Geçtiğimiz hafta teaser görüntüleri yayınlanan Hyundai RN30, örtüsünü Paris Otomobil Fuarı’nda indirdi. Tasarımı ve teknik özellikleri ile iddialı görünen RN30, Koreli markanın yakın zamanda duyurusunu yapacağı N performans serisinin geleceğini işaret ediyor.
3. nesil i30 modeli temel alınarak geliştirilen Hyundai RN30, agresif tasarıma sahip olmak için bir takım donanım güncellemesinden geçmiş. Kaput ucundan tampon sonuna kadar inen geniş bir havalandırma girişi bulunan otomobil, tampon altında yer alan splitter ile ön bölümdeki agresif havasını pekiştiriyor. Arka kısımda bulunan geniş difüzör ve büyük spoyler ise aracın yüksek downforce üretmesine yardımcı oluyor. 19 inçlik jantlar ve Michelin’in özel olarak ürettiği lastikler aracın yol tutuş performansını arttırırken seramik uçlu çift egzoz sistemi elektrik desteği ile birleşince yolculara işitsel bir ziyafet sunuyor.
Konseptin kaputunun altında 2.0 litrelik dört silindirli bir turbo motor yer alıyor. Bu motor 380 beygir güç ve 451 Nm tork üretiyor. Dört tekerden çekiş sistemine sahip olan Hyundai RN30, virajlarda daha iyi dönüş sağlamak adına elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel sistemi (LSD) ile donatılmış.
RN30 gibi performans otomobillerinde ağırlığı azaltmak adına karbon fiber takviyeli polimer (CFRP) malzemeler kullanılıyor. Hyundai bu noktada BASF ile işbirliğine giderek yüksek performanslı yeni plastik malzemeler geliştirmiş. Bu materyaller haricinde aracın ağırlığını azaltmak için koltuk ayarları daha geriye çekilerek ağırlık merkezi tamamen farklı bir noktaya alınmış.
Hyundai RN30, markanın performans otomobillerinin yapısını göstermek adına hazırlanan konsept bir çalışma olarak kalacak. N serisinin ilk üyesi olacak i30 tabanlı otomobilin ise 2017’nin ilk çeyreğinde tanıtılması bekleniyor.
1 arasında 15
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
3. nesil i30 modeli temel alınarak geliştirilen Hyundai RN30, agresif tasarıma sahip olmak için bir takım donanım güncellemesinden geçmiş. Kaput ucundan tampon sonuna kadar inen geniş bir havalandırma girişi bulunan otomobil, tampon altında yer alan splitter ile ön bölümdeki agresif havasını pekiştiriyor. Arka kısımda bulunan geniş difüzör ve büyük spoyler ise aracın yüksek downforce üretmesine yardımcı oluyor. 19 inçlik jantlar ve Michelin’in özel olarak ürettiği lastikler aracın yol tutuş performansını arttırırken seramik uçlu çift egzoz sistemi elektrik desteği ile birleşince yolculara işitsel bir ziyafet sunuyor.
Konseptin kaputunun altında 2.0 litrelik dört silindirli bir turbo motor yer alıyor. Bu motor 380 beygir güç ve 451 Nm tork üretiyor. Dört tekerden çekiş sistemine sahip olan Hyundai RN30, virajlarda daha iyi dönüş sağlamak adına elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel sistemi (LSD) ile donatılmış.
RN30 gibi performans otomobillerinde ağırlığı azaltmak adına karbon fiber takviyeli polimer (CFRP) malzemeler kullanılıyor. Hyundai bu noktada BASF ile işbirliğine giderek yüksek performanslı yeni plastik malzemeler geliştirmiş. Bu materyaller haricinde aracın ağırlığını azaltmak için koltuk ayarları daha geriye çekilerek ağırlık merkezi tamamen farklı bir noktaya alınmış.
Hyundai RN30, markanın performans otomobillerinin yapısını göstermek adına hazırlanan konsept bir çalışma olarak kalacak. N serisinin ilk üyesi olacak i30 tabanlı otomobilin ise 2017’nin ilk çeyreğinde tanıtılması bekleniyor.
1 arasında 15
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Son düzenleme: