HABER Hyundai IONIQ | TEST | Hybrid nedir?

siz ne dusunuyorsunuz dedin madem dusunduklerimi yazayim, plug-in olmayan hibritler bence gecis sureci araclaridir. madem elektrikli motorun pilin var sarj etmek icin bir priz de olmali , pil ile gidilebilen menzil en azindan 35-40 km; hiz olarakta 60km/hr olmali ki sehir icinde ufak mesafelerde 0 benzin ile ulasimi saglayabilsin. Ayrica pil teknolojisinin daha cok gelismesi gerekiyor, hala cok agirlar. bir diger acidan baktigimda da simdilik bekleyip hibrit araclarin yerine direk %100 elektrili araclari almanin daha mantikli oldugunu dusunuyorum. Ne olursa olsun icten yanmali motoru yurutemeyecek bakimini benzinini alamayacak duruma gelene kadar en azindan bi tane icten yanmali motor garajimda bulunduracam. bu tarz araclar toplu tasimaya alternatif olacak ekonomik cozumler sunacaktir, ama hicbiri 8 silindir bir amerikan zevki veremeyecek, o homurtulu motor sesi bizim nesilin yuzunde gulumseme birakacak.
 
Volvo örneğine katılıyorum. Mühendis kafasıyla sisteme baktığımda diğer premium markalarda göremediğim unsurları volvo düşünmüş. Sistemi beğendiğim için biraz araştırdım. standard benzinli bir aracı sonradan hibrite çevirmek yerine, direkt hibrit platform tasarlamışlar hatta aynı platfrom bir kaç yıla kadar tesla gibi tamamen elektrikli de olacakmış. sistem 4 çeker, elektrik motoru arkada ve arka tekerlere tahrikli(direct drive), önle arka arasında şaft yok(şaftın fazladan ağırlığı yok), şaft tünelinde bataryalar var. önde normal benzinli motor 2 litre 320 bg ve elektrik motor 87 toplam sistemin gücü 407 beygir direk seri olarak toplanıyor. prize takıldığında tam şarjlı batarya ile ile 40-50 km civarı menzili olduğunu söylüyorlar. t8 twin engine isminden direk anlatıyor aslında sistemi. s90ın 0-100ü 4.7 saniye olarak açıklanmış. bu video da görsel olarak anlatıyor.
 
Son düzenleme:
Volvo T8 motorlu araclar ileride musterisi isterse %100 elektrikli hale gelebilecek sekilde uretiliyor , bu sekilde bir mudaheleye uygun sekilde tasarlandilar. Suan hibrit konusunda en ileri goruslu marka bence de volvo.
 
Hyundai nin ben alın teri ile bir yerlere geldiğini düşünmüyorum. Biraz çinleşmiş bir firma haline geldi. Neden diyeceksiniz; Nurbrgrng e ve avrupa ya ofis açtıklarından beri, avrupa araçlarını taklit ederek bir yere gelmeye çalıştılar.. Yok yok, örnek almak falan değil, doğrudan replicasını yapmak... Örn; Hyundai i20 2007-2009 modeller arası olanlar birebir Opel Corsa D çakması.. Alenen kopya...Hatta hyundai corsa d yapsa ancak bu kadar olurdu dedirtiyor.. Örnek 1-2 resim atayım;



Gibi...
Bir kaç modelde daha çalma çırpma olayları oldu, i10 un polo nun replicası olması gibi..Şimdi de bu aracı görünce aklıma direk Chevrolet volt ve Opel Ampera geldi.. İşin enteresan kısmı, 10 yıl önce lanse edilen bu araçlar hyundai ionic kadar etki bırakmadı, olay olmadı...