlar. Bu ligi govde gosterisi olarak goruyorlar. O yuzden tecrubenin ve bilgi birikiminin etkisi buyuk. Hatta baska bir haberde Hyundai'nin i30 N'nin uretimi icin rakiplerini de hatri sayilir duzeyde incelediginden falan bahsediyorlardi. Bakalim, ben de bu araci merakla bekliyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt