Pek çok otomobil üreticisi daha temiz enerji için farklı teknolojiler üzerinde çalışıyor. Bu markalardan Hyundai ve Kia, önümüzdeki yıldan itibaren kullanmaya hazırlandığı solar şarj teknolojilerini duyurdu.
Hyundai ve Kia, solar şarj için güçlerini birleştirdi!
Temiz enerji için harekete geçen Güney Koreli iki marka; içten yanmalı, hibrit ve elektrikli modellerinde kullanılmak üzere solar sistemler geliştirdi. Güneş panelleri kullanılan sistemlerin hem menzile, hem de araçların elektrik ile çalışan ekipmanlarına katkı sağlayacağı açıklandı.
Geliştirilmekte olan üç sistemden ilki olan silikon bazlı sistem, hibrit modellerin tavanına montaj edilmek üzere tasarlanmış. Hava şartlarına bağlı olarak gün içerisinde bataryayı %30 ile %60 arasında şarj edebileceği söylenen sistem dışarıdan bakıldığında fark edilemiyor.
İkinci sistem olan yarı saydam sistem, içten yanmalı motorlara sahip modeller için kullanılacak. Panoramik sunroof’a montajlanan paneller hem karbondioksit salınımı sınırlarına uyulmasına yardımcı olacak, hem de elektronik donanımların aküden bağımsız olarak çalışmasını sağlayacak.
Halihazırda gelişim çalışmaları süren hafifletilmiş gövde panelleri sistemi ise farklı bir çalışma mantığına sahip olacak. Tavan haricinde kaput ve bagaj kapağı gibi kaporta parçalarına uygulanabilen paneller daha yüksek bir verimlilik sunacak.
Kia e-Niro ve Hyundai Ioniq başta olmak üzere grubun pek çok modelinde kullanılacak sisteme sahip araçlar 2019 itibarıyla yollarda olacak.
Read the whole post here.
Hyundai ve Kia, solar şarj için güçlerini birleştirdi!
Temiz enerji için harekete geçen Güney Koreli iki marka; içten yanmalı, hibrit ve elektrikli modellerinde kullanılmak üzere solar sistemler geliştirdi. Güneş panelleri kullanılan sistemlerin hem menzile, hem de araçların elektrik ile çalışan ekipmanlarına katkı sağlayacağı açıklandı.
Geliştirilmekte olan üç sistemden ilki olan silikon bazlı sistem, hibrit modellerin tavanına montaj edilmek üzere tasarlanmış. Hava şartlarına bağlı olarak gün içerisinde bataryayı %30 ile %60 arasında şarj edebileceği söylenen sistem dışarıdan bakıldığında fark edilemiyor.
İkinci sistem olan yarı saydam sistem, içten yanmalı motorlara sahip modeller için kullanılacak. Panoramik sunroof’a montajlanan paneller hem karbondioksit salınımı sınırlarına uyulmasına yardımcı olacak, hem de elektronik donanımların aküden bağımsız olarak çalışmasını sağlayacak.
Halihazırda gelişim çalışmaları süren hafifletilmiş gövde panelleri sistemi ise farklı bir çalışma mantığına sahip olacak. Tavan haricinde kaput ve bagaj kapağı gibi kaporta parçalarına uygulanabilen paneller daha yüksek bir verimlilik sunacak.
Kia e-Niro ve Hyundai Ioniq başta olmak üzere grubun pek çok modelinde kullanılacak sisteme sahip araçlar 2019 itibarıyla yollarda olacak.
Read the whole post here.